TJ1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik wacht al 6 maanden op mijn geld - zeer teleurgesteld in Vodafone service

Hallo allemaal,
Ik heb herhaaldelijk problemen gehad met de service van Vodafone tot zoverre dat ik dit bericht achterlaat op het forum zodat er, hopelijk, meer aandacht aan wordt besteed door de medewerkers en bezoekers van het Vodafone Forum dan tot dusverre is gebeurd.
Ongeveer een half jaar geleden, in april, heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij Vodafone. Ik stapte over van prepaid op een abonnement en zou mijn mobiele nummer van mijn prepaid-kaart behouden. Ik kreeg een contract toegestuurd met daarin staande dat ik een nieuw nummer zou ontvangen. Ik had geen zin in gedoe en besloot maar een nieuw nummer te nemen, aangezien de rest van het toegestuurde contract in orde was met wat ik telefonisch had aanvaard. Toen ik mijn eerste rekening kreeg, echter, zag ik dat Vodafone twee bedragen had afgeschreven - één die overeenstemde met de kosten van het abonnement dat ik had ondertekend en één compleet ongerelateerd bedrag. Ik heb toen met Vodafone gebeld en ben er achter gekomen dat door een computerfout bij Vodafone er per ongeluk twee abonnementen waren afgesloten, één op het nieuwe nummer met de juiste abonnementsvoorwaarden (het abonnement dat ik daadwerkelijk had afgesloten) en één op mijn oude nummer. Dat tweede abonnement heb ik nooit afgesloten. Al stond het op mijn oude nummer, ik heb nooit een contract ondertekend en ben er niet telefonisch mee akkoord gegaan. De persoon van Vodafone waar ik destijds mee sprak zei dat ze het abonnement per direct zou stopzetten en dat het bedrag zou worden teruggestort op mijn bankrekening. De volgende twee maanden zag ik dat er weer telkens een tweede bedrag was afgeschreven door Vodafone, en dat er niets door Vodafone was bijgeschreven. Na nog een belletje te hebben gepleegd met de klantenservice zeiden ze hetzelfde: abonnement zou worden gecancelled en de bedragen teruggestort. Volgende maand was er inderdaad niets afgeschreven, maar ook niets bijgeschreven. De maand daarna zag ik dat er tevens weer twee verschillende bedragen waren afgeschreven, dus heb ik weer met Vodafone gebeld. Het abonnement was inderdaad stopgezet, maar toch was er nog een bedrag afgeschreven. Weer werd mij hetzelfde beloofd, er zou niets meer worden afgeschreven van dat abonnement, en de desbetreffende bedragen zouden binnen twee werkweken worden teruggestort. Deze keer was het abonnement inderdaad stopgezet en heb ik sindsdien geen afschrijvingen meer gekregen van dat abonnement. Echter had ik na drie weken ook nog niets teruggestort gekregen van Vodafone. Sindsdien heb ik over een periode van 3 maanden herhaaldelijk met Vodafone gebeld met telkens hetzelfde verzoek om het geld, dat dankzij een fout van Vodafone was afgeschreven, terug te storten. Het geld heb ik nog steeds niet ontvangen. De laatste keer dat ik belde, vorige week maandag, zei de persoon dat er telkens wel aanvragen (om het geld terug te storten) zijn aangemaakt, maar dat er nooit iets mee gebeurd was. Deze persoon had tegen mij gezegd dat het bedrag (dat ik teruggestort zou krijgen) verrekend zou worden met de volgende rekening van Vodafone, en dat ik zo mijn geld terug zou krijgen. Ook heb ik daarna via de mail een case-nummer ontvangen van Vodafone.
Afgelopen maandag (23 oktober) zag ik op mijn bankrekening dat er niks was teruggestort door Vodafone - alleen de maandelijkse abonnementskosten van mijn huidige abonnement waren afgeschreven. Toen ik op My Vodafone mijn case-nummer checkte, stond erbij dat er geen vragen of verzoeken openstonden met dat nummer.

We zijn indmiddels al een half jaar verder sinds het probleem zich heeft voorgedaan en ik wacht nog steeds geduldig op het bedrag dat Vodafone mij heeft beloofd. Als student zijnde heb ik al niet heel veel geld om de maanden mee door te komen, dus helpt het niet als Vodafone de kosten van een 4 maand lang abonnement - dat ik niet heb afgesloten - achter houd.

Ik hoop hiermee het probleem voldoende te hebben uitgelicht en hoop dat ik zo spoedig mogelijk het desbetreffende bedrag teruggestort zal krijgen, anders zie ik geen andere optie dan naar programma's zoals Boos of Radar te stappen als dat de enige manier is om mijn geld terug te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Thom.
4 Reacties 4
Fhvanlierop

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik ben pas lid van de club en mijn Ziggo korting werd in juni, juli en aug. niet berekend. Ik betaalde het normale tarief. Na contact met Vodafone werd € 15,00 teruggestort maar in september en oktober weer hetzelfde probleem. Ik heb nu de betalingen gestorneerd en wacht even af....
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
TJ1, welkom op het Vodafone Forum! Bedankt voor het delen van je ervaring met ons. Dit is natuurlijk geen goede ervaring. Sommige cases worden inderdaad niet vermeld via je My Vodafone, maar dat wilt niet zeggen dat de case niet bestaat. Via het Forum kunnen we hier niet inhoudelijk op ingaan, neem daarom toch opnieuw contact op met onze klantenservice.

Fhvanlierop, welkom op het Vodafone Forum! Betalingen storneren zonder overleg met de klantenservice is het slechtste scenario. Naast kosten voor het niet betalen via automatische incasso loopt je kans op blokkade en bijbehorende (de)blokkadekosten. Neem dus even contact op met de klantenservice en vraag voor een definitieve oplossing en of er een coulance mogelijk is voor het ongemak. Dat laatste kan ik niet beloven, maar proberen kan altijd.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic