Michielus

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Iphone 4S: wel GSM en 3G, geen internet

Hoi,
 
Ik heb sinds de eerste dag problemen met internet. Ik heb hiervoor inmiddels contact gehad met de telefonische klantenservice, en ben langs geweest in de Vodafone-winkel.
De telefonische klantenservice gaf aan de telefoon uit te schakelen en te herstarten, en als dat niet werkte, de netwerkinstellingen te herstellen via Algemeen-Stel opnieuw in-Herstel netwerkinstellingen. Geen oplossing.
In de Vodafone-winkel hebben ze een nieuwe SIM-kaart gegeven. Ook geen oplossing.
 
Ik begin behoorlijk te balen van het gebrek aan internet en het gebrek van de oplossingen. Wat kan ik nu nog proberen?
 
Michiel
21 Reacties 21
Michielus
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
10 weken!
Michielus
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Zoals ik jullie had beloofd, zou ik het laten weten zodra er een oplossing was. Na 12 (TWAALF) weken is het zover! Een kleine samenvatting:
Wat was er aan de hand?
Ik heb sinds het begin van dit abonnement op 1 locatie de helft van de tijd problemen met internet. Het gekke is dat ik tegelijkertijd wel volledig bereik (vijf streepjes op de iPhone 4S) heb, ook 3G connectie, maar dus geen internet.
 
Wat was de reactie van Vodafone op dit probleem?
Het klopt dat er volledig bereik en 3G is. Als de internetsnelheid daarintegen laag of afwezig is, wordt er blijkbaar veel gebruik gemaakt van de beschikbare bandbreedte. Ondanks dat de telefoon ziet dat signaal en beschikbaarheid prima zijn, is er dus geen bandbreedte over.
 
Welke oplossing biedt Vodafone aan?
Helaas is er geen technische oplossing voor dit probleem. Als tegemoetkoming heeft Vodafone een korting op het abonnement aangeboden.
 
Daarmee is dit topic afgesloten. Helaas niet de oplossing die ik hoopte, maar een tegemoetkoming waardoor ik me als klant van Vodafone in ieder geval voldoende gecompenseerd voel.
 
Als je vragen hebt, stel ze gerust aan mij.
 
Groetjes,
Michiel
 
Michielus schreef:
Op 19 januari heb ik (Michiel, de starter van dit onderwerp) per telefoon contact opgenomen met Vodafone over dit probleem. In hun reactie gaven ze aan dat alles in orde moest zijn. De week erna nogmaals per telefoon, en kreeg toen de tip een nieuwe sim te halen bij een Vodafone-winkel. Dat heb ik gedaan, maar dat hielp helaas niet.
 
Op 13 februari (eerste post hieronder) heb ik een berichtje gezet op dit forum. Daar kwam geen officiele reactie, alleen een reactie van Martin (waarvoor dank, helaas geen oplossing)
 
Omdat er geen officiele reactie volgde, heb ik op 21 februari de Vodafone klantenservice een email gestuurd. Op 27 februari reageerde Ger (van de Vodafone Smartphone Crew) en gaf aan dat het aan de telefoon zou liggen (de tekst uit de email kan ik voor geinteresseerden toevoegen). 27 februari viel op een maandag, en ik had het omruilen dan ook gepland op de eerstvolgende koopavond: donderdag 1 maart.
 
Op 29 februari volgde er een reactie op dit forum, van Patrick ditmaal (ook van de Vodafone Smartphone Crew). De post en reacties zijn te lezen hieronder. Ook zijn er inmiddels zogenaamde private messages gestuurd. Ook dat alles heeft nog niet tot een oplossing geleid.
 
Er zijn inmiddels bijna 9 (NEGEN) weken verstreken sinds ik voor het eerst bij Vodafone aan de bel trok over dit probleem, en ik heb vandaag nog maar weer eens een zogenaamde private message aan de Vodafone Smartphone Crew gestuurd.
 
Ondanks de goedbedoelde inzet van Vodafone: wat een vreselijke service.
 


 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic