michaeln

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen VoWiFi iPhone X

Hi!

Sinds 2 maanden zit ook ik lekker bij Vodafone (Vodafone Red Together), hiervoor KPN gehad. Nu heb ik echter nagenoeg nooit verbinding met VoWiFi. Het maakt niet uit op welk netwerk ik zit. Thuis hebben we Ziggo, mijn ouders KPN en een openbaar wifi netwerk werkt ook niet..

Nog met iOS 12 was er af en toe een korte verbinding via VoWiFi, maar sinds iOS 13 lijkt mijn iPhone zich nooit te verbinden.. Mijn partner heeft hetzelfde (Vodafone Red Together Extra). Bij KPN hadden wij hier nooit last van.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Heb al meerdere malen VoWiFi opnieuw geactiveerd.

Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
michaeln
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dat schijnt dus ook te gebeuren, kan het alleen niet goed testen. Ja, KPN was altijd verbonden met wifibellen. Ik hou het de komende tijd extra in de gaten, ben benieuwd!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Hoi michaeln
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dat is wel erg vervelend en voor mij niet te begrijpen. Zelf heb ik ook een iPhone X en hier werkt het perfect en naar behoren. Daar moet dan toch iets aan de hand zijn en gek dat jij er last van hebt, je partner en ik hier ook Red Together en iPhone X en geen last.

Ik zou eerst beginnen met een update naar iOS 13.1.2 en dan vervolgens eens helemaal je toestel uitzetten. Volume knop naar boven ingedrukt houden, samen met de aan/uit knop. Het zou kunnen dat er wat informatie achter blijft in het toestel dat je zelf niet ziet. Ook al omdat je zegt van KPN af te komen kan het zijn dat er in het toestel nog een verwijzing zit naar je oude provider. Dus eens helemaal goed uitzetten en dan weer aanzetten kan met sommige dingen al een heel eind helpen.

Wil je dit eens proberen aub. Ik hoor wel of het is gelukt of niet.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Meer info:

  • Wifi-assistentie schakelt niet automatisch over naar mobiele data wanneer u dataroaming gebruikt.
  • Wifi-assistentie werkt alleen wanneer apps actief zijn op de voorgrond en wordt niet geactiveerd wanneer materiaal op de achtergrond wordt gedownload.
  • Wifi-assistentie wordt niet geactiveerd bij bepaalde apps van andere fabrikanten die audio of video streamen of bijlagen downloaden (zoals e-mailprogramma's) omdat deze een grote hoeveelheid data kunnen verbruiken
michaeln
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:
Hoi michaeln
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dat is wel erg vervelend en voor mij niet te begrijpen. Zelf heb ik ook een iPhone X en hier werkt het perfect en naar behoren. Daar moet dan toch iets aan de hand zijn en gek dat jij er last van hebt, je partner en ik hier ook Red Together en iPhone X en geen last.

Ik zou eerst beginnen met een update naar iOS 13.1.2 en dan vervolgens eens helemaal je toestel uitzetten. Volume knop naar boven ingedrukt houden, samen met de aan/uit knop. Het zou kunnen dat er wat informatie achter blijft in het toestel dat je zelf niet ziet. Ook al omdat je zegt van KPN af te komen kan het zijn dat er in het toestel nog een verwijzing zit naar je oude provider. Dus eens helemaal goed uitzetten en dan weer aanzetten kan met sommige dingen al een heel eind helpen.

Wil je dit eens proberen aub. Ik hoor wel of het is gelukt of niet.

Hi! Dankje, maar natuurlijk allemaal al geprobeerd :wink:
VPN instellingen verwijzen allemaal naar vodafone, simkaarten geswapped met elkaar. Het modem is ook uit te sluiten aangezien het op geen enkel wifi netwerk werkt.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Oke, dat is dan wel vreemd. Hoe oud zijn jullie SIMkaarten?
Ja, stomme vraag.... net 2 maanden oud natuurlijk 🙂

Pfff, heel raar dat het dan niet wil werken. Heel misschien dat je de klantenservice van Vodafone kan bellen om te vragen of ze jullie nummer eens willen resetten. Want het is wel toevallig dat jullie er samen last van hebben. Maar je zou het eens kunnen proberen. Je kan overigens ook met de klantenservice van Vodafone een chat te starten.

Probeer dat eens, wie weet helpt het?
michaeln
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Volgens de webcare maakt de iPhone alleen verbinding met VoWiFi als de mobiele dekking minder wordt. Aangezien er bij mij, en bij mijn ouders nagenoeg een optimale dekking is verklaart waarom er bij mij niet of nauwelijks met VoWiFi verbonden wordt.

Bij KPN was ik altijd verbonden, ongeacht de dekking.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Hmm, dat klink logische maar als je net een beetje slecht bereik hebt is het wel handiger als die gewoon overstapt op 4G op wifi. Was het bij KPN ook altijd aan met je iPhone X?
michaeln
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dat schijnt dus ook te gebeuren, kan het alleen niet goed testen. Ja, KPN was altijd verbonden met wifibellen. Ik hou het de komende tijd extra in de gaten, ben benieuwd!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik zal voor nu het topic sluiten. Mocht er in de toekomst problemen zijn hiermee, dan horen we graag van je michaeln.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic