JanineW

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ontvang vaak geen smsjes meer

Hallo,

ik heb een Samsung Galaxy Ace, em de laatste tijd geeft hij erg vaak aan dat mijn sms geheugen vol is, terwijl ik maar 3 smsjes in mijn inbox heb. Als ik deze verwijder blijft dit zo. Na een paar dagen/1 week ontvang ik dan wel weer smsjes maar een week daarna geeft hij weer aan dat het gegeugen vol is. Ook als ik mijn telefoon opnieuw opstart werkt dit niet. 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Janine
6 Reacties 6
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je dit onhandig vindt.
Heb je al gekeken of je de nieuwste software op het toestel hebt dtaan?
Heb je naast sms'en ook nog veel andere bestanden zoals foto's en muziek op je toestel staan?
Dit neemt ook ruimte in beslag.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hi Janine,

Over deze vraag heb ik toevallig kort geleden een YouTube filmpje gemaakt waarin ik het antwoord uitleg:
http://www.youtube.com/watch?v=TLohRkO--Os

Het probleem zit hem dus in het werkgeheugen van je toestel, dit is vrij klein. Populaire apps zoals Facebook en WhatsApp worden bij iedere update maar groter en groter en we zijn inmiddels op het punt aangekomen dat als je deze geïnstalleerd hebt, dat je toestel bijna niet meer bruikbaar is...
JanineW
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb bijna geen foto's, wel veel muziek. Maar dit staat toch los van het smsgeheugen? Ik heb de nieuwste software op mijn mobiel. Het klopt inderdaad dat het telefoongeheugen van mijn telefoon heel erg laag is, ligt het misschien ook hieraan? 150 mb telefoongeheugen is bijna niks...
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ja, foto's en muziek gebruiken geen werkgeheugen maar opslaggeheugen. Het werkgeheugen is je probleem.
Je kunt werkgeheugen vrij maken door wat apps te verwijderen. Facebook is bijvoorbeeld een app die heel veel werkgeheugen nodig heeft.
JanineW
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De enige grote app die ik op mijn telefoon heb is Whatsapp, en die verwijder ik liever niet. De andere apps die ik zelf gedownload heb zijn maximaal 6 MB. Is er geen andere mogelijkheid om hier iets aan te doen dan apps te verwijderen?
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi JanineW,

Je hoeft de app ook niet te verwijderen. Alleen het cache geheugen of buffer ( als dat kan)
Ga naar Instellingen, app/applicaties/toepassingen. Open hier veel gebruikte apps zoals robertwebbe ook al zei.

Kies vervolgens voor de opties gegevens wissen en buffer leegmaken. Om je een idee te geven. Hier staat bij mij nou 18.77 MB en 35.43 Mb, in totaal dus 54.2 MB die ik weer kan gebruiken 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic