Spil

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan My Vodafone App niet installeren in het buitenland

Ik probeer tevergeefs de My Vodafone Android App te vinden in de Google Play Store.
Als ik niet aangemeld ben in de Play Store dan vind ik de App wel
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vodafone.android&rdid=com.vodafone.android

Als ik deze wil installeren geeft de Play Store de melding
"Geen geschikte apparaten waarop de app kan worden geïnstalleerd
Samsung GT-I8160
Dit item kan niet worden geïnstalleerd in dit land"

Ik bevind me op het moment in het buitenland en bv. het aanzetten/uitzetten van Alles-in-1 op Reis BloX via de App zou toch verdraaid handig zijn!

Uiteindelijk is het me toch gelukt door:
1. OpenVPN tunnel op te zetten naar Nederland
2. Google Play Store -> Delete data
3. Google Play Service -> Delete data
4. Nog maals zoeken en jawel, hij kan gevonden worden en geïnstalleerd.

Een nogal vreemde restrictie op de App moet ik zeggen!!!

3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat ben ik met je eens. Bij mij is er niet direct een reden voor bekend. Misschien heeft het iets met rechten te maken, of bv een conflict met een buitenlandse My Vodafone versie (stel je bent in Duitsland, daar is een DE versie).

Ik ga het in ieder geval eens navragen. Als er een goede reden is, dan laat ik die even weten en zo niet, dan kan die restrictie in een volgende update misschien verwijderd worden.
ToBoh

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de gegevens van App Store en App Service gewist en ben verbonden met VF NL netwerk via HSDPA, maar kan de app niet vinden in App Store.
Ik woon trouwens in Duitsland en werk in NL en installeer Apps meestal thuis via WiFi...

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey ToBoh,

Heb je een Duitse of Nederlandse registratie van de Google Play? Wellicht maakt dat ook nog verschil.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic