Slovaniangod

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Internet / netwerk Problemen

Geachte heer / mevrouw,
 
Omdat ik er via de telefonische helpdesk er maar niet uitkom probeer ik het als laatste poging hier in het forum.
 
Ik heb sinds de dag dat ik mij aangemeld heb bij vodafone internet / netwerk problemen.
Het probleem gaat verder terug dan bij vodafone maar dat kan ik op een of andere manier blijkbaar niet laten doordringen vandaar via deze weg.
 
De problemen wat ik heb zijn de volgende :
1 - internet is van tijd tot tijd erg traag, traag versta ik onder het feit dat wanneer ik naar een internet pagina ga ik vaak 1 a 2 minuten moet wachten terwijl een persoon die ook vodafone heeft op hetzeflde moment die site benaderd hier maar 3 tot 5 seconden daarvoor nodig heeft.
Hoe is dit getest, we zijn beiden tegelijk naar de betreffende pagina gegaan en terwijl die persoon al vrolijk kijkt zit ik nog te wachten tot er uberhaupt wat gebeurt.
 
2 - Soms helemaal geen verbinding.
Hier kom ik pas achter als ik uit de bus kom en thuis ben en mijn vriendin mij steeds probeerde te bellen.
Ik kijk dan naar mijn telefoon en zie daar een heel mooi rondje met een streep er door heen.
Enige manier om dit dan uiteindelijk op te lossen is om de telefoon uit te zetten en daarna weer uit te zetten.
 
3 - Mijn netwerk indicator gaat als een gek heen en weer van 3G, naar G, naar H+ en dan weer naar E.
Vaak zie ik dan alleen van de 2 pijltjes het pijltje omhoog wat activiteit geeft af en toe maar verder niks.
 
Dit probleem was ontstaan bij T-Mobile, daar hebben ze het voor mij na gekeken en zagen dat er wel een verbinding met de zendmast gemaakt werd maar deze ook weer verbroken werd.
In mijn history bij T-Mobile heb ik 6 andere telefoons geprobeerd en 4 simkaartjes gekregen maar dit allen zonder succes.
Hun uiteindelijke oordeel was dat ze het probleem niet konden verhelpen en dat ik kosteloos naar een andere provider kon gaan, dit werd dus vodafone.
 
Ik heb met de vodafone helpdesk gesproken en na veel pijn en moeite (testen van weer een andere telefoon en simkaarten te hebben gekregen) is deze door gezet op 6 december naar het netwerk team om dit verder uit te zoeken, tot de dag van vandaag heb ik nog geen reactie van die lui gekregen en weet om die reden nog niet wat mijn status is.
 
De laatste keer dat ik met de helpdesk gesproken had kreeg ik de toezegging dat ik vanwege mijn problemen de nieuwe maand januari geen kosten zou hoeven te betalen en wat schets mijn verbazing ik moet toch betalen.
 
Ik weet niet precies wat hier allemaal aan de hand is maar tot de dag van vandaag wordt er nog geen afspraak nagekomen en wordt er niet geleverd waar ik voor betaal.
 
Graag wil ik vernemen wat het netwerk team nu eigenlijk mee bezig is en wat de status is van mijn probleem en wat er gaat gebeuren met mijn compensatie anders zal ik vodafone in gebreken moeten gaan stellen en zal er iets anders bedacht moeten gaan worden.
 
Met vriendelijke groet,
Duncan
17 Reacties 17
Slovaniangod
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
1ste update.
Ik ben rond 12:00 gebeld door vodafone dat er contact met mij opgenomen zou worden om tijden af te spreken zodat er gekeken kon worden wanneer ik geen internet zou hebben of wanneer ik problemen zou hebben.
 
Ik ben helaas nog niet gebeld maar ik heb wel alvast een tijdstip wanneer ik geen internet heb.
Dit tijdstip is nu.
Het is vandaag 23 januari en de tijd is15:52 en ik heb nu 5 minuten lang een heel mooi rondje met een streep er doorheen waar ik eigenlijk mijn verbinding met internet en telefoon zou moeten zien.
 
Ik kan dus nu helemaal niks. Enige wat ik dan kan doen is mijn telefoon uitzetten en weer aan zetten.
Dat heb ik nu gedaan en het is 15:53
 
En ja hoor mijn telefoon is weer aan, het is nu 15:55 en ik heb weer internet.
 
Volgens mij moet men hier al voldoende aan hebben om te achterhalen wat mijn probleem is.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Slovaniangod,

Kun je mij je mobiele nummer via PM sturen? Dan kan ik voor je kijken wat er nu allemaal gebeurd.

Groetjes,
Slovaniangod
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Roy,

Ik heb net een pm naar je gestuurd.

Alvast bedankt,
 
Duncan
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Klinkt een beetje alsof er iets mis is met je toestel waardoor de zendmast het 'niet hoort', of problemen met het lezen van de simkaart. Zeker als het vroeger bij T-Mobile ook al was...
 
Ander toestel heb je al geprobeerd?
Slovaniangod
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb zowel bij T-Mobile als bij Vodafone andere toestellen gebruikt maar dat lost niks op.
Ook heb ik van vodafone al een nieuwe simkaart gekregen maar ook dat bied geen oplossing.
 
Wat ik ook gemeld heb bij vodafone is dat ik een andere abbo heb van vodafone en die simkaart heb ik in mijn huidige toestel gestopt en dan gaat alles goed, geen verbindings problemen, geen snelheid problemen, alles gaat dan vloeiend.
 
Ik heb al het idee gegeven of het misschien in mijn nummer zit aangezien ik met nummer behoud ben overgestapt.
 
Maar goed,
Ik heb als het goed is een live test gehad afgelopen vrijdag en daar had ik ook aardig wat problemen gehad dus ben benieuwd wat de uitslag is.
 
Beetje jammer alleen dat ik gesproken heb met de internet helpdesk dat mijn abbonements kosten voor januari gratis zou zijn wegens mijn problemen en ik toch weer op mijn rekening zie staan dat het bedrag is afgeschreven.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Slovaniangod,

Als Roy een PM van je heeft ontvangen zal hij hier asap op terugkomen.
Morgen is hij weer aanwezig, ik zal hem op de hoogte stellen hiervan.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Sloveniangod,

Ik zie op dit ogenblik de betreffende collega niet maar ik zal je dan de data kosten teruggeven, mocht dit nog niet gebeurd zijn.

groetjes,

Slovaniangod
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Roy,
 
De collega die ik sprak had mij aangegeven dat mijn kosten van de maand december vergoed zouden worden en dit verekend zou worden met mijn factuur van januari, dit is helaas niet gebeurt en ik heb ook nog niks terug gehad.
 
Ook heb ik vandaag nog geen terug koppeling gehad van wat er vrijdag te zien was aan de hand van mijn life trace.
 
Met vriendelijke groet,
Duncan
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Slovaniangod,

Geen zorgen heb de kosten nu van de rekening afgehaald, ik kon de creditering ook niet terugvinden.... Mijn excuses daarvoor!

Je ontvangt binnen enkele dagen een credit nota.

Ik kan helaas ook geen update terugvinden van de verwerking van jou probleem. Ik heb hier voor je nog eens naar gevraagd.

Groetjes,


Slovaniangod
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Roy,
 
Bedankt voor je aandacht in deze. wordt gewaardeerd.
 
-----------------

Mijn internet verhaal blijft alleen wel doorgaan.
Net ook weer een paar minuten zonder internet gezeten, de pijltjes geven dan niet meer de bekende kleurtjes en dan gaan ze gewoon weg samen met de 3g of h melding.

Daarna komt het weer terug en daarna werkt het internet weer.
Ik hoop dat je antwoord van ze krijgt.
 
Fijne avond.
Duncan
Slovaniangod
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Nieuwe update in deze kwestie.
 
ten eerste ben ik helaas nog niet gebeld door het netwerkteam aangaande mijn life trace van vorige week vrijdag.
 
ten tweede heb ik vandaag een nieuwe foutmelding gekregen welke ik nog niet eerde heb gezien als ik naar internet ga, deze melding onstond rond 18:10 deze avond.
 
Dit is de melding :
Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET/.
 
Reason : DNS lookup failure for : isre-be-v1.prd.de1.sp.vodafone.com.
 
Ik hoop dat dit een beetje helpt.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey SLovaniangod,

De trace is uitgevoerd en zijn nu nog bezig deze te analyseren. Op het moment dat dit klaar is wordt je ook gebeld.

groetjes,
Slovaniangod
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Roy,
 
We zijn nu precies een week verder en ik zou toch graag willen weten wat er op dit moment is achterhaald wat mijn internet probleem is, een analyse kan binnen 1 dag gemaakt worden.
 
In iedergeval aan mijn internet problemen nog gewoon door en zit ik dagelijks wel een minuut of meer zonder internet en dat is toch wel een aantal keer over de gehele dag.
Inclusief die proxy error moet er toch nu wel een beetje bekend zijn waar het probleem in kan liggen.
 
Hoe kan ik vandaag in contact komen met de persoon die mijn incident in behandeling heeft want dit duurt in totaal nu meer dan een maand en ik heb tot de dag van vandaag nog geen echt antwoord gehad wat het kan zijn.
 
Ook heb ik helaas nog geen credit nota mogen ontvangen.
 
met vriendelijke groet
Duncan
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Duncan,

Nou de creditering is wel aangemaakt door me, raar dat je die dan nog niet hebt mogen ontvangen...

Je kunt telefonisch contact opnemen via 1201 en naar de smartphone crew vragen. Deze moeten de openstaande case kunnen inzien.

Ik kan helaas niet meer voor je betekenen dan het nogmaals bij de collega in kwestie aankaarten.

Mijn excuses.

Gr.

Slovaniangod
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Roy,
 
Ik heb net gesproken met de vodafone smart crew en er is mij aangegeven dat ik eind van de week gebeld zal worden dus dat zal ik nog even afwachten.
 
Ik heb ook de credit nota binnen gekregen.
 
Gr,
Duncan
Slovaniangod
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Huidige stand van zaken.
 
Afgelopen vrijdag 10 februari gesproken met de 2e lijns.
Er is mij aangegeven dat in de life trace geen problemen gevonden waren, beetje jammer omdat ik wel aardig wat problemen had.
Er zal verder gekeken worden met Sony Ericsson over wat er aan de hand is en deze vrijdag zou ik weer gebeld worden.
In iedergeval heb ik vandaag tot nu toe problemen met de snelheid van de verbinding.
 
Ik wacht het af.
Slovaniangod
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Huidige stand van zaken.
 
Ik heb met het netwerk centrum gesproken en wat ze kunnen zien is dat ik steeds aan het switchen ben tussen het 3g netwerk en 2g netwerk. Het zou dus een dekking probleem moeten zijn.
Wat ik apart vind want als ik het toetsel van de buurman en buurvrouw erbij pak die ook een vodafone abonnement heeft dan gaat dit gewoon als een speer.
 
Ik heb het advies gekregen om tijdelijk het 2g netwerk te gaan gebruiken maar dit is totaal geen optie, applicaties welke een internet verbinding gebruiken melden steeds dat de verbinding verloren is gegaan of klappen er gewoon uit.
Ook als ik een internet pagina start kan ik rustig een bakkie koffie zetten en inschenken voordat de pagina geladen is.
Heel soms gaat het wel redelijk maar is de wacht tijd nog tussen de 15 en 30 seconden.
 
Ik heb morgen weer contact met het netwerk centrum om verder te bespreken wat de bevindingen zijn van de afgelopen week en wat Sony gevonden heeft....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic