Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  
 

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

  • Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

  • Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

 

 

259 Reacties 259
PeMBe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb afgelopen week mijn abonnement verlengd met een Red abo + een iphone 6s en moet hiervoor €100.- bijbetalen voor het toestel.
Nu bieden andere winkels (ik heb een foto van een aanbieder) voor exact hetzelfde abonnement en dit toestel een extra toestel prijs van €23.75 aan.

Waarom moet ik als trouwe Vodafone klant, die notabene via jullie de verlenging gedaan heeft en niet bij een andere winkel, meer betalen voor het toestel dan bij een ander?

En als ik dan bel naar de klantenservice om dit voor te leggen, dan zeggen jullie net zo makkelijk dat ik het abonnement dan maar moet annuleren en het toestel terug moet sturen.
Als ik bewijs heb van een goedkopere aanbieding voor de exact zelfde telefoon + abonnement, waarom bieden jullie dan niet voor nu dezelfde prijs aan? Klantvriendelijk??
Anonymous
Niet van toepassing
De reden daar achter is dat bepaalde winkels acties kunnen aanbieden op de toestellen (marketing). (Dit kan te maken met hoeveel ze inkopen of eventuele bepaalde afspraken tussen de leverancier en de desbetreffende winkel.
Op dit moment is er geen actie bekend met de iPhone bij ons. Als andere winkels dit soort acties hebben betekend dit niet dat wij er automatisch mee aan gaan doen. In dit geval betaal je helaas het volle toestel bedrag ongeacht of je al langer klant bent of niet.

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


In uw abonnementen zitten provider kosten en mobiele telefoons kosten.

Waar vaak wordt gezegd; "Uw telefoon is gratis", is die dat natuurlijk niet...:(

Een winkel bepaald zelf wat ze rekenen voor de mobiele telefoon en moeten dit ook duidelijk op uw factuur vermelden. Er zijn winkels die wel vodafone abonnementen verkopen, maar geen vodafone branded telefoons. Daardoor zijn ze vrij in de inkoop van de mobiel en kunnen ze deze ook voor een andere prijs aanbieden.

Zie het als een pak melk die ook bij verschillende winkels een andere prijs heeft. Dan kan ook alleen de duurdere supermarkt u aangeven dat dit de prijs is en u de melk daar niet hoeft te kopen. Uiteraard kunnen ze er voor kiezen het goedkoper te maken, alleen als ze dat niet doen is dat helaas hun keus.
NickvW

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen week een nieuwe abonnement afgesloten met nummerbehoud(KPN). Daar is blijkbaar iets niet goed gegaan met de aanvraag ivm verkeerde contractnummer en opzegtermijn(zakelijk). Inmiddels is het contract op mijn naam (particulier) gezet, echter is er bij Vodafone een "case" aangemaakt waar de klantenservice mij geen status van kan geven. Het contract bij KPN verloopt per 17 september en daarmee zit ik dan vervolgens aan een extra maand vast..

Kan iemand van Vodafone mij vertellen wat er nu gebeurd met mijn aanvraag/abonnement?
Anonymous
Niet van toepassing
Als je op zegt heb je een opzegtermijn van een maand
Heb je ook een casenummer gekregen voor het onderzoek? Samen met het casenummer kan ingebelt worden bij de klantenservice. Dit is helaas niet iets wat wij vanuit hier kunnen inzien. Wij kunnen namelijk vanuit hier niet in de systemen. Dit heeft te maken met jouw privacy en omdat het forum bedoelt is voor forumgebruikers die hier hun vragen stellen waarop andere forumgebruikers op reageren met het antwoord.
Je kunt deze vraag wel eventueel stellen via Twitter chat of Facebook.
Handan

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*moderator edit: @Handan Zoals ook door Steven- aangegeven, dubbele berichten posten is tegen de huisregels.*
Anonymous
Niet van toepassing
mag ik je vragen om voortaan 1* te posten en niet op 5 verschillende topics die totaal over iets anders gaan, er wordt op gereageerd.
jong538

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een huawei p9 gekocht bij media markt en omdat je korting kreeg als je overstapt naar vodafone. Heb ik me dus aangemeld voor een abonnement van vodafone. Wat me niet duidelijk is. Dat is of dat ik zelf het abonnement bij t mobile op moet zeggen. Of dat vodafone dat automatisch voor mij doet. Ook omdat er nummer behoud geregeld zou worden.
Anonymous
Niet van toepassing
Als nummerbehoud is aangevraagd, dan regelt Vodafone dit voor je. Meer informatie over nummerbehoud kun je hier terug vinden https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml
maartenair

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een nieuw sim only abonnement aangevraagd maar nummerbehoud is tot op heden geweigerd. Wat is nu de status?
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
maartenair , normaal gesproken krijg je per sms bericht wanneer jouw nummerbehoud is goedgekeurd of afgekeurd. Mocht je geen info hebben ontvangen over je aanvraag, raad ik aan om te bellen met 0800-0560.
ikhijroy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Heer/Mevrouw,

Een vriend van mij en ik doen altijd samen een mobiel abbonnement uitzoeken. Op precies dezelfde dag en uur zelfs. Na het afsluiten heeft hij een sms gehad met daarin een kortingsvoucher van 50,- op accessoires. Ik heb geen sms gehad met een voucher, terwijl we exact hetzelfde abbonnement verlengen.

Ik hoor graag waarom ik dit niets heb ontvangen en hij wel.

Met vriendelijke groet,

R. de Bruin
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi ikhijroy,

Op welke manier hebben jullie precies het nieuwe abonnement besteld? Is dit via onze website geweest of een externe website?
ikhijroy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Via jullie eigen website: vodafone.nl
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
ikhijroy

Kun je mij even een privébericht sturen met je 06-nr, naam, adres, geboortedatum, klantnummer en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Kun je daarbij ook even een screenshot van de betreffende sms toevoegen zodat ik het verder voor je kan nakijken.
Danny74

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Vodafone
Voor de zoveelste keer heb ik verlengd, vanaf libertel
Al moet ik wel zeggen dat ik me dit keer voor mijn gevoel een abo en telefoon voor een te hoge prijs in me mij mik heb laten douwen,
Maar goed zaterdag me nieuwe telefoon, thuis gekomen blijkt dus dat er een nano sim in moet en ik heb micro
Domper, en erg jammer dat men dat niet wist in de winkel, waar men geen tijd voor heb, alleen scoren en verkopen helaas
Maar goed vandaag naar de Vodafone winkel Haarlem eindelijk aan de beurt ...ach meneer hoe kan dat nou, sorry en hop nieuwe nano sim binnen nu en 2 uur geactiveerd,
Ben zakelijke klant, heb hem ook nodig voor mijn pin
Na 2,5 uur nog geen verbinding
Terug in de winkel nou moet niet kunnen meneer ga bellen voor u
Na 15 min, meneer heeft u de oude sim kaart nog die heeft nog verbinding dan,
Luister die hebben jullie dus na zoeken in de bak gevonden
Gewoon met al me nummers er op en nog actief, zeer zeer kwalijk
Oplossing..... oude kaart mee kan nu bellen met me oude telefoon en pinnen
Nieuwe foon zit kaartje in maar weet niet of het gaat lukken dag meneer volgende klant
Nou loop je buiten en denk je ben ik nou zo gek of hun
Nieuwe telefoon in de kast helaas contact uitzingen en nooit meer verlengen
Mvg danny



almodovaris

Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb geen telefoon besteld. Ik heb nieuw abonnement. Ik heb mijn nieuwe SIM ontvangen. Wanneer wordt de SIM geactiveerd? Daarvoor had ik Vodafone prepaid.

almodovaris

Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er is mij geen enkele activeringsdatum vermeld of bekend.

almodovaris

Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de contract niet getekend. Het contract en de SIM lagen gewoon in mijn brievenbus.

almodovaris

Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

D.w.z. ik heb het contract afgesloten, maar nooit mijn handtekening daaronder gezet (op papier).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic