Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  
 

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

  • Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

  • Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

 

 

259 Reacties 259
Rmoerman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 14 november een nieuw red abo afgesloten met een iPhone 5s daarbij. Hier moest een x bedrag bijbetalen dat heb ik meteen via Ideal voldaan. Nu heb ik twee mailtjes van vodafone gehad met wat de kosten waren en dat de betaling in goede orde is ontvangen. Hoe gaat het nu verder? Ik verder niks meer vernomen.

Iemand enig idee of dit een normale procedure is?

Groet,
Romario
smi73balk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb dus net de telefoon ontvangen! Dit zonder enige mail. Geen bevestigingsmail, geen verzendmail nada.
Niet echt handig, maar ja.....telefoon is er en dat is wat telt.
Zit ook een nieuwe sim bij. Moet ik die gebruiken of kan ik de oude uit mijn S3 overzetten?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Rmoerman Bedankt voor je verlenging. Je kunt op de volgende website de status van je bestelling volgen. Dit geldt alleen bij een online bestelling. Heb je telefonisch besteld dan kun je bellen met 0800 0560 (gratis).

@smi73balk Fijn dat je je telefoon hebt ontvangen! Apart dat je geen e-mail hebt ontvangen. Wellicht dat dit nog naar een oud e-mailadres is gegaan of dat de mails in je ongewenste items map terecht zijn gekomen. Wanneer je oude simkaart het juiste formaat heeft dan kun je deze blijven gebruiken en overzetten naar je nieuwe telefoon.
madmiraal

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi!
Ik heb vanmiddag verlengd, maar ik heb helemaal geen bevestigingsmail gehad. Ook in ''mijn vodafone'' zie ik niets. Kan iemand mij helpen?

groetjes
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Zeker. Bel/mail/chat/tweet de klantenservice even. Sturen we de bevestiging alsnog. Het snelste & handigste is in dit geval denk ik de status-order-lijn. Het nummer vind je hier op vodafone.nl
De collega's daar kunnen naast de bevestiging versturen ook gelijk je hele order controleren.
svd

Gedreven Liefhebber
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum, maar al sinds 'Libertel' een tevreden klant van Vodafone.
Ik heb een vraag.Gisteren heb ik via Facebook en Twitter een vraag gestuurd en kreeg daar van crewmember Linda binnen 2 minuten via Facebook antwoord op. Onderstaand mijn vraag, ik heb echter daarna geen reactie meer gehad na het sturen van een prive-bericht:

Mijn vraag:
Goedendag. Ik ben al jaren tevreden klant en dus heb ik wederom mijn abonnement verlengd. Deze keer in combinatie met een Iphone 5S. De verlenging betreft van Sizz Iphone naar Vodafone Red Essential, welke ingaat op 13-12-13. Ik heb ergens gelezen dat het abonnement vanaf begin verlenging al Red zou moeten zijn, dus met 4G. Ik heb echter nog geen 4G ondanks dat ik in een gebied verblijf met goede 4G dekking. Ik heb mijn toestel al een keer aan en uit gezet en ook al de sim opnieuw geplaatst. Niets helpt. Moet ik wachten tot de 13e om 4G werkend te krijgen?

Antwoord Vodafone:

Vodafone NederlandHoi Stephan, je geeft aan dat je abonnement op 13-12 ingaat. Ik wil dit graag voor je nakijken. Stuur even een privébericht met daarin je 06-nummer, adres, klantnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. Groetjes, Linda // http://voda.fo/ne/s6zfeWelkom op het forum! - Vodafone Forum - 82078forum.vodafone.nlWelkom op ons forum! Leuk dat je een kijkje komt nemen. Voordat je aan de slag gaat op het forum wil ik je vragen onderst... - 82078


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @svd,

Zo te zien is je privébericht al beantwoord. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan even weten?
Desie87

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Als ik mijn abonnement verleng voordat mijn huidige contract verloopt, per wanneer ga ik dan het nieuwe maandbedrag betalen?
JeannetteZ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb mijn abonnement omgezet en inmiddels mijn nieuwe telefoon binnen.
Hierbij heb ik een pakbon gekregen maar geen aankoopbewijs van de telefoon.
Hoe gaat dit, krijg ik die alsnog thuisgestuurd?
svd

Gedreven Liefhebber
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
@marc Ik heb een zeer duidelijk antwoord gehad en geen vragen. Hartelijk dank voor jullie hulp 🙂
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Desie87

Het antwoord op deze vraag staat al in de eerste post van Perry vermeld: Klik hier. Op het moment dat je nieuwe abonnement in gaat betaal je ook de kosten voor je nieuwe abonnement. :D. Deze worden natuurlijk wel naar rato berekend omdat je de bundels ook naar rato ontvangt. Op de eerste van de volgende maand krijg je dan de volledige bundels.

@JeannetteZ

De pakbon geldt ook als aankoopbewijs en garantiebewijs. Hiervoor heb je dus geen apart bewijs nodig!
sikilachi

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik heb gister mijn abo telefonisch verlengt met een red d abo en een nieuw toestel. Mevrouw die ik aan de lijn had zei dat ik binnen 48 uur een bevestigings mail zou krijgen die heb ik mooi 24 uur na mijn bestelling gekregen. Alles gaat goed maar waar kan ik zien wanneer ze mijn toestel opsturen of wat is de levertijd van een note 3 wit?

mvg
JeannetteZ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je wel Maartje!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @sikilachi

Ik heb je berichtje even verplaatst. Alle informatie die je moet weten over je verlenging staat in dit topic vermeld. 😄
Dianne06

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone

Als ik vandaag een bestelling via jullie plaats hoe zit dat dan met de startdatum. Ik ben nu geen klant en mijn huidige abonnement loopt begin februari af. Ik wil graag mijn nummer behouden. Gaat het abonnement bij jullie dan in begin februari? En zeggen jullie een contract op bij de oude provider of zou ik dat zelf moeten doen?

Hoor graag snel van jullie!
Gr Anne
Dianne06

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Wanneer ik overstap en mijn huidige abonnement loopt pas begin februari af wanneer gaat dan mijn nieuwe abonnement bij jullie in want ik wil niet met dubbele kosten zitten (gaat wel om nummerbehoud). Zien jullie aan mijn nummer wanneer het abonnement in zou moeten gaan? nog een vraag zeggen jullie het oude contract op of moet ik dat zelf doen?

Hoor graag snel van jullie,

Groetjes Anne
misskrullebol

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
goeiemorgen, ik heb gister een abbonement bij jullie afgesloten maar de telefoon blijft aangeven dat ie nog niet is aangesloten op het netwerk.. wat houd dit in en hoe kan ik dit oplossen? mvg
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@misskrullebol

Heb je ook nummerbehoud aangevraagd? Dan moet nummerbehoud eerst worden goedgekeurd voordat je nummer bij ons actief zal worden.
rick1966

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wil mijn vodafone abonnement dat binnenkort afloopt verlengen. Nu zie ik op de site dat bestaande klanten extra korting krijgen (elke maand € 2). Echter: nieuwe klanten betalen € 25 voor een jaarabonnement sim only red essential, als bestaande klant krijg ik extra korting maar moet ik € 34 betalen?
Ben ik nou gek of heb ik iets gemist?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé rick1966,

Was je ingelogd toen je deze aanbiedingen bekeek? Was dit altijd via de Vodafone website, of zag je dit via de website van een externe aanbieder? Heb je eventueel linkjes zodat ik het kan nakijken?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic