Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Home Theater PC besturen via android?

Hi guys, ik ben hier thuis lekker aan het hobby'en met mijn (win 7) HTPC. Dwz, niet op dit moment natuurlijk, nu ben ik hard aan het werk ;). Maar daarbij wil ik af van alles wat een kabeltje heeft. Op dit moment staat draait er een serverprogrammatje op om mijn S2 en Transformer Prime te kunnen gebruiken als muis&toetsenbord en staat er oa XBMC met de bijhorende App op. Dat werkt best lekker.

Maar in het kader van "dat kan altijd makkelijker/beter", heeft er iemand ervaring met het besturen van zijn PC via android-toestellen? Welke Apps &software leveren jou de beste ervaring op?
3 Reacties 3
Catch22

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hier een keer XBMC voor gebruikt (app en s/w op de pc) maar dat werkt prima. Wat vind je bijvoorbeeld omslachtig of zou je makkelijker willen doen?
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik gebruik nu een remote-app & server op mijn tablet om de PC zelf te besturen (buiten XBMC dus). Dat werkt best ok, ik heb een transformer prime. Hij herkent het toetsenbord daarvan ook vrij redelijk, dus dat typt wel heel wat makkelijker.

Mijn andere optie was een draadloos toetsenbord halen met ingebouwd touchpad, maar die kosten heb ik me voorlopig lekker gespaard 😛

Opzich kan ik dit best aanraden eigenlijk, maar als je rond kijkt controleren sommige mensen hun halve huis via een PC, dus ik dacht, wie weet zijn er mensen die bepaalde Apps, video-software, calibratiedingen, etc kunnen aanraden. Beste kwaliteit is iets waar ik altijd wel voor ga
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
@Bas, ken je Unified Remote al?

Unified Remote is an app that lets you control your entire Windows computer from your Android device. In short, it turns your device into a WiFi or Bluetooth remote control for all the programs on your computer. It is easily the most feature-filled PC remote available. With our app you can control a wide range of applications, including simple mouse and keyboard, media players, and other external hardware that can be connected to your computer. Check out our hardware section for a list of officially support hardware extensions. We also provide extensive capabilities for users to create their own custom remotes for their needs.


Werkt prima hier. Galaxy Note icm Packard Bell laptop.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic