Opsessie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik internet Schiphol

Ik heb totaal geen bereik wat betreft internet op Schiphol. Het lukt mij niet eens om het nieuws de telegraaf te lezen. Ik werk hier full-time en ondervind hier erg veel last van. Kan hier iets aan gedaan wordenof is er iets wat ik hier aan kan doen?
8 Reacties 8
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik ben bang dat je er zelf niet veel aan kunt doen 😞
Op Schiphol zie ik in ieder geval heel veel indoor masten. Helaas is het zo dat door de constructie van sommige gebouwen, het netwerksignaal beïnvloed kan worden waardoor het UMTS signaal niet overal even goed door komt. Als je overschakelt op 2g zou je volgens de gegevens die ik heb, beter bereik moeten hebben. Via dat signaal kun je ook internetten alleen wel langzamer. Misschien dat dat nog iets helpt.
Gewoonsteve

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jaar verder en nog steeds geen bereik.
Ik was voorheen klant van T-Mobile en Hi. Beide hadden volle bereik op Schiphol.
Vorige jaar ook aangekaart en tot op heden nog geen oplossing ervoor.
Meerdere mensen die hier op Schiphol werken hebben er ook last van en allemaal hebben we een klacht bij Vodafone ingediend.
Blijkbaar wilt Vodafone hier niets aan doen.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Was nog en aantal dagen geleden op Schiphol (nu op vakantie)!
En ja er zijn plekken waar geen internet is of minimaal is denk bijvoorbeeld bij de detectie poortjes en de ruimte erna. Helaas kun je als provider er weinig aan doen zeker met alle signalen van Schiphol zelf en hun eigen aangeboden WiFi dienst.

Tevens moet Schiphol dit goedkeuren als er plannen zijn voor nieuwe masten. Zo niet dan is het helaas pech hebben :(.

Gelukkig had ik er genoeg internet om iedereen op de hoogte te stellen ;).
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
De indoor antennes zijn er niet bij de gates. En veel van de indoor antennes doen alleen 2G. En daar zijn er ook geen 3G-masten in de buurt overal waardoor je dus inderdaad terug zult vallen op 2G.

4G zou het er wel beter moeten doen door de lage frequentie, maar nog niet alle Vodafone-antennes bij Schiphol zijn geupgrade naar 4G... hangt een beetje af van bij welke gate je moet wachten. Ik ben er alweer een paar maanden niet geweest nu.
Opsessie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Indoor of outdoor masten, 2, 3, 4 of 5g, er zullen allerlei redenen zijn waarom het netwerk op Schiphol wel of niet werkt. Maar het feit blijft dat ik hier de dupe van ben en ik geen of heel moeilijk gebruik kan maken van internet en telefonie.
Trouwens is dit bij mij thuis ook het geval, echt ECHT hopeloos gewoon. Ik heb op het Internet gezocht (via upc!) en ben er achter gekomen dat na de vele telefoongesprekken die ik hieb gepleegd met Vodafone (die behoorlijk aan de prijs zijn, helemaal bij elkaar opgeteld laat staan de vrije tijd die ik er in heb moeten steken en de tijd dat ik in de wacht heb moeten staan...al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek, een ogenblik geduld alsjeblieft...bah), dat ik in mijn recht sta het contract met Vodafone te ontbinden. Er zijn voorbeeldbrieven waar je je eigen bevindingen moet toevoegen, deze aangetekend moet opsturen en klaar is Kees, want
echt, ik ben er helemaal maar dan ook HELEMAAL klaar mee. Dat mag iedereen weten!!!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Ik begrijp je frustratie. Zoals ik eerder zij Schiphol biedt ook eigen WiFi aan is dat misschien niet en handige tip om te gebruiken?
Opsessie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste SamsungExpert,
Ik betaal voor een aantal diensten die mij door Vodafone niet geleverd worden, linksom of rechtsom. Thuis gebruik ik ook uit pure noodzaak wifi omdat ik anders slecht bereik heb. Desalniettemin, wederom, ik krijg niet waarvoor ik betaal. Of heb ik het nu mis!?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Tuurlijk begrijp ik wat je bedoeld!
Ik kan helaas er niks aan veranderen had ik maar en toverstok die poef deed!
Helaas zoals je weet heeft Schiphol vele signalen en daardoor kan het Vodafone signaal verzwakken.
Binnenhuis wordt geen garantie gegeven op het netwerk er wordt geadviseerd om WiFi te gebruiken wat jij dus al gebruikt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic