mdejong

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetten icm Huawei K3765 USB Modem Violet

Ik heb sinds mei 2011 een mobiel internet abonnement met een Huawei K3765 USB Modem Violet. De bedoeling is dat ik daarmee kan internetten op een desktop pc in een bedrijfsruimte waar geen WIFI te ontvangen is. Echter heb ik heel vaak dat de verbindingsfrequentie wisselt tussen GSM en UMTS en dan kan ik niet meer internetten. Het programma op de pc geeft dan aan dat er nog wel verbinding is. 
 Ook na een tijd niet achter de pc te hebben gezeten is de verbinding er nog wel, maar pagina's ophalen lukt niet meer.
 

  • Verbinding verbreken en opnieuw verbinden helpt niet
  • Het programma helemaal afsluiten (dus ook in de achtergrond) helpt ook niet. Ik moet dan de hele pc opnieuw opstarten.
Ik heb de momen al zodanig gemonteerd dat deze maximaal bereik heeft, maar de verbinding blijft een probleem. Kan iemand mij hiermee helpen?
1 Reactie 1
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Er zijn 2 dingen die je nog kunt doen:
 
1. je kunt in het Vodafone-programma instellen dat je "Alleen UMTS-netwerk" wilt. Dus niet UMTS/GSM gemengd of alleen GSM. Daardoor blijf je ook als de ontvangst minimaal is verbonden met het snelle 3G. Als dit wegvalt kun je dan echter niet meer terugvallen naar het veel langzamere GSM en worden mogelijk lopende downloads afgebroken als de verbinding te lang wegblijft. Deze instelling kun je altijd weer ongedaan maken trouwens.
 
2. je kunt een usb-verlengkabel gebruiken en zo de modem bijvoorbeeld dichter bij een raam brengen, of vastplakken aan de bovenkant van je scherm zodat hij helemaal boven het scherm uitsteekt.
 
Dit zijn beide oplossingen die mij in het verleden hebben geholpen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic