Dp010

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Iphone 6 camera defect donkere vlek

Gister de nieuwe IPhone 6 ontvangen maar deze blijkt een camera defect te hebben.

Op de foto's zit een donkere vlek ( lens is schoon).

Hoe gaat Vodafone om met defect op dag 1. Kan het toestel worden omgeruild of is daar geen voorraad voor. Niet zo'n zin om hem al gelijk 4 weken kwijt te zijn door een reparatie traject.

Meer mensen met dit probleem?




10 Reacties 10
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Dp010 ,

Dat ligt er helemaal aan of er nog en iPhone 6 over is en/of Apple niet te weinig toestellen naar Vodafone heeft verstuurd. Mocht deze er niet zijn tja dan ga je toch echter over naar en tijdelijk toestel en hopelijk heb je VTS.
De winkel kan meer voor je doen in ieder geval ga dus daaro zeker even langs!

Misschien hebben zij en extra voorraad maar misschien ook niet...
Dp010
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Geen VTS volgens mij.
Heb nog wel mijn oude S4 maar weet niet of ze die sim kunnen heractiveren

Ga in ieder geval deze week nog even naar de Vodafone winkel voor de zekerheid.

in ieder geval bedankt voor je reactie
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Dp010 ,

Geen dank, laat het ons nog maar even weten hoe het is gegaan en wat de oplossing was!
Fijne dag nog.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Dat is balen! Nog even een aanvulling:

- Je kunt ervoor kiezen om het toestel binnen de zichttermijn te retourneren. Dan krijg je van ons een nieuw toestel. Gezien de huidige voorraad kan dit overigens wel langer (= afhankelijk van de voorraad) duren dan gewoonlijk.

- De tweede optie is via de Vodafone winkel je toestel laten opsturen ter reparatie. Dit traject kan ook een tijdje duren aangezien het een gloednieuw toestel betreft en het toestel niet direct geruild/gerepareerd kan worden.

Je kunt er in ieder geval mee langs een Vodafone winkel om het probleem na te laten kijken. Wellicht kan het toch opgelost worden. Overigens kunnen we je oude simkaart heractiveren indien dit nodig is, of je kunt een nieuwe simkaart (via de winkel) in gebruik nemen.

Succes!
Dp010
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben bij de Vodafone Shop in Rijswijk geweest.

Zij hebben een DOA melding gemaakt en mag het toestel houden totdat er nieuwe voorraad binnen is en dan ruilen ze hem om.

Ik kan het volgens hem ook via de klantenservice laten lopen dit zou sneller gaan omdat zij meer voorraad hebben. Zij zouden hem dan komen omruilen.

Thuis de klantenservice gebeld (snel en keurig geholpen). Deze meneer heeft een DOA gemeld moet alleen het toestel gelijk retourneren met de melding DOA. Als ze het toestel hebben ontvangen sturen ze een nieuwe terug (mits voorradig natuurlijk). Volgens hem zou dit snel moeten gebeuren omdat zij daar DOA voorraad voor hebben.

Oude sim is weer geactiveerd

Ga hem retour zenden en hopen op het beste.

PaulP

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wel raar die tegenstijdige informatie van een Vodafone shop en de klantenservice.
Wordt je eerst blij gemaakt met een omruiling terwijl je in die tussentijd je nieuwe iPhone gewoon kunt blijven gebruiken en vervolgens moet je van de klantenservice je toestel gelijk retourneren.

Is wel te hopen dat je gelijk een nieuwe krijgt opgestuurt en dat niet de Vodafoneshop je gaat bellen dat ze een ander toestel voor je hebben, want dan baal je als een steklker dat je hem hebt geretourneerd.
donnywals

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Balen, mijn iPhone6 is ook kapot uit de doos gekomen.

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe lang zo'n DOA procedure duurt. Overal zeggen ze dat ze dat niet kunnen zeggen omdat het afhankelijk is van de voorraad. Maar als ik dan vraag hoe lang het zou duren in een ideale situatie waarin het toestel op voorraad is worden hier geen uitspraken over gedaan.

Daarom hier ook de vraag, hoe lang duurt een DOA procedure NORMAAL GESPROKEN. Dus niet per se nu, met de iPhones en de drukte en de onderbezettingen(?) van Vodafone maar in een normale situatie.

Ik wil gewoon een indicatie van wat normaal is, meer niet.

Heb jij hier al meer info over Dp010?
Dp010
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Degene die ik gesproken heb vertelde mij dat wanneer zij een retour zending met doa vermelding krijgen er dezelfde dag nog een ander toestel de deur uit gaat.

Dit gaat voor mij in ieder geval niet op omdat ze de zending al op de 30ste ontvangen hebben en ik nog niets gehoord heb.

Lijkt mij toch dat ze in ieder geval zelf ook willen vaststellen dat het om een DOA gaat.
Heb er voor de zekerheid maar een beschrijving van het probleem bij gedaan en enkele gemaakte foto's.

Ik hou in ieder geval rekening mee dat het even kan duren.
Dp010
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag toch maar even contact gezocht met de Klantenservice om de status op te vragen.

Toestel is afgelopen dinsdag in ontvangst genomen.
Er is alleen in hun systeem niets te vinden over wat Vodafone nu verder moest doen. (vervangen of annuleren).

De vorige klantenservice medewerker zou hier een notitie van maken en verzekerde mij dat wanneer ik het toestel retour zou sturen alles vanzelf goed zou gaan.

Nu gaat er natuurlijk nooit iets vanzelf goed.

Ze gaan nu alsnog een toestel sturen.





donnywals

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Aha.. Mijn toestel is de 30ste binnen gekomen bij een service center van Dynafix en aangemerkt als "Naar Stock" sindsdien wachten tot Vodafone het toestel zelf binnen heeft tot ze een retourzending kunnen doen..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic