Limboman0001

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is bij een SimOnly abo contract het mogelijk om te switchen van telefoon?

Momenteel heb ik een Vodafone Sim Only abonnement voor een Nokia C5 met alleen een SMS/BEL 80 min. bundel. Dat contract van 2 jaar is voorbij maar de bundel loopt nog door. Maar ik wil nu gebruik maken van internet dus zowel mijn abonnement als mijn telefoon moeten worden ge-upgrade. Het Red 2-jarig abonnement lijkt mij het meest praktisch en ik wil behoud van mijn huidige telefoonnummer.

Stel: ik kies een Red SIM Only 2-jarig abonnement en koop een nieuwe smartphone (Samsung S4 Mini) los.

Vraag 1: Zou ik gedurende een SIM Only Red contract een nieuw los toestel aanschaffen, blijven de prijs en inbegrepen gratis opties van dat SIM Only abonnement van kracht, met name de korting hoe die nu is? Bijvoorbeeld omdat het toestel niet (meer) (vol)doet. I.c.m. nummerbehoud, zijn hier dan ook kosten aan verbonden?

Vraag 2: Zou ik via een niet-Vodafone winkel, bijvoorbeeld de Smartphoneshop een Red SIM Only abonnement (verlenging) afsluiten zijn de voorwaarden hetzelfde als dit wel rechtstreeks via Vodafone zou plaatsvinden?

Alvast bedankt voor het antwoord.
2 Reacties 2
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Limboman0001,

Wat leuk dat je weer voor Vodafone kiest. Om antwoord te geven op je vragen:

Vraag 1: Als je tijdens je contract een los nieuw toestel koopt verandert er niets aan je contract. Je kunt dat toestel overal kopen en gebruiken met het abonnement.
Bedoel je echter dat je je abonnement wilt laten omzetten naar een Vodafone Abonnement mét toestel, dan zal je abonnement veranderen en dan gelden de voorwaarden van dat moment. Houd er wel rekening mee dat ook een Sim Only contract gewoon een contract is. Het zal meestal niet mogelijk zijn alsnog te verlengen met een toestel als je Sim Only contract van 12 maanden bv nog 8 maanden loopt.

Vraag 2: Als je je abonnement in een niet-Vodafone winkel verlengt zul je altijd dezelfde voorwaarden hebben als bij een wel-Vodafone winkel 🙂

*edit*
Post aangepast ivm een vergissing mbt verlengen, sorry voor de verwarring!
Limboman0001
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de antwoorden. Hier kan ik heel wat mee, vooral met het antwoord op vraag 2 m.b.t. de voorwaarden. Nu kan ik een totaalplaatje opzetten voor de keuze voor verlenging mèt of zonder toestel.




E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic