HcBlids

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In eens wel 3G dan weer niet

Ik heb op 8072AP bij mij oom in eens even 3G volle bak, daarna gewoon weer Gprs
 
Dat is zins een week aan de gang, Deze zaterdag had ik de hele dag 3G en het was razendsnel maar zondag was het weer weg
 
Zijn jullie 3G aan het testen op 8072 want daar was nooit 3G, Ik zag ook kraan met mensen in een wagen bij de mast bezig met de antenne's
 
Op 8071NH is er ook in eens ook EDGE en matige 3G zins juli
 
Gr Riccardo
40 Reacties 40
Jeroen1024

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi !
 
Gisteren en vandaag geprobeerd; werkte op postcode 6717SP weer prima !
Bedankt!!
 
Groet,
Jeroen.
 
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hier ook alles weer ok, viel begin deze week al op. Mooi dat het zo samen met users kon worden opgelost! Goede communicatie erover ook verder! 🙂
Linkforsoad

Meedenker
  • 16Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Postcodebereik 1213 t/m 1217 toch nog steeds bovenstaande problemen...
Slovaniangod

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben sinds 14 oktober klant bij Vodafone en ook ik ervaar dat mijn 3g netwerk of verdwijnt of naar H+ springt.
 
Dit gebeurt zowel op mijn werk (postcode gebied 1096) als thuis (postcode gebied 1025)
Warforged

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Springen naar H zou juist goed zijn, dat is HSDPA, een (in theorie) snellere variant van UMTS/3G.
Slovaniangod

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
In theorie wel ja maar bij mij gaat het nog trager dan 3g en na de H valt hij weg, dan springt hij weer terug naar 3g en is er weer verbinding.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Da's niet normaal. HSPA is de snelle variant van UMTS; als je naar een HSPA-kanaal wordt verplaatst dan zal je data vaak veel sneller zijn. Als het dan ineens stilvalt is er waarschijnlijk óf met je telefoon óf met de zendmast iets mis.
 
Zou je eens kunnen posten welke telefoon je gebruikt? En ben je in de gelegenheid om je simkaart in een andere telefoon uit te proberen om dat uit te sluiten?
RobGalax

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er staat in dit topic een link om gegevens naar Chris te versturen. Is het de voldoende dat je zend naar "Chris", met natuurlijk je eigen gegevens daarbij?
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey RobGalax,

Ja dat is voldoende, je kan de gevraagde gegevens naar me collega Chris sturen via PM. Hij zal dan je gegevens nakijken en kijken wat er aan de hand is. Schrijf aub ook waar het precies om gaat.
Jeroen77

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb net een aantal keren met de crew prive berichten gestuurd op de vodafone hyves met mijn gegevens.
Ik mag een nieuwe sim kaart halen ivm het trage internet.
Echter zegt mijn gevoel dat dat niks zal uitmaken. Dat las ik ook terug in een bericht iets verder terug.
Ik woon in postcode gebied 8064ew en de dorpen/steden om mij heen hebben ook geen snel internet. kom niet verder dan g of e.
De sim in mijn oude toestel maakt niet uit.
De batterij eruit met toestel aan ook niet.
Instellingen handmatig invoeren ook niet.
Met mijn oude provider geen last.(ook nog met dit toestel, Galaxy s2)
Zijn er nog suggesties?
Groeten Jeroen
RobGalax

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Patrick, bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb zojuist een pm aan Chris verstuurd. 😄
 
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
8064ew is een plek waar Vodafone bijna geen goede 3G-dekking heeft (1 mast in Cellemuiden, daarbuiten in de wijde omtrek niets). Wellicht kan Chris of iemand anders melden of daar binnenkort nog verbetering in komt...
Jeroen77

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben inmiddels in de winkel geweest en daar vertelden ze me hetzelfde. Ook zijn ze met me eens dat dat wel gemeld mag worden voor je je abbonement afsluit. Ze zeggen je wel: overal goed bereik en snel internet. Het advies was om vodafone te mailen of schrijven/bellen omdat dit een reden is voor compensatie of opzeggen van het contract. Ik heb dus maar een mail gestuurd met de vraag of er iets tegen te doen is. Om nu direct te schreeuwen wil van jullie af enz vind ik ook weer niet nodig. maar vind wel dat er iets gedaan moet worden. Je betaald immers voor de beloofden diensten..
monique073

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb dit plotseling op mijn toestel. wat kan ik doen? Kan ik de APN opnieuw instellen? die ziet er anders uit dan op het toestel van mijn partner. bij mij staat vodafone.nl en bij hem staat vodafone gprs.... wat is het verschil?
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

erikjuh schreef:
Jeroen1024, stuur via deze link een bericht aan Chris
http://forum.vodafone.nl/t5/notes/privatenotespage/tab/compose
met daarin de volgende informatie:
Telefoonnummer
Locatie/ PLAATS (postcode en huisnummer)
Tijdstip
Type toestel
Software versie toestel


@marcel,@monique,

Vul de gevraagde gegevens in en stuur ze me per PM door.
Iets verder teruglezen en je komt erachter wat je doen moet 😄
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Schijnbaar gaat met het aanhalen wat verkeerd, dus nogmaals 😉
@marcel,@monique,

Vul de gevraagde gegevens in en stuur ze me per PM door.
Iets verder teruglezen en je komt erachter wat je doen moet


  • Telefoonnummer
  • Locatie/ PLAATS (postcode en huisnummer)
  • Tijdstip
  • Type toestel
  • Software versie toestel
Thanks!


RobGalax

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi, drie weken geleden heb ik in een pm aan Chris mijn verbindingsproblemen voorgelegd en deze zijn doorgegeven aan de 2e lijn. Hoe lang duurt het normaal voordat de 2e lijn met een oplossing komt?
Anonymous
Niet van toepassing
Ik ben sinds kort Vodafone klant. Ik heb goed nauwkeurig gekeken na de dekking op de plekken waar ik kom, gezien de grote negatieve ervaring die ik had met T-Mobile. Uiteindelijk gekozen voor Vodafone. Wat blijkt thuis heb ik nauwelijks tot grotendeels niet een 3G dekking. Nu is mijn thuislocstie geen ramp aangezien ik thuis toch wifi heb. Maar is er iets wat mijn verbinding belemmert? Verder is op andere locaties de verbinding perfect!!
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
MrJvG schreef:
Maar is er iets wat mijn verbinding belemmert? Verder is op andere locaties de verbinding perfect!!

Beste MrJvG, waar zal ik de lijst beginnen?
 
- Kapotte magnetron van de buren
- De muren, ramen en plafonds van je wonig
- je DECT huistelefoon
- De KPN Digitenne mast in de buurt
- Die zendamateur die 3 straten achter je woont
- De goedkope WiFi router van je overbuurman
- .........
- .........
 
Je snapt het inmiddels denk ik al: Er zijn zo vreselijk veel factoren die invloed hebben op jouw situatie, dat daar geen sluitend antwoord op te geven is, behalve dan door te zeggen: Ja, er zijn erg veel mogelijke belemmeringen die van invloed kunnen zijn.
 
Sorry voor het slechte nieuws en toch een heel geode jaarwisseling!
Anonymous
Niet van toepassing
Het is been slecht nieuws aangezien ik een prima wifi verbinding thuis heb en bellen gaat ook prima thuis. Zoals ik al aangaf heb ik op andere plekken waar ik tot nu toe ben geweest een perfecte 3G dekking. Zelfs afgelopen nieuwjaarsnacht midden in een drukke stad. Iets wat ik voorheen bij T-Mobile alleen maar kon wensen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic