Hi, bedankt voor je reactie.
Ik heb nu getest op andere locaties en tijdstip, met 5G en 4G, en het is wel een stuk beter.
Test 1 balkon, (5G) om 02.30
91.5 down 16.7 up
Test 2 binnen (5G) om 02.31
42.2 down 0.42 up
Test 3 balkon (4G) om 02.32
95.2 down 13.4 up
Test 4 binnen (4G) om 02.33
28.7 down 0.46 up
Je had dus gelijk wat 4G betreft, hij was sneller met download dan 5G (op balkon)
Al met al valt het best mee, maar we zijn nog wel ver van die snelheid monster dat 5G namelijk had beloofd. Maar goed.
Ik vroeg mij af of een E-sim een verschil kan maken, beter of slechter, (afhankelijk van de mobiel misschien?) Ik heb namelijk de mogelijkheid om naar E-sim te overstappen, maar ik wil natuurlijk niet slechter worden kwa snelheid of verbinding, mijn mobiel is al bijna 2 jaar oud. (S22 Ultra)
Kwa WiFi zit ik bijna optimaal denk ik, met de zwarte modem in de meterkast, (kon niet anders van Vodafone na uitleg) en dan 3 Deco's in Acces point. Een en hetzelfde naam voor mesh netwerk.
Enige minpunt bij mij is dat Deco 2 draadloos is verbonden met hoofd Deco, anders zou ik een draad moeten trekken in de gang naar de meterkast, en daar voel ik niets voor. Deco 2 is wel bedraad met Deco 3, en dat levert degelijk wel meer snelheid op, dat kan ik makkelijk testen met een laptop aangesloten.
Op balkon, desondanks, als de deur dicht is, neemt de snelheid sterk af.
(Ben ook benieuwd, maar dat is een ander topic, als Vodafone eindelijk komt met een E-sim voor de Samsung Smartwatch (5 pro), wat voor snelheid kunnen we halen...)