Chann

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In één keer 842 MB verbruikt?!

Hallo,

Ik heb een Vodafone Red abonnement waarbij ik een bundel van 1GB internet heb, waar ik nooit overheen zit. Meestal maak ik gebruik van wifi en 's nachts, maar ook vaak overdag, zet ik mijn dataverbinding uit.

Nu zat ik ongeveer op 400mb deze maand, waarbij ik ook wel iets vaker mobiel internet gebruikt heb dan normaal. Vannacht heeft de dataverbinding uitgestaan, vanochtend aangezet en meteen krijg ik een melding dat ik boven mijn datalimiet ben uitgegaan (volgens een "MB meter" app die ik altijd gebruik en die ook eigenlijk altijd klopt). Daar zie ik vervolgens dat er op het moment dat ik mijn dataverbinding aanzette, 842 MB in één klap verbruikt is. Ik heb niets gedownload of iets dergelijks en kreeg een paar WhatsApp-berichten binnen, maar naast één foto van 60 kb zat daar niets bijzonders bij. Volgens de MB meter is deze hoeveelheid door de "overige apps" verbruikt, ik heb werkelijk geen idee wat het kan zijn geweest...

Hierdoor zit ik nu plotseling op 1,2 GB en dus over mijn databundel, ik snap er niets van. Bij gegevensverbruik (onder Settings) staat dat ik vandaag nog geen mobiele data heb verbruikt (terwijl ik dat sowieso wel gedaan heb, hoewel niet veel) dus ik denk dat die wat vertraging heeft. Ik kan dus niet zien welke app in één keer 842 MB data verbruikt heeft. Bij mijn overzicht van Vodafone "tegoed en verbruik" word ik niet veel wijzer, die is 1 juli voor het laatst geupdate.

Mijn vraag is dus: waar is het hier fout gegaan? Heb weinig zin om extra kosten te betalen voor iets wat ik niet bewust heb gedaan...
Tweede vraag: is het handig om nu Blox in te schakelen? Gaat dat om wat er nu ná die 1,2 GB gebruikt wordt, of ook met terugwerkende kracht, dus als ik 400mb Blox koop, dat ik 1,4 GB mag gebruiken deze maand? Als het alleen voor ná de verbruikte data is, hou ik mijn dataverbinding de rest van de maand wel gewoon uit.

Met vriendelijke groet,
Chantal Schot
1 Reactie 1
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @Chann , ik kan me voorstellen dat je daarvan schrikt.
Het Vodafone Forum is een medium voor en door klanten. Jouw vraag is van persoonlijke aard waarvoor het wellicht nodig is om jouw gegevens te bekijken.Hiermee kunnen andere forumgebruikers je niet helpen. Neem even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je hiermee waarschijnlijk verder helpen.Ik sluit hierbij dit topic.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic