Marcel1969

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Kan 1 nummer niet bellen

Hallo,

Ik heb iets heel vreemds. Ik ben sindskort over van KPN naar Vodafone overgezet en alles werkt, alleen kan ik 1 nummer (mijn vrouw die bij T-mobile zit) niet bellen. Kan anderen wel gewoon bellen en mijn data werkt ook. Als ik mijn vrouw bel hoor ik 1 keer de toon dat hij overgaat, daarna hoor ik 'Goodbye' en wordt de verbinding verbroken.

Ik kan gewoon gebeld worden door iedereen. En anderen (bijv. mijn kids) kunnen mijn vrouw wel gewoon bellen. En ik heb in de telefoon (iPhone 6) van mijn vrouw gecheckt of ik per ongeluk geblokkerd was, dit bleek niet het geval. Mijn vrouw zit dus bij T-Mobile en gaat binnenkort over naar Vodafone, maar is niet niet overgezet. Er staat dus gewoon 'T-mobile 4G' op haar telefoon bij de netwerkverbinding.

Ik heb geen idee wat te doen. Jullie? Alvast hartelijk dank voor de reactie.

Mvg, Marcel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marcel1969
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sinds mijn vrouw ook over is naar Vodafone, is het probleem ineens verdwenen. Heel apart.

Bekijk in context

15 Reacties 15
ramonaencor

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben nieuwsgierig naar het antwoord. Heb precies hetzelfde. Vrouw bij tmobile gaat per maart naar vodafone. Ik al bij vodafone. Ik kan haar als enige niet bellen. Krijg direct goodbye te horen. In ander tst kan het wel. Geen blokkering, geen doorschakelingen, harde reset, terug naar fabrieksinstelling, tst opgestuurd technische afd. niets helpt. Kwam er net wel achter dat als ik mijn netwerk op 3g zet ipv 4 dan kan ik haar wel bellen. Maar logica ontgaat mij waarom alleen naar haar.

Marcel1969
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Afwachten maar, of we wellicht een antwoord krijgen....
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi Marcel1969 & ramonaencor,

Dat is inderdaad een raar verhaal. Ik raad jullie aan om eens de instructies op deze link te volgen: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml. Dan komen we er stapsgewijs achter waar het probleem precies zit.


ramonaencor

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
Ik heb al gedaan wat in de link staat. Wij hebben al diverse keren een harde reset gedaan. Terug naar fabrieksinstellingen, nieuw simkaarten, simkaart in andere toestellen, via jullie en mijn vrouw haar provider laten uitzoeken of er geen blokkeringen of doorschakelingen waren, ook niet het geval. Diverse keren aan de telefoon, chat of winkel.
Conclusie was steeds dat het aan dit tst lag. Uiteindelijk besloten dit tst naar jullie technische afdeling te sturen. Na anderhalve week tst retour. Er stond bij dat jullie geen problemen vonden? Dat lijkt mij logisch want hoe wil men mijn probleem constateren zonder simkaart en zonder als test naar het nummer van mijn vrouw te bellen. Jullie technische afd dus gebeld en die zeiden dat het "geen probleem" van vodafone is maar Samsung en dat ik daar maar naar toe moet???
Dus simkaart opnieuw in Samsung s7 gedaan en kan nog steeds naar ieder1 bellen behalve dat ene nummer. Dus opnieuw toch maar naar de winkel , maar dat was een herhaling van wat al tig keer gedaan was. Men komt er niet uit en ik krijg geen oplossing.
Ieder1 is het erover eens, het ligt aan het tst maar niemand lost het probleem op. Gezegd dat ik dan een ander tst wil want ik betaal pm voor een werkend tst. Maar men gaat dat niet doen voor dit probleem?
Graag dus een oplossing!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Ik begrijp je frustratie@amonaencor. Echter, is het inderdaad zo dat we niet "zomaar" een nieuw toestel verstrekken. Ik ga er van uit dat mijn collega's alle mogelijke wegen bewandeld hebben om je hiermee te helpen. Ik heb helaas ook geen aanvullende of andere middelen tot mijn beschikking om dit voor je op te lossen. Wanneer mag je verlengen?
ramonaencor

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Sharon,

Ik mag vanaf april al verlengen. Dus had ik al aangegeven dat ik eerder wil verlengen zodat ik alvast een nieuw toestel kan uitkiezen die het hopelijk dan wel doet. Vodafone wil dat wel doen echter dien ik mijn contract dan af te kopen. Ik moest hierom hartelijk lachen. Ik betaal nl pm
Voor een werkend toestel. En nu werkt deze sinds januari niet naar behoren. Jullie hebben geen oplossing maar ik heb een niet werkend toestel waarvoor ik wel betaal. Ik ben vandaag zelfs nog naar de Samsung monteur op jullie verzoek gegaan. Die heeft ook alles nagekeken,opnieuw geleegd etc ( dus hetzelfde als jullie technische afd). Ook hij zag het probleem, maar weer geen oplossing om deze te verhelpen. We kunnen nu wel concluderen dat wij alles geprobeerd hebben. Dus opties zijn: een werkend toestel alsnog leveren, of tot eind contract geen huurkosten toestel of toch akkoord gaan m.i.v. nu een nieuw contract zonder afkoopsom of enige andere soorten aan kosten.
Ik verneem hierop graag z.s.m. een reactie van VODAFONE!

Mvg Cor

Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
ramonaencor,

Wat een vervelende situatie.
Ik snap dat je graag een oplossing wilt hiervoor, maar vanuit het forum kunnen we je hier jammer genoeg niet bij helpen. Je geeft aan dat je al meerdere malen contact hebt gehad met de klantenservice, maar dat er geen oplossing geboden kan worden. Ik raad je dan ook aan om een klacht in te dienen via de volgende link: http://voda.fo/ne/u9kf1.
De klachtenafdeling gaat er dan mee aan de slag voor je.
ramonaencor

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo

Ik ben opnieuw gebeld door jullie technische afd. Daar aangegeven dat als ik mijn 4g netwerk uitzet ik mijn vrouw wel kan bellen via een 3g netwerk. Daar gingen ze verder naar kijken en gisteren eindelijk opgelost door jullie dienst. Ik kan haar weer gewoon nu via 4g bellen.
Mogelijk dit ook als tip voor Marcel die ook dit probleem heeft.
Marcel1969
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de tip. Ik ga kijken.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Fijn om te horen dat we het toch hebben opgelost voor je ramonaencor! Hopelijk werkt deze tip ook voor Marcel1969...
Alinvon6168

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi
Wat was de oplossing dan !!
Kan niet zien hoe ze het hebben opgelost wat ze gedaan hebben
Heb het zelfde probleem met ook maar 1 nummer

ramonaencor

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Wat ze technisch gedaan hebben weet ik ook niet. Maar het had dus met het 4g netwerk te maken. Bij ons dan hè.
Marcel1969
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sinds mijn vrouw ook over is naar Vodafone, is het probleem ineens verdwenen. Heel apart.
ramonaencor

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Marcel,
Klopt, vaak ligt het probleem ook bij een portering n.a.v. overstap naar andere provider.
Maar fijn dat het bij jullie nu ook is opgelost.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic