Pdupuy

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Jelly Bean update Xperia T

Geachte heer/mevrouw,
 
Sinds eind oktober ben ik in het bezit van de Sony Xperia T. Deze is branded en 7 januari is het bijbehorende vodafone abbonement ingegaan. 
 
Begin deze maand ( omstreeks 6 februari 2013) is Sony begonnen met het uitrollen van de Jelly Bean update. Nu controleer ik op dagelijkse basis mijn Sony PC companion, maar de update voor mijn toestel is nog steeds niet beschikbaar.
 
Kunt u mij vertellen wanneer ik (eindelijk) met Jelly Bean aan de slag kan?
 
Mvg, Philip
52 Reacties 52
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
DarkRokko, ik begrijp je reactie, maar er zijn natuurlijk wel wat verschillen. Zo is het bij de forummelding wel duidelijk wat het probleem is, maar nog niet wat de oorzaak is. Die probeer ik nu te achterhalen. Verder zijn de ontwikkelaars van het forum niet dezelfde als degenen die zorgdragen voor onze toestellen. Het zijn twee zaken die los van elkaar staan. Wat betreft de Xperia T zelf heb ik helaas geen update op dit moment.
michelb

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ruk dit zeg! Krijg je eerst troep op je telefoon die ik never nooit gebruik, kun je voor wat Android updates betreft wachten op de voortreffelijke snelheid van Vodafone. Lekkere klantvriendelijkheid weer. En kom niet aan met we zijn er intern mee bezig, maak het maar een prioriteit want jullie stellen je klanten teleur op deze manier!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Helaas zijn wij niet degenen die de update aan het programmeren zijn dus het enige wat we kunnen is intern navraag doen. Geloof me als ik zeg dat ik jullie de update liever vorige week zou geven dan dat jullie nog langer moesten wachten maar er zal vast een reden zijn waarom het langer duurt.
Voor de update uitgebracht wordt gaan er heel wat tests aan vooraf bijvoorbeeld om te waarborgen dat het veilig is, privacy gewaarborgd blijft etc. Dit duurt dan soms inderdaad langer dan als de fabrikant de update uitstuurt.
Ik kan daar helaas niets aan veranderen.
Pdupuy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Pdupuy schreef:
Het heeft nu wel lang genoeg geduurd.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38890753#manfwupdate
Hi Pdupuy,

Hou er dan wel rekening mee dat wij alleen ondersteuning kunnen geven bij problemen met de originele software. Ook is het mogelijk dat de garantie vervalt als jouw toestel niet de originele software bevat.
DarkRokko

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar probeer ons dan op zijn minst een streefdatum te geven. Nu krijgen we alleen maar te horen we zijn bezig of we gaan dit intern uitzoeken. Vervolgens hoor je er niks meer van... Ik ben altijd goed te spreken geweest over de service van Vodafone maar nu wordt het steeds minder...
mrbugsb

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@maartje, dat de garantie vervalt is natuurliik onzin, want de software is gewoon de originele Sony software voor de Xperia T. Alleen is het niet degene met Vodafone meuk erop. Dat je dat van Vodafone tegen ons moet zeggen, begrijp ik natuurlijk wel..
mrbugsb

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
ennnnnn??? nog steeds niks!!!!!
alwyn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik doe ook graag een duit in het zakje. Waar we eerst een maand moesten wachten op de levering van het toestel zonder dat iemand kon vertellen waarom, is het nu precies hetzelfde met de software updates. In beide gevallen is er bij heel Vodafone niemand die weet waarom. Is het dan zo moeilijk voor de Smart Phone Crew om hun Smart Phone te pakken en net zo lang aan de telefoon te hangen tot er duidelijkheid is? MauriceD had zes weken geleden een mail van de betreffende afdeling waarin stond dat het na drie weken uitgerold zou zijn. Die drie weken zijn al drie weken voorbij en MauriceD is spoorloos verdwenen zonder voor ons na te vragen bij de betreffende afdeling waarom er nog niets gebeurd is.
Ik geef het nog een week en dan ga ik het handmatig doen.
Pdupuy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Maartje,

Zoals BugsB al aangaf betreft dit de originele generic software van Sony. Het toestel wordt NIET geroot en er wordt dus ook niet met de rootfiles gekloot. Fabrieksgarantie blijf je dus gewoon behouden en laat dit nu net via vodafone verlopen daar jullie de wettelijke verkoper zijn.

Ik heb overigens een Xperia T van de eerste serie, met het probleem van de afblakerende lak op de back cover, gelukkig hecht de Belcompany wel waarde aan de ondersteuning van zijn klanten.

Ik mag niet klagen over de dekking van vodafone, ik geloof ook graag dat jullie er niets aan kunnen doen! Maar het duurt gewoon abnormaal lang. Ik had gehoopt van dit soort problemen af te zijn toen ik vertrok bij KPN, hier duurde het ook altijd erg lang, maar het is er erger op geworden nu.

Mvg
DarkRokko

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog steeds geen enkel teken van Vodafone?
Vind het toch echt heel triest worden.
 
6 feb is de Jelly Bean update vanuit Sony vrijgegeven en nu ruim 2 maand later heeft Vodafone nog geen enkel idee wanneer deze update voor zijn gebruikers beschikbaar is....
 
Ik zou verwachten dat Vodafone wel een redelijke development afdeling heeft zodat ze dit soort updates een beetje snel kunnen releasen... maar het valt echt vies tegen!!!! Zelf geen streef datum krijg je hier!!! Is het dan zo moeilijk? Of heeft Vodafone te weinig mankracht om dit in een redelijke termijn geleverd te krijgen aan zijn klanten?
 
Vodafone er moet nu snel wat gebeuren want anders ben ik bang dat dit jullie klanten gaat kosten.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik heb zojuist meer informatie gekregen over de Jelly Bean update.

Er is een Jelly Bean update getest en goedgekeurd, maar die update is terug getrokken. Wat de reden hiervan is en door wie dit gedaan is zou ik niet weten. Hier is ongetwijfeld een goede reden voor.

Deze week wordt er opnieuw getest. Zodra deze test voldoet aan de gestelde eisen en door Google en Vodafone wordt goedgekeurd, kan de verdere uitrol beginnen.

We moeten dus nog even geduld hebben. To be continued..
bk11

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog geen update naar jelly bean voor mijn Xperia T. Gisteren werd mij via de smartphone crew chat gezegd dat het niet aan Vodafone lag maar aan Sony, nu lees ik dat het wel aan Vodafone ligt. 2 maanden wachten op een update en onduidelijkheid over updates. Als het zo door gaat denk ik toch na 15 jaar over te stappen naar KPN als mijn contract af loopt.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Waarom denk je dat het aan ons ligt? Een update kan door alle betrokken partijen (fabrikant, google, vodafone, etc) teruggetrokken worden en meestal is daar een hele goede reden voor. We weten hoe graag iedereen updates altijd wil hebben dus we laten je heus niet langer wachten dan nodig is 😉
bk11

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het ligt wel aan Vodafone. Mijn buurman zit bij t mobiel en zijn Xperia t is wel geüpdate. Ik lees dat KPN ook al de update heeft vrij gegeven. Als het aan Sony of Google lag hadden de andere providers dus ook geen update. Maar gelukkig kunnen we het ook handmatig updaten, dus ik wacht deze week nog even af, en zondag komt er een kameraad met ervaring van die **bleep** langs.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat kan natuurlijk ook. Als ik toch nog een tip mag geven, als voor updaten rooten en een andere ROM installeren nodig is, denk daar even goed over na.

Op het moment dat je root vervalt bij het meerendeel van de fabrikanten de garantie, zelfs als je er verder een stock ROM op zet. Houd er dus rekening mee dat enig gepruts in de toekomst gevolgen kan hebben mocht je telefoon gerepareerd moeten worden.
xperiat

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
En er is weer een week voorbij. Inmiddels heeft Sony een nieuwe update uitgebracht voor de Xperia T. Zullen hier ook wel weer 4 maanden op moeten wachten.
bk11

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik dat we na 4 eindelijk pas de jelly bean update krijgen. Achja met een paar dagen word mijn mobiel handmatig geüpdate (zonder te rooten) want dat blijkt niet nodig te zijn 😉
mrbugsb

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Yeppers,
Ik was het ook beu.
Mijn Experia T is inmiddels ook voorzien van de Standaard Sony Jelly Bean software, zonder dat de telefoon een root nodig heeft gehad. En ook inderdaad van de week alweer een update gekregen op deze software. Draait als een zonnetje en geen vervallen garantie.
mrbugsb

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dit artikel gaat misschien over amerika, maar ik kon niet helpen dit in dezelfde context te zien als wat er hier gebeurd.

http://www.nu.nl/gadgets/3401739/providers-misleiden-klanten-met-trage-android-updates.html
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic