Er zijn wat zaken niet helemaal duidelijk.
In je ene post meld je dat je wel gebeld kunt worden, daarna meld je dat je niet kunt smsen/bellen.
Kun je nu helemaal niets of enkel niet smsen?
Vervolgens heb je het over een abonnement dat een paar weken geleden is afgesloten. Bij ons vatten we het afsluiten van een abonnement op als "het starten van een abonnement". Bedoel jij dat ook, of bedoel jij juist net "beeindigen van een abonnement".
Als dat laatste het geval is: heb je het nummerbehoud aangevraagd VOORDAT het abonnement beeindigd werd? Je meld namelijk dat het afsluiten een paar weken geleden al gebeurd is. Nummerbehoud moet altijd aangevraagd worden voordat een abonnement is opgeheven.
En dan even over de procedure in het algemeen voor nummerbehoud van contract naar prepaid:
- je zegt geen abonnement op, je wilt namelijk je nummer behouden!
- je schaft een prepaidkaartje aan.
- je vraagt nummerbehoud aan en geeft daarbij de gegevens van je oude SIM-kaart, van het abonnement, op en de gegevens van de nieuw gekocht Prepaid SIM-kaart.
- Je wacht op bevestiging
- Je blijft je oude SIM-kaart gebruiken, tot de dag van portering is aangebroken
- Je verliest op die dag ergens tussen 9 en 10 uur 's ochtends de verbinding, haalt de oude SIM-kaart er uit, stopt de nieuwe SIM-kaart er in en je hebt vanaf dat moment met je oude nummer een prepaid dienst van Vodafone.