ConVermeulen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen VPN verbinding opbouwen met notebook via 4G

Al jaren verbind ik mijn notebook met mijn thuisnetwerk via een VPN-verbinding. Via een beschikbaar WiFi-netwerk of als dat er niet is via de 4G-verbinding (hotspot) van mijn iPhone.
Sinds augustus is mijn abonnement gewijzigd naar Red Together. En sindsdien kan ik geen VPN-verbinding meer maken via 4G.
Via WiFi werkt het als vanouds.
Zij er instellingen die ik moet doen? Of wordt VPN geblokkeerd via Vodafone?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
In het topic https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/vpn-verbinding-met-laptop-en-samsungs8-vodafoon-300004 wordt de APN als oplossing aangevinkt. Kun je eens controleren of deze klopt ConVermeulen Thijs73
Let erop dat de apn voor zakelijk office.vodafone.nl is in plaats van live.vodafone.com. Je kunt in ieder geval beide proberen.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Hoi ConVermeulen
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Hmm, vreemd zeg. Ik heb zelf ook Red Together en wek zo nu en dan ook met VPN maar dat werkt prima. Maar ik gebruik dan ook een externe VPN aansluiting en niet via mijn thuisnetwerk. Misschien dat daar een verschil in zit? Hoe dan ook, ik kan gewoon via 4G en dan met een VPN verbinding contact maken via internet, nergens last van.

Je zou denken dat het dan aan het thuisnetwerk ligt en dat die daar problemen mee heeft? Dit is iets te technisch voor mij en hoop dat er iemand komt die je wel verder kan helpen. Maar met een normale VPN verbinding heb ik dus geen last.
Thijs73

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat er meer aan de hand is, heb indertijd via XS4All mobiele data internetverbinding gehad, nooit last om vpn vanaf laptop te maken. Heb nu ook Internet Start, maar hier werkt vpn ook niet mee.
Dus probleem ligt niet bij thuisnetwerk.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Nou Thijs73 & ConVermeulen
Ik denk dat er meer aan de hand is want hier nog iemand die het vraagt:
https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/vpn-verbinding-met-laptop-en-samsungs8-vodafoon-300004#pos...

Laten we hopen dat Vodafone snel met een antwoord komt.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
En dan ook hier mijn advies:
Ik hoop een beetje dat @Sharon hier misschien iets mee kan? Ze is namelijk werkzaam bij Vodafone en misschien dat ze kan vragen wat er aan de hand is. En anders zou ik toch adviseren om de klantenservice van Vodafone te bellen of een chat te starten.

Eventueel zou je ook een privé bericht kunnen sturen via Facebook of Twitter. Ik zal zelf ook eens gaan navragen wat er nu aan de hand is.
Thijs73

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
haha, die is leuk. alleen is de kennis telefonisch en de verwerkingssnelheid van de mailtjes bij de klantenservice zakelijk mkb markt helaas niet zo snel. Daar zijn we ook al een tijdje mee bezig 😞
Wordt vervolgt
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Ik begrijp je Thijs73. Ga zelf ook even informeren wat er nu aan de hand kan zijn.
Het is wel erg vreemd dat ik zelf 4G heb en gebruik maak van PIA VPN en nergens last van heb.
En ik heb toch ook, net zoals de Topic Starter, een Red Together abonnement.

We wachten het af, als ik iets meer weet zal ik het ook zeker melden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
In het topic https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/vpn-verbinding-met-laptop-en-samsungs8-vodafoon-300004 wordt de APN als oplossing aangevinkt. Kun je eens controleren of deze klopt ConVermeulen Thijs73
Let erop dat de apn voor zakelijk office.vodafone.nl is in plaats van live.vodafone.com. Je kunt in ieder geval beide proberen.
Thijs73

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen, heb nu de type aanmeldingsgegevens op PAP gezet i.p.v. geen en het lijkt te werken. Ik hou het nog even in de gaten als ik moet reizen.
n.b. ik heb zakelijk abonnement, maar apn office.vodafone.nl werkt bij mij niet. Ik krijg dan de melding kan geen verbinding maken met dit netwerk, voer een apn in en probeer het opnieuw.
Ik gebruik live.vodafone.com voor de apn-verbinding.
ConVermeulen
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb naar de APN settings van de iPhone 5 gekeken. Het topic waar Steven naar verwijst geeft wel veel variabelen die in mijn iPhone niet voorkomen (zie screenshots)
Wel kwam ik er vanmiddag, na nog maar eens een keer proberen, achter dat het nu plots wel lukte om een verbinding tot stand te brengen mbv het L2TP-protocol. Heb er echter nog niet een langere tijd mee gewerkt, maar vind ik wel hoopvol. Het blijft me wel een raadsel waarom het tot gisteren niet lukte.
Ik gebruik het niet heel vaak, maar zal er de komende weken meer mee gaan testen/uitproberen, en zal daar, indien nuttig, verslag van doen
Tot zover, bedankt ik alle voor het meedenken.





Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
De link die Steven gebruik is voor een Android toestel. Jij hebt een iPhone, deze instellingen kan je hier vinden:
https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/tutorial-mobiele-data-in-het-buitenland-299774

Zie Apple info. Daar zie je ook dat er bij iPhone minder info staat. Maar goed, het werkt, laten we hopen dat het goed blijft gaan.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super om te horen dat het weer werkt Thijs73
Het klopt inderdaad dat je voor de iPhone minder gegevens nodig hebt ConVermeulen
Ik zal het topic binnenkort sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic