Jeroen76

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inzicht Krijgen In De Kosten Van Mobiel Internet

Hallo allemaal,Gisteren hier al een topic geopend maar deze is helaas zonder enige melding verwijderd! Daarom hier nog een nieuwe poging.Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een abo met onbeperkt internet. Tot mijn verbazing heb ik nu toch kosten op mijn factuur voor een aantal data sessies.Ook bij mijn huidige verbruik op My Vodafone zie ik dat er inmiddels weer kosten gemaakt zijn buiten mijn bundel. Ik ben er echter zeker van dat ik geen internet diensten heb gebruikt (of downloads gedaan)die betaald moesten worden.Helaas kan ik op de factuur niet zien welke data sessies het precies om gaat (ik wil graag weten welke dingen mij geld kosten en welke niet). Er zijn bij alle data sessie (+/- 40 in totaal) maar 3 verschillende omschrijvingen.Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de volgende 3 omschrijvingen? live.vodafone.offnet; live.vodafone.onnet; high.vodafone.comHet zijn alledrie omschrijving die mij niets zeggen.Waar/hoe kan ik meer inzicht krijgen in welke kosten wel en niet binnen mijn onbeperk internet vallen (alles zou hier toch in moeten vallen?)en hoe kan ik zien waar de kosten op mijn factuur nu eigenlijk precies vandaan komen? Ik wil graag weten waar ik aan toe ben en niet tegen allerlei onverwachte kosten aanlopen.Alvast bedankt voor de reacties!
6 Reacties 6
Gebruiker6639

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarschijnlijk is het beter om voor dit onderwerp contact op te nemen met Vodafone Klantenservice, of loop met je factuur naar een Vodafone Service-point.
Jeroen76
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar heb ik ook aan gedacht Hans. Maar ik dacht dat hier toch ook wel iemand zou zijn die mij wat algemene info. kan geven over de deze onderwerpen.Het gaat mij er niet om dat ik deze factuur niet wil betalen ofzo, het zijn ook geen bedragen waar je meteen van omvalt.Mijn doel is om er achter te komen hoe ik van te voren weet of een bepaalde dienst/data sessie mij geld gaat kosten en dat evt. later ook kan controleren, zodat ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan.Niemadn hier die mij op weg kan helpen?
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Daar heb ik ook aan gedacht Hans. Maar ik dacht dat hier toch ook wel iemand zou zijn die mij wat algemene info. kan geven over de deze onderwerpen.Het gaat mij er niet om dat ik deze factuur niet wil betalen ofzo, het zijn ook geen bedragen waar je meteen van omvalt.Mijn doel is om er achter te komen hoe ik van te voren weet of een bepaalde dienst/data sessie mij geld gaat kosten en dat evt. later ook kan controleren, zodat ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan.Niemadn hier die mij op weg kan helpen?



Nee, Niet hier. Mijn helpende hand is iig door de mods verwijderd.
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Daar heb ik ook aan gedacht Hans. Maar ik dacht dat hier toch ook wel iemand zou zijn die mij wat algemene info. kan geven over de deze onderwerpen.Het gaat mij er niet om dat ik deze factuur niet wil betalen ofzo, het zijn ook geen bedragen waar je meteen van omvalt.Mijn doel is om er achter te komen hoe ik van te voren weet of een bepaalde dienst/data sessie mij geld gaat kosten en dat evt. later ook kan controleren, zodat ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan.Niemadn hier die mij op weg kan helpen?



Een laatste poging dan maar. Als je onbeperkt internet hebt (bel+sms+web of internet blox) dan heb je binnen NL geen dataverkeer wat in rekening wordt gebracht.
Wordt er toch dataverkeer in rekening gebracht, dan is dat omdat je aan dataroaming gedaan hebt. Je hebt dus in het buitenland gebruik gemaakt van je dataverbinding. Dit kun je indien gewenst uitzetten op je telefoon. Is het geen roaming, dan is je blox / nieuwe abo nog niet ingegaan, maar daar mag ik blijkbaar niet op ingaan.
Jeroen76
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aan roaming heb ik niet gedaan, aangezien ik niet in het buitenland ben geweest. Zelfs niet in de buurt van de grens dus dat is uitgesloten.Er schijnt een probleem te zijn met reacties die op dit topic komen en door moderators verwijdert worden omdat het geen antwoorden betreft die een antwoord op mijn vragen geven.Hierbij wil ik graag aan de moderators van het forum vragen om dan wel een antwoord te geven dat antwoord op mijn vragen. Ik neem aan dat er toch een moderator zal zijndie hier een zinning antwoord op kan geven of mij in ieder geal in de goede richting kan helpen...Alvast bedankt voor de positieve reaktie(s)Met vriendelijke groet,Jeroen Teisman
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Allemaal,

In dit forum wordt door moderators niet inhoudelijk gereageerd.
Zoals ook in de forum voorwaarden is te lezen is dit forum bedoeld om gebruikers onderling technische informatie uit te laten wisselen.
De vraag die de topicstarter stelt is, zoals ook al door Hans aangegeven eigenlijk alleen door klantenservice te beantwoorden.
Ik zal daarom dit topic sluiten, en verzoek de topicstarter om contact op te nemen met de klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Koen
Vodafone Forum Team.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic