Zoutedrop schreef:
Hoi,
Ik heb zojuist mijn Iphone uit de doos gehaald en er zit een vette pit in.
Mijn nummer Moet nog overgezet worden dus bellen met de klantenservice is erg problematisch.
Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding waardoor mijn korting 2 jaar loopt.
Het lijkt me niet dat ik die zomaar weer kan bestellen. Daarnaast wat is dat voor klantonvriendelijke onzin; dat alles direct geannuleerd wordt bij het retour sturen van een product wat niet in 100% volledige staat geleverd wordt.
Ik zie graag een reactie tegemoet over de verschillende manieren van retourneren zonder annuleren.
In principe zie ik het gewoon zo dat of ik ruil m om in de winkel of dynalogic komt het beschadigde toestel ophalen en een onbeschadigde brengen.
Gaarne reactie!
Zoutedrop schreef:Is ook logisch. Conform de nederlandse wet is de verkoper verantwoordelijk voor het afhandelen van garantieclaims. Fabrieksgarantie is dan ook eigenlijk een non-issue, gezien het feit dat als jij een claim indient je dat bij jouw verkoper doet en niet bij de fabrikant. Da's namelijk daarna het aanspreekpunt voor de winkelier. Als ik je een tip mag geven (en dit zal Vodafone niet leuk vinden), download een modelbrief ten aanzien van aanspraak op basis van non-conformiteit. Dit staat letterlijk in de wet omschreven, en betekent zo ongeveer dat je aankoop niet doet wat je ervan mag verwachten (in jouw geval onbeschadigd ontvangen). Je hebt een koopovereenkomst met Vodafone en zij zijn dus ook conform de wet verplicht jou binnen redelijke termijn te helpen. Doen ze dit niet mag je de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden en je geld terugvragen. Dit geldt overigens (maar ben ik niet 100% zeker van) niet omgekeerd. Dit zou namelijk alleen mogen als de verkoper geen identiek exemplaar of volwaardig vervangend apparaat kan aanbieden, maar nogmaals, daar ben ik niet 100% zeker van.
Kheb geinformeerd bij de Apple Store. Ze hebben aangegeven dat ze geen telfoons innemen. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij Vodafone
Zoutedrop schreef:Vreemd, ik was vorige week in de Apple Store en legde mijn geval voor. De medewerker gaf aan dat ik via de website een afspraak had kunnen maken en dat ik dan binnen 10 minuten weer buiten zou staan met een nieuwe iPhone. Mits zij het euvel vaststellen en ondanks dat ik de telefoon online bij Vodafone besteld heb.
Kheb geinformeerd bij de Apple Store. Ze hebben aangegeven dat ze geen telfoons innemen. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij Vodafone
Zoutedrop schreef:Refurbished lijkt me inderdaad nog niet mogelijk. De medewerker verzekerde mij dat ik een nieuwe zou krijgen. Je kan via het serienummer ook nagaan uit welke productieweek de iPhone komt en uit welke fabriek.
Dat klopt, maar dan krijg je wel een refurbished one, althans dat vertelde de apple store mij
Zoutedrop schreef:Zoals Sido al heeft aangegeven is het in een aantal gevallen wel mogelijk om het toestel te herleveren. Je kunt dit dan op het formulier als voorkeur aangeven. Ook zijn de mogelijkheden voor een herlevering afhankelijk van hoe je het toestel hebt besteld. Als je een specifiek antwoord wil op jouw vraag en jouw situatie dan raad ik je toch aan om even telefonisch contact op te nemen met de Vodafone klantenservice. Dit kan ook via een vaste lijn door te bellen naar het volgende nummer: 0900 - 0940.
Hoi,
Ik heb zojuist mijn Iphone uit de doos gehaald en er zit een vette pit in.
Mijn nummer Moet nog overgezet worden dus bellen met de klantenservice is erg problematisch.
Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding waardoor mijn korting 2 jaar loopt.
Het lijkt me niet dat ik die zomaar weer kan bestellen. Daarnaast wat is dat voor klantonvriendelijke onzin; dat alles direct geannuleerd wordt bij het retour sturen van een product wat niet in 100% volledige staat geleverd wordt.
Ik zie graag een reactie tegemoet over de verschillende manieren van retourneren zonder annuleren.
In principe zie ik het gewoon zo dat of ik ruil m om in de winkel of dynalogic komt het beschadigde toestel ophalen en een onbeschadigde brengen.
Gaarne reactie!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.