Roomp

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetverbruik Samsung/Blackberry

Hallo, ben nieuw hier dus sorry als dit topic verkeerd staat.
 
Volgende, ik heb een jaar een Blackberry gehad met een Blackberry abo met 250 MB internet. Dat abo loopt nog, echter ik was die Blackberry zat dus ik heb me een Samsung Galaxy S+ aangeschaft.
Gewoon mijn simkaartje ingedaan en werkt prima.
 
Alleen nu zit ik een beetje met die 250 MB. Op mijn Blackberry kwam ik nog niet in de buurt van 250 MB verbruiken, meestal iets van 150 MB per maand .Aan apps heb ik Twitter, FB, Wordfeud, de normale dingen. Browsen doe ik nauwelijks, soms de krant.
Maar omdat ik nu die Samsung heb, kan het zijn dat dat toestel meer MB's verbruikt dan de Blackberry zonder dat ik er andere dingen mee doe?
Of zou daar geen verschil in moeten zitten? Kun je op een Samsung hetzelfde met 250 MB als met een Blackberry of?
 
Hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
7 Reacties 7
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hoi Roomp,

Welkom op het Vodafone Forum!

Je wilt weten of je Galaxy S+ qua verbruik hetzelfde is dan je Blackberry?

Per definitie niet, een Blackberry comprimeert nagenoeg alle data waardoor dit tot een minimum beperkt word.

Andere toestellen comprimeren de data veel minder waardoor je voor hetzelfde gebruik meer MB's kwijt zult zijn.

Is het zo wat duidelijker?

Roomp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ah oke, dat is duidelijk ja.
Is daar wat aan te doen of is dat een domme vraag? 😛
Roomp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het maar raar, Twitter erafgegooid, Facebook afgemeld, en zonder iets met de telefoon te doen zijn 600 kb af in nog geen halfuur. Als dat zo doorgaat wil ik niet weten hoeveel ik alleen al verbruik op een dag zonder dat ik dat ding uberhaupt aanraak. Ik heb stats free en zie m gewoon oplopen zonder dat ik ook maar iets doe.
Komen zo honderden Kb's bij. Snap er geen kloot van, hoe kan dit? 😛 En is er iets waarmee ik dat verbruik lager kan krijgen?
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hoi Roomp,

Je wilt weten of hier wat aan te doen is. Helaas niet.
Het comprimeren van data is een van de positieve features van een Blackberry.

Wat de precieze reden van je dataverbruik is weet ik niet. Ik weet wel dat iOS en Android beiden data verbruiken zonder dat de achterhalen valt wat er precies gebeurt.

Je kunt eens zoeken op zoektermen zoals Data Counter of Traffic Counter.
Misschien zijn er apps die je verbruik per App of deel van Android kunnen tonen.

Succes!
Roomp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke, dat is duidelijk. Heb nu Onavo Count erop gezet, dat is wel handig.
Maar wel vreemd dan, want dan zou je aan een onbeperkte bundel (500MB of wat is dat tegenwoordig) ook niet genoeg hebben en zit je na 1 á 2 weken al over je limiet op dit tempo.
 
Maargoed het is geen ramp ofzo, zit veel op wifi en als ik niet op wifi kan let ik er een beetje op en dan is het alsnog te doen, maar vreemd wel dat er zoveel verschil zit in die toestellen.
250 MB haalde ik noooit met mijn BB en met dit ding zit je als je er niet op let binnen enkele weken aan de 500 MB.
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Roomp,

Wat je ook kan doen is zelf het internet uitschakelen als je het niet wil gebruiken. Dit kun je via instellingen> draadloos en netwerken> mobiel netwerk> pakketgegevens uitvinken. Dan vermijd je namelijk dat het toestel automatisch verbinding gaat maken met het data netwerk.

Wat je ook kunt doen is via Accounts & Synchroniseren (instellingen> Account & Synchroniseren) op de accounts drukken om updates tegen te houden of te vertragen.

Dat zijn mijn tips 😉
Roomp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jup, zet internet sowieso uit als ik het niet gebruik of toch niet op mijn telefoon kan kijken, en verder heb ik inderdaad 'Op achtergrond synchroniseren' uitgezet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic