Hallo Joey, ik begrijp dat je dit vervelend vindt. Een exacte oplossing kan ik je via het forum niet bieden. Het forum is er vooral voor tips&tricks, vandaar dat ik dit topic verder sluit. Ik kan je denk ik wel een heel eind op weg helpen 🙂
Als er onderdelen van je toestel niet meer werken, dan kan je toestel opgestuurd worden ter reparatie. Of een defect onder garantie valt moet worden bepaald door de reparatiedienst, maar over het algemeen kun je zeggen: is je toestel altijd netjes behandeld, niet gevallen, niet elke dag mee in de douche geweest, etc, dan lijkt het waarschijnlijk dat een defect onder garantie valt. De reparatiedienst heeft echter uiteraard het laatste woord daarin.
Ik ben niet bij het gesprek geweest met mijn collega's, maar in jouw geval is je toestel nog geen jaar oud, dus zou ik het mbt de power-button inleveren ter reparatie en daarbij het batterij-verhaal ook vermelden.
Overigens zou het inderdaad kunnen dat bij intensief gebruik de batterij snel leeg gaat. Meld het wel uiteraard, dan wordt er bij reparatie naar gekeken. Maar of zoiets ook verholpen kan worden durf ik niet te garanderen. Het kan inderdaad een combinatie van normale slijtage van de accu en intensief gebruik zijn.
Succes!