Hallo AlindaVanH,
Na de derde en laatste keer een verkeerde PUK-code invoeren, wordt je SIM-kaart volledig onbruikbaar. En dus een waardeloos stukje plastic.
In dat geval zul je een nieuwe Vodafone SIM-kaart moeten aanvragen in de dichtsbijzijnde Vodafone winkel.
En dat kost je dan €20,00
Ik vind het vreemd dat je het plastic kaartje niet meer hebt, waar je je SIM-kaart ooit gepushed hebt. Die bewaar je toch ? En die kun je toch vergelijken met het negentien-cijferige SIM-kaartnummer, dat begint met de cijfers:
8931 xxxx xxxx xxxx xxx
De telefonische klantenservice van Vodafone is via een vaste telefoonlijn bereikbaar via : 0900 - 0940
Na een groot aantal controle-vragen om jouw identiteit vast te stellen, zal deze Vodafone klantenservice jou de acht cijfers van je PUK-code kunnen mededelen.
Zij vragen onder andere naar de laatste vier cijfers van jouw bankrekeningnummer dat bij Vodafone bekend is voor automatische afschrijvingen. En je geboorte-datum. En postcode en huisnummer. En woonplaats.En het lange SIM-kaartnummer, dat op de achterzijde van het "gouden" sim-kaartje staat, dat in je toestel zit.
Zorg dus dat je al deze gegevens duidelijk op een vel papier hebt geschreven, voordat je belt.
Schrijf de acht cijfers van je puk-code zorgvuldig op. En laat de klantenservice-medewerker deze acht cijfers verschillende keren herhalen.
Noteer de puk-code in je agenda. Bijvoorbeeld bij een mobiel telefoonnummer van verzonnen persoon. Zodat niemand het kan herkennen.
Succes !
Netwerker