Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  
 

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

  • Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

  • Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

 

 

259 Reacties 259
Kreatif

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen, nu heb ik gisteren via jullie webshop mijn abbonement verlengt, ik zou hier een bevestingsmail van krijgen en heb deze nog steeds niet. Ook kan ik niet zien op welke rekening het geld er word afgehaald en wanneer ik mijn telefoon binnen krijg.

Ook heb ik net in de My Vodafone app gekeken en heb ik geen internet volgens de app. Ik zit nu nog op mijn oude mobiel en heb nog 26 dagen voordat de nieuwe maand begint, moet ik nu een hele maand zonder internet?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo @Kreatif Allereerst welkom op het forum. Goed om te horen dat je ervoor hebt gekozen om je abonnement bij ons te verlengen! Je krijgt hier inderdaad een bevestiging van per e-mail. Echter kan dit soms wat langer duren omdat er een extra/handmatige handeling nodig kan zijn om de verlenging door te voeren. Ook kan het voorkomen dat de e-mail al is verstuurd maar in je spam/ongewenste inbox terecht is gekomen. Eventuele kosten voor je toestel en je maandelijkse facturen worden van het rekeningnummer afgeschreven dat al bekend is bij ons. Wat zie je precies in My Vodafone staan? Geen internettegoed meer? Is je abonnement al aangepast?
Kreatif

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
In de app staat nog steeds dat ik geen internettegoed heb alleen belminuten en smsjes.
Ook staat op de site dat mijn bundel is veranderd naar 500MB en dat ik 0 tegoed heb en 0 heb verbruikt..
Er staat wel dat mijn abonemment verlengt is.
En nee hij staat niet in mijn spam/ongewenst.

We zijn inmiddels 3 dagen verder en ik heb nog steeds geen bevestigings mail of enig idee wanneer mijn nieuwe telefoon binnen komt. Het geld word wel van de rekening gehaald en van de rest hoor/zie ik niks.

Ben hier niet echt over te spreken..
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Om verwarring te voorkomen raad ik je aan om even contact op te nemen met onze collega's van de klantenservice. Zij kunnen dit verder voor je nakijken en je meer duidelijkheid verschaffen.
Dst1975

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
28/01 heb ik verlengd. We zijn nu een week verder en nog steeds geen telefoon en geen verder bericht gekregen. Wel staat nog steeds onderstaande melding in het systeem:
Trouwens ook van de week reeds contact gehad met de klantenservice en zij gaven aan dat ik moest wachten tot woensdag omdat dan eventueel de telefoon bezorgd kon worden. Zij konden namelijk niets in het systeem zien ivm de storing die geweest was bij vodafone. Het is nu donderdag en nog steeds is er niets bekend.

Orderstatus:
order is verified and fulfillment is in progress

Laatst gewijzigd: 28-01-2015 21:21:11

Wat is nu de status? Ik ben juist bij Vodafone gebleven omdat dit snel geregeld kon worden. Nu is het abonnement wel al omgezet maar verder dus nog steeds niets.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Dst1975, We doen uiteraard ons best om zo snel als mogelijk te leveren. In de praktijk houdt dit in - afhankelijk van je toestel - dat we het grote deel van de leveringen binnen 10 werkdagen voltooien. In jouw geval zijn er 5 werkdagen voorbij gegaan, er heeft immers ook een weekend tussen gezeten. Daarnaast zie ik dat je abonnement inmiddels al is aangepast dus ik vermoed dat het niet al te lang meer gaat duren. Wacht het nog even af.
svn

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds jaren ben ik trouwe klant bij Vodafone. Na een aantal SIM only abonnementen met mijn eigen telefoon, besloot ik op 13 januari 2015 mijn abonnement online te verlengen met een nieuw toestel (Sony Xperia Z3 Compact)....niet wetende dat mij 3,5 week frustratie te wachten stond.

Allereerst ontving ik geen bevestigingse-mail van mijn bestelling. Na 2 dagen gebeld met de klantenservice met het verzoek deze alsnog te sturen naar mijn Gmail account. De tweede poging van Vodafone om een e-mail te sturen lukte ook niet, zodat ik later die dag weer gebeld heb met het verzoek om een bevestiging. Ze hebben deze toen naar mijn Apple mail verzonden en toen lukte het wel. De eerdere e-mails vond ik ook niet in mijn Spamfolder.

Toen ik op 27 januari 2015 nog steeds geen telefoon had ontvangen, belde ik wederom met de klantenservice. De medewerker wist mij te vertellen dat er geen reden was waarom mijn toestel nog niet was verstuurd. Hij zou de backoffice verzoeken mijn bestelling handmatig door te zetten. Hier ging 3 tot 5 werkdagen overheen.

Op 3 februari heb ik weer gebeld met de klantenservice. De telefoon was nog steeds niet verstuurd.

LET WEL: Mijn abonnement is wel gelijk per 13 januari 2015 omgezet, waardoor ik 4G internet heb. Mijn oude telefoon kan alleen 3G aan, waardoor ik al die tijd zonder data zit (terwijl ik hier wel voor betaal).

Op 4 februari 2015 ontving ik een e-mail van Vodafone dat mijn telefoon was verzonden. Deze zou ik de volgende dag ontvangen. In dit mailtje stond GEEN track & trace code en ook GEEN tijdsindicatie van de bezorging. Erg onpraktisch!

Op 5 februari geen telefoon.

Op 6 februari geen telefoon en maar weer eens gebeld met de klantenservice. De medewerker vertelde mij dat de bestelling door PostNL was geretourneerd i.v.m. het ontbreken van de juiste toevoeging huisnummer. Dit is niet te geloven! Deze toevoeging heb ik WEL ingevuld bij de bestelling en is gewoon bekend bij Vodafone. Op elke factuur staat het weergegeven. Het zou liggen aan een synchronisatieproces in het systeem, volgens de medewerker.

Nu moet ik weer 5 tot 10 werkdagen wachten voor de telefoon is teruggeboekt door de administratie van Vodafone, voordat ze deze opnieuw gaan aanbieden op het juiste adres. Daarvoor sturen ze me eerst een SMS, zodat ik zelf weer kan gaan bellen naar de klantenservice om nogmaals door te geven dat de toevoeging huisnummer ontbreekt! Ik kan niet via een Vodafone Shop sneller een telefoon regelen, omdat er maar 1 bestelling per telefoonnummer mag worden behandeld. Annuleren is ook niet mogelijk, voordat de telefoon weer is teruggeboekt.

Ik sta werkelijk versteld van zo weinig klantvriendelijkheid. Er wordt 0,00 % moeite gedaan om het proces ook maar enigzins te versnellen! Als klant kun je alleen maar wachten en wachten. Het ziet er dus naar uit dat ik nog zeker 2 weken kan wachten op zoiets simpels als het versturen van een telefoon. Het onterecht betaalde abonnementsgeld voor de data, kan ik ook pas terugvragen als de bestelling opnieuw is geleverd of geannnuleerd.

TIP: Verleng NOOIT online. Ga gewoon naar een Vodafone Shop!




Dst1975

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je wel voor je antwoord. Ik vind dat dit wel iets duidelijker vermeld had kunnen worden als je de bestelling doet. Nu is dat zeer onduidelijk. Je weet niet hoelang het duurt. Misschien een tip om te vermelden dat het tussen 4 en 10 werkdagen kan duren voordat de telefoon toegezonden wordt. Ik hoop dat de telefoon snel komt 🙂
charlotstr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi! Ik heb laatst (15-01-2015 om precies te zijn) online een contractverlenging gedaan. Ik zou daarbij een Sony Xperia Z3 Compact White krijgen. Helaas tot op vandaag nog steeds niets binnen gekregen. Ik heb vorige week donderdag (29-01-2015) gebeld met de klantenservice en een vriendelijke jongeman vertelde mij dat door de onverwachte belangstelling voor het toestel, het allemaal iets langer zou gaan duren. Natuurlijk heb ik hier volkomen begrip voor, echter zijn we nu meer dan 3 weken verder en vind ik het wachten nu niet meer zo leuk. Ik hoop dat iemand iets van tips heeft voor mij hoe dit het best opgelost kan worden.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Graag gedaan! In de meeste gevallen gaat het gelukkig sneller. In ieder geval bedankt voor de feedback.
Per
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@charlotstr,
Om te beginnen bedankt voor je bestelling. Fijn dat je weer voor ons hebt gekozen!!!

Het klopt inderdaad dat we met name voor dit toestel aan het wachten zijn op een nieuwe levering. Helaas hebben we die nog niet binnen gekregen. Op het moment dat er een nieuwe voorraad komt, handelen we uiteraard eerst de lopende bestellingen af. Je krijgt dan een mail van ons en later een sms van de koerier met een track & trace code.
Hopelijk wordt ie snel geleverd. Sorry namens Vodafone in ieder geval voor het lange wachten.

Groetjes, Per
tukker

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Iets verder staat ook al de zelfde soort vragen met steeds het zelfde toestel.
Ik zelf had ook op deze datum het zelfde toestel besteld.
Afgelopen vrijdag is me door vodafone nog verzekerd dat er voldoende op voorraad was (en ook de afgelopen weken was geweesd) alleen wisten ze niet wat er fout ging.
Ze staan ook de afgelopen weken altijd als op voorraad op de site, dan hadden ze dat dan ook wel eens een keer veranderd.
Lijkt me, dat ze er echt niet zijn, maar liegen ze glashard in ieder geval tegen mij over de voorraad, en ook op de site. Of ze hebben wat de medewerker afgelopen vrijdag tegen mij vertelde een computer storing, waardoor kennelijk iets verkeerd gaat.
Ik, en ik merkte ook een ander, op dit forum hadden het abb met 700mb data. Jij misschien ook?

Dst1975

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is er misschien een leverprobleem met de sony experia Z3 white? Dat het daardoor zo lang duurt? Bij mij blijft het scherm ook op hetzelfde staan, nog steeds dat hij in progress is.
Dst1975

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag 10/02 nog steeds geen telefoon. Nu al bijna 10 dagen verder en nog steeds geen bericht wanneer de telefoon bezorgd wordt. Getracht de helpdesk te bellen maar stond daar zeer lang in de wacht dus maar opgehangen gezien ik ook gewoon moet werken. Ik vind het nu wel erg lang duren zonder een bericht vanuit Vodafone. Begin er toch langzaam spijt van te krijgen dat ik hier verlengd heb en niet ben overgestapt naar T-mobile. Daar krijg je dezelfde telefoon wel binnen 48 uur toegestuurd als je online verlengd!!
Dst1975

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi tukker, Ik heb trouwens een Red abonnement met 6GB data en ook ik heb problemen met de levering van de sony xperia z3 white (de grote versie, niet de compact versie)
JessevP

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
...En nu ben ik voor de tweede keer genaaid door Vodafone bij verlengen, een week nadat mijn verlenging in ging kreeg ik een mail om te verlengen waarmee ik welgeteld € 367,- goedkoper uit zou zijn over de abonnements periode. Misschien een idee te checken of mensen al verlengd hebben alvorens te mailen zodat mensen zich niet (wedrom!) genaaid voelen. Dank Vodafone!
STIgorovych

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag heren,
paar dagen geleden abonnement verlengt en vandag tostel gekregen namelijk iphone 6 plus met vodafone red super 3 6gb, maar netwerk werk niet, ik kan niemaand bereiken of gebruik maken van internet dienst. Netwerk configuratie ziet er prima uit, kan het mischien zijn dat het is tijd nodig om simkaart te actevieren of dergelijke?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
STIgorovych

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb dit all geprobeerd maar krijg geen sms.
Warhoofd

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Omdat de service en de dekking van vodafone mij prima bevalt wilde ik mijn contract verlengen welke eerdaags verloopt. Omdat de Samsung S4 mij goed is bevallen, wil ik graag de Samsung Galaxy S6 als mijn volgende toestel. Deze kan bij de meeste provider al in pre-order besteld worden

Op de website van Vodafone staat dat de S6 32GB uitvoering ism een REDsuper abbo 61 euro p.m kost en dat het toestel dan gratis is. Omdat dit GEEN aanbieding is voor bestaande klanten, was ik erg benieuwd welke aanbieding ik zou krijgen.

De medewerker vd servicebalie wist mij (vrij kortaf) te vertellen dat de "AANBIEDING" voor mij uitkwam op 63 (!!!) euro per maand met het toestel gratis.

Het lijkt erop dat ik mijn contract dus NIET ga verlengen bij vodafone en dat vind ik eerlijk gezegd jammer!




E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic