Kathymamadottir

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Internet buitenland kan toch veel praktischer?

Hallo,

Ik ga binnenkort 14 dagen op vakantie naar een EU land. Ik verblijf dan in een hotel dat alleen in de lobby WiFi verstrekt. Internetten met mijn telefoon vind ik nu eenmaal leuk en ook belangrijk en wil daar best extra voor betalen. Maar de dagbundels die jullie aanbieden, vind ik heel onhandig..

Stel dat je op je hotelkamer voor het slapengaan nog even wilt internetten.. Dan is het ineens 23.58 en moet je offline gaan, inloggen bij My Vodafone en dan om 0.00 een nieuwe dagbundel activeren. In mijn geval zal ik dat 12 keer moeten doen om te voorkomen dat ik extra kosten heb..

Waarom verstrekken jullie niet gewoon bundels waarbij je een bepaalde hoeveelheid MB's kan gebruiken totdat ze op zijn, zoals bijvoorbeeld bundels van 250 of 500 mb voor een vast bedrag, zodat klanten ècht zorgeloos kunnen internetten zonder dat ze elke dag even voor middernacht opnieuw een bundel moeten aanschaffen?
6 Reacties 6
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Kathymamadottir,

Op dit moment zijn er alleen bloxen zoals de alles in 1 op reis, de alles in 1 op reis xl en internet op reis. Heb je een prepaid kaartje dan dien je deze iedere dag inderdaad opnieuw te activeren. Bij een abonnement (als ze aan staan) gaan ze automatisch in zodra er gebruik wordt gemaakt van de telefoon. Bij het plus abonnement heb je meer data in het buitenland.
Ik zal dit intern doorspelen in de hoop dat er iets mee wordt gedaan zodat (voor jouw waarschijnlijk te laat) andere klanten hopelijk wel meer data in het buitenland hebben.

Wat je altijd kunt doen is vragen om een kamer boven de lobby zodat je hopelijk kunt inloggen op de Wi-Fi zodat je geen onverwachte kosten gaat maken 🙂 Zonder gekkigheid snap ik natuurlijk wel je situatie en kan me voorstellen dat dit vervelend is.

Groetjes stevied86
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Kathymamadottir

Goede tip inderdaad! Wel klopt het ook wat stevied86 zegt. In principe kun je nu al zorgeloos internetten omdat je de Alles-in-1 Op Reis Dagbundel maar één keer zelf hoeft te activeren. Als je kiest voor de XL bundel dan krijg je 100 MB per dag voor €4. Voor de reguliere Alles-in-1 Op Reis Dagbundel betaal je €2 per dag voor 35 MB.

Als je in jouw geval 12 dagen wilt internetten kun je 12 keer 2 euro = 24 euro betalen en dan krijg je in totaal 420 MB (elke dag 35 MB). Wil je meer internetten, dan kies je voor de XL bundel. 12 x 4 = €56 maar dan krijg je wel 1,2 GB (elke dag 100 MB). Je kunt de XL/reguliere bundel al thuis aanzetten zodat je er op vakantie helemaal niet meer naar om hoeft te kijken. Om 23:59 vervalt de bundel namelijk, en na 00:00 wordt deze automatisch weer geactiveerd zodra je verbinding maakt met internet.
Kathymamadottir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Hoi stevied86 en Maartje,

Bedankt voor jullie reactie. Ik geloof dat ik het nu snap. Ik heb een Red Essential C abonnement en ik hoef dus slechts 1 maal 'een Alles-in-1 op Reis Dagbundel' aan te zetten? Dat hoeft dus niet elke dag om 0.00 opnieuw? De bundel vervalt niet automatisch na 23.59?

Dan kan ik dus gewoon de hoeveelheid internetten die bij die bundel hoort totdat ik de bundel weer uitzet?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Kathymamadottir

De bundel vervalt wel om 23:59, maar om 00:00 wordt dan ook weer een nieuwe bundel geactiveerd, mits je natuurlijk verbinding maakt met internet.

Stel, je maakt vandaag verbinding met internet, dan kun je tot 23:59 35 of 100 MB verbruiken. Om 23:59 vervalt de bundel dan. Als je dan om 00:01 opnieuw verbinding maakt met internet wordt de bundel opnieuw geactiveerd en heb je opnieuw 35 of 100 MB.
jesperspeedway

Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Zijn er inmiddels al aanpassingen opkomst voor de internet in het buitenland bundels?

De alles en 1 bundels zijn echt niet praktisch. Ik verbruik alleen maar data, en ze bundels zijn niet te heractiveren op dezelfde dag. Elke maand 100 euro over m'n tegoed word me een beetje tegek inmiddels.

Losse internet bundels zouden echt perfect zijn.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo @jesperspeedway

We bieden op het moment inderdaad enkel de Alles-in-1 op Reis bundels aan. Je kunt eventueel wel de Alles-in-1 Op Reis XL BloX aansluiten als je de reguliere Alles-in-1 Op Reis BloX hebt verbruikt. Zodoende krijg je toch extra tegoed. Meer informatie over deze bundels vind je hier: Alles-in-1.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic