murtaya

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je (prepaid) tablet/dongel-nummer registreren in My Vodafone

Ik probeer via de website mijn prepaid internet sim te registreren voor tablet
Echter loop ik vast op het tijdelijke password. Dit moet dan komen via SMS ( kan helemaal niet op een tablet) of notificatie maar krijg niets??
3 Reacties 3
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @murtaya , die vraag krijgen we inderdaad vaker. Het wachtwoord van je nieuwe account wordt per SMS gestuurd naar je toestel, maar sommige toestellen (tablets) kunnen geen sms ontvangen. En dan? Wat nu? Hulp!

Optie 1.
Als je géén toestel in de buurt hebt, met hetzelfde formaat simkaart, dan kun je de SMS niet ontvangen. Ik adviseer dan om de My Vodafone App te installeren op je tablet. Als je de app hebt gedownload, klik dan op registreren . Via de “i” toets kun je het mobiele nummer opvragen en je krijgt je wachtwoord éénmalig op je scherm. Je kunt nu de registratie volledig doorlopen.

Optie 2A.
Als je een telefoon hebt die hetzelfde formaat simkaart accepteert dan zijn we snel klaar 😄
-> stop de simkaart in je toestel en je ziet de sms met daarin het tijdelijke wachtwoord.
-> Log hiermee in, in My Vodafone en registreer je E-mail adres. Als je in de toekomst “wachtwoord vergeten” aan klikt dan krijg je je wachtwoord per mail toe gestuurd.

Optie 2B.
Als optie 1 niet kan en optie 2A niet lukt, dan blijft er nog maar 1 ding over: bellen met de klantenservice! De collega kan je dan verder helpen door, op een alternatieve manier, een account voor je aan te maken.

We hebben ook nog Mobiel Breedband-abonnementen voor je laptop met daarbij een Mobiel wifi-routertje of een USB-modem (dongel).
Ook deze kunnen gewoon sms'jes ontvangen. Deze lees je via de bijhorende software.

  • Bij USB-modems is dat de Mobiel Breedband Dashboard-software.
  • Bij MiFi’s kun je inloggen op de beheersportal van je eigen MiFi en daar de sms’jes lezen.
Kom je er hiermee niet uit, dan kun je ook in dit geval uiteraard de klantenservice even bellen, twitteren of met mijn collega's chatten

Groetjes, Per
murtaya
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou optie 2A had ik ook geprobeert maar omdat ik vodafone protect heb geinstalleerd.
Springt deze meteen in de beveiliging en kwam ik ook niet verder.
Uiteindelijk kwamen de notifications wel door nadat ik voor de zoveelste keer de tablet gereset had.
Dus toen had ik een wachtwoord.
Vanaf daar ging het aanmelden goed.
Echter het internet via 3G werkte nog steeds niet.
Blijkt dat je nog iets moet instellen bij APN.
Daar heeft niemand het over maar de instelling moest iets zijn van office.vodafone.nl i.p.v. live.vodafone.com.
nadat ik dat heb gedaan werkte het uiteindelijk.
Erg verwarrend allemaal en absoluut niet plug and play.
Waarom communiceren ze de correcte apn settings niet beter???
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé murtaya,

Vervelend dat het allemaal zo moeizaam is verlopen:(. Gelukkig heb je nu wel een werkende verbinding! Wellicht kun je de feedback die hebt over de communicatie van de instellingen via onze website indienen? Klik daarvoor hier!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic