Henry2

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Instellingen verzenden e-mail van wildcamera met prepaid simkaart

Ik heb een wildcamera en wil foto’s met e-mail doorsturen naar mijn e-mail adres. Heb al allerlei instellingen geprobeerd maar helaas lukt het niet.
De camera vraagt om de navolgende SMTP settings:
mode manual omdat Nederland niet te vinden was
hij kiest dan voor other
Server setting
ik heb diverse opties geprobeerd
sendmail.vodafone.nl, type SSL , port 465
email: mail06xxxxx (teler)
wachtwoord: mijn wachtwoord
Bij server setting kan ook gekozen worden voor Gmail maar ook dat werkt niet.
Wat doe ik fout?
ik hoor graag
39 Reacties 39
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik had al een vermoeden dat dit niet klopte! Normaal gesproken als de APN's overeenkomen dan zou het moeten werken!
Excuus over het stukje prepaid heb ik overheen gelezen.
Ik vermoed dat het niet mogelijk is bij prepaid.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
We horen graag of het nu wel werkt Henry2
Henry2
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Omdat ik nog altijd niets gehoord had, vandaag opnieuw gebeld. Heb nu te horen gekregen dat een open APN niet mogelijk is bij een prepaid maar alleen bij een abonnement. Heb nu een goedkoop data abonnement genomen. Moet ik eerst weer wachten tot de nieuwe sim kaart binnen is en geactiveerd. Pas daarna kan de open AP{N verbinding worden aangevraagd. Ik begrijp niet dat ze me dit niet al veel eerder hadden kunnen doorgeven. :tired_face:Wordt vervolgd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Houd ons op de hoogte Henry2
Het vermoeden dat dit niet mogelijk was bij prepaid had ik al. Maar wist het niet zeker.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je nog een update voor ons Henry2?
Henry2
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nee helaas niet. Wacht nog steeds op open apn verbinding. Heb alweer 4 keer gebeld. Misschien volgende week. Ben op vakantie tot 4-6
Henry2
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Inmiddels is mijn open APN verbinding (eindelijk) gisteren geregeld. Vanmiddag nog even een check gedaan omdat het nog niet werkte, maar er werd bevestigd dat ik een open apn verbinding heb.
Toen ipv gmail de volgende server setting maar ingesteld:
Type SSL
Server : Sendmail.vodafone.nl
Port: 465
Email: mijn my Vodafone email adres
Pasword: myvodafone password

APN: open.vodafone.nl
account: Vodafone
password: Vodafone

Email setting: de emails waar de foto's naar toe moeten (3)

Helaas pindakaas. Opnieuw lukt het weer niet.
Omdat ik eerst een prepaid had en nu een abonnement (hetzelfde nummer) nog maar even gekeken of de pincode nog altijd verwijderd was en via een telefoon geprobeerd om een email te verzenden.
Dit gaat zowel via live.vodafone.com als open.vodafone.nl prima.
Ik begin nu echt moedeloos te worden. Ik weet niet meer wat ik kan doen om het apparaat werkend te krijgen. Hij geeft keurig aan dat er verbinding is en in het verleden werkte het met MMS uitstekend.
Wie weet een oplossing?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kun je eens controleren of je de optie mms kunt uitzetten in het toestel,
Misschien dat het mis gaat met een van de instellingen in het toestel Henry2
Henry2
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Die staat uit. Ik zou niet meer weten wat ik nog kan doen. Zou met sms versturen misschien nog een optie zijn en kan ik de instellingen bij de mms optie instellen? Zo ja wat moet ik dan invoeren?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zover ik weet heeft het geen zin om MMS in te stellen. MMS is namelijk uitgefaseerd. Enige wat ik nog kan aanraden is om contact op te nemen met de fabrikant.
Henry2
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Opnieuw gebeld met Vodafone klantenservice. Ze komen er niet uit. Sturen me naar de Vodafone winkel. Vanmiddag geweest. Kunnen me niet helpen omdat ze niets in het systeem kunnen wijzigen. Heb wel zelf kunnen zien dat open.vodafone.nl alleen bij APN staat ingesteld. Ben er alleen niet mee gered. Nog altijd werkt het niet. Nu maar weer de instelling: sendmail.vodafone.nl, port 465 mijn inloggegevens van my Vodafone gebruikt. (emailadres en wachtwoord. Helaas opnieuw geen succes. Ik geef het op. Misschien waag ik nog een belletje aan de klantenservice. Ga in ieder geval proberen mijn abonnement door te halen. Ik heb er immers niets aan.
BlueWonder

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik had ook problemen met een wildcamera. In eerste instantie leek het te liggen aan de provider. De oplossing lag bij mijn Gmail-mailadres.

de oplossing voor mij:


  • Ga naar uw Google-account.
  • Klik in het linkernavigatievenster op Beveiliging.
  • Ga naar het venster Toegang door minder veilige apps en klik onderaan de pagina op Toegang inschakelen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wie weet help je Henry2 er wel mee.
Laten we het hopen ?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Oeh! Ik ben wel heel benieuwd of BlueWonder De Oplossing voor je heeft Henry2. We ontvangen graag een update!
Henry2
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Helaas. Ook deze laatste optie nog geprobeerd maar het wil niet lukken. Ook weer geprobeerd met verschillende servers. Op verzoek van de klantenservice nog een extra nieuw email account aangemaakt met Ziggo om te kijken of het versturen dan wel lukte. Ook dat deed niets. Ik geef het na een half jaar proberen op, tenzij iemand nog een nieuwe optie weet die ik kan proberen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Henry2 wrote:
Helaas. Ook deze laatste optie nog geprobeerd maar het wil niet lukken. Ook weer geprobeerd met verschillende servers. Op verzoek van de klantenservice nog een extra nieuw email account aangemaakt met Ziggo om te kijken of het versturen dan wel lukte. Ook dat deed niets. Ik geef het na een half jaar proberen op, tenzij iemand nog een nieuwe optie weet die ik kan proberen.

Heb je het ook met een google account geprobeerd?
Misschien lukt het daar wel mee?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
en heb je deze vraag al eens bij de fabrikant gesteld Henry2?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven wrote:
en heb je deze vraag al eens bij de fabrikant gesteld Henry2?

Dubbel plaatsen is niet toegestaan op de Community :scream::stuck_out_tongue_winking_eye::zipper_mouth:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wahahah Energieboy 😛
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie, topic gesloten!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic