devv067

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik een nieuwe sim krijgen / houd ik dan hetzelfde nummer?

Hallo,

Ik heb een abbonement bij vodafone .

Ik heb iphone 5 gekocht los , en ik heb een grote simkaart en om iphone 5 te gebruiken heb ik een Nano-simkaart nodig.

Moet ik mijn grote simkaart wisselen voor een Nano-simkaart , gaat dan mijn abbonement gewoon door via Nano-simkaart met dezelfde nummer enz.

Groetjes
Dev
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey dvv067, welkom op het forum!

Ja, als je een nieuwe simkaart krijgt blijven je nummer en abonnement hetzelfde. Je nummer staat niet op je simkaart. Je nummer staat geregistreerd in onze systemen en wij koppelen daar een simkaartje aan zodat het netwerk weet naar welk kaartje ze welk gesprek moeten sturen. Een wissel is dus geen probleem: we veranderen alleen even het simkaartnummer in onze systemen en klaar 🙂

Als je je ID mee neemt heb je in de Vodafone winkel met 5 minuten een andere sim. Bestellen via de klantenservice kan ook, maar dan moet je even wachten op de post.

(PS. goede vraag, ik heb de topictitel aangepast zodat iemand met dezelfde vraag het ook hier kan vinden)

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey dvv067, welkom op het forum!

Ja, als je een nieuwe simkaart krijgt blijven je nummer en abonnement hetzelfde. Je nummer staat niet op je simkaart. Je nummer staat geregistreerd in onze systemen en wij koppelen daar een simkaartje aan zodat het netwerk weet naar welk kaartje ze welk gesprek moeten sturen. Een wissel is dus geen probleem: we veranderen alleen even het simkaartnummer in onze systemen en klaar 🙂

Als je je ID mee neemt heb je in de Vodafone winkel met 5 minuten een andere sim. Bestellen via de klantenservice kan ook, maar dan moet je even wachten op de post.

(PS. goede vraag, ik heb de topictitel aangepast zodat iemand met dezelfde vraag het ook hier kan vinden)
devv067
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Bas!
AlexK

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi mijn naam is alex.
ik heb begrepen dat het mogelijk is om een nano simkaart te krijgen. maar ik ben voor een half jaar in zweden en ik wil graag een iphone 5 kopen. ik heb een sim only abbonement op mijn vaders naam.
Is het mogelijk dat hij een nano simkaart voor mij haalt en naar zweden stuurt en dat jullie mijn oude simkaart dan blokkeren? of hebben jullie mijn oude simkaart ook nodig?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Alex, ik heb je bericht even samengevoegd met dit topic. Nuttige info krijgen we dan bij elkaar 🙂

Om antwoord te geven op je vraag, ja, dat kan, maar ik raad het eigenlijk af. Er spelen namelijk twee problemen

• als je een nieuwe sim voor de eerste keer op een buitenlands netwerk gebruikt, kan het dat hij niet herkend wordt. Dan ben je vervolgens dus niet meer bereikbaar.
  • een nieuwe sim geactiveerd versturen (als oplossing) is erg onverstandig. Zou hij onderschept worden, dan gaat er iemand op jouw naam (en verantwoordelijkheid) kosten maken. Dat zou erg zuur zijn natuurlijk.
Het kan dus, maar garanderen dat het gaat werken kan ik niet
AlexK

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
okej, ik heb ook begrepen dat als je een simkaart in de iphone5 stopt, dat  je er later geen andere simkaart meer in kan doen.... Klopt dat?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoe bedoel je dat precies? Je kunt op zich elke simkaart gebruiken in een iPhone. Je moet hem in een aantal gevallen wel de-registreren en opnieuw registreren via iTunes, bv als je hem 2e hands krijgt. Maar bv een defecte sim omwisselen voor een nieuwe is geen probleem. Dat hoort niet meer werk te zijn dan oude er uit, nieuwe er in
AlexK

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
nou als ik dan bijvoorbeeld hier in zweden een iphone 5 koop met een simkaart erbij en als ik weer in nederland ben naar een vodafone winkel ga voor een nieuwe nano simkaart die verbonden is aan mijn abbonement. Werkt dat dan?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Yes, dat hoort te werken 🙂
AlexK

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oke thanks Bas!
je heb mij hele nuttige informatie gegeven! 😄
Groetjes alex
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic