KimP

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen sms ontvangen op mijn nieuwe toestel Samsung Galaxy S4 mini

Ik heb vandaag mijn nieuwe toestel, een samsung galaxy s4 mini, ontvangen.
Ik heb mijn SIM kaart geactiveerd (ik moest een nieuwe simkaart, omdat mijn vorige simkaart te groot was, deze zat in een samsung galaxy S Plus).
Het activeren is allemaal gelukt, alles werkt, behalve het ontvangen van smsjes. Ik kan wel smsjes verzenden, maar ik kan ze niet ontvangen.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, het nummer van de sms-centrale staat er correct in.

Hopelijk hebben jullie hier een oplossing voor, want ik heb mijn sms ontvangst nodig om bepaalde andere zaken te kunnen regelen.
 
Hoor graag zo spoedig mogelijk van jullie.
4 Reacties 4
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hey Kim,

Heb je de simkaart al eens opnieuw in het toestel geplaatst. Het nummer wordt daardoor opnieuw op het netwerk geplaatst.
reynjan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem, bellen en internet en berichten versturen werken wel, maar ik kan geen berichten ontvangen, terwijl de instellingen goed staan. Kunnen jullie me z.s.m. helpen?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @reynjan
Allereerst welkom ip ons forum, leuk dat je ons gevonden hebt hier. Als de instellingen voor je toestel goed staan, kun je de volgende opties eens proberen:
- Verwijder de sms berichten die je verstuurd hebt. Het kan zijn dat je sms geheugen vol zit als je verstuurde sms'en opslaat (dit is een instelling in je toestel).
- Als je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te stoppen, probeer dit eens en start alles op. Daarna simkaart weer in je eigen toestel en herstarten.
- Je kunt ook je toestel eens resetten door terwijl het aan staat de batterij en de simkaart eruit te halen. Laat alles 10 minuten liggen, alles weer terug en dan herstarten.

Laat je nog weten of je probleem hiermee is opgelost?
Groetjes, Per

JDEKKER

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem: Al enige tijd merk ik dat een aantal mensen mij een sms sturen die ik niet ontvangen blijk te hebben. Sommige krijg ik wel, andere krijg ik niet. Heel storend omdat ik mijn telefoon voor mijn werk nodig heb.
Ik heb alle tips zoals geformuleerd door Per al uitgevoerd, maar het euvel blijft.
Vroeger had ik nooit last.
mvg.
J.Dekker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic