paulpit

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IP range mobiel netwerk

Welke ip-range gebruikt vodafone?
ik moet een range ingeven in onze router om met de mobiele telefoon in te kunnen loggen

Groet,
Paul
9 Reacties 9
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@paulpit ,

Ik denk dat je de router compleet verkeerd begrijpt. Zodra je telefoon namelijk met je router connect, zal die een ip van de router ontvangen.
Als je me verteld wat voor router je hebt, kan ik je misschien op weg helpen.
paulpit
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ons netwerk staat alleen bekende ip adressen toe, danmoet ik toch het ip waar ik mee inlog vrijgeven?
anyway:
cisco EPC 3925
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@paulpit ,

Dit is neem ik aan een standaard Ziggo apparaat. Hoe komt het dat je netwerk alleen bekende ip adressen toelaat?
Je hebt al verbinding via de wifi met de router?
paulpit
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wil voorkomen dat onbekende ip adressen bij de server kunnen komen
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @paulpit ,

Aah nu worden we wat wijzer. Je hebt een server aan je netwerk gekoppeld.
Wil je deze router op afstand benaderen? Of alleen als je telefoon via wifi gekoppeld is?
paulpit
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wil via de telefoon bestanden op de server kunnen benaderen
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hi Paulpit,

Je kunt je IP adres checken via een website als watismijnip.nl, maar hier heb je denk ik vrij weinig aan. De IP adressen zijn dynamisch en er zijn voor zover ik weet verschillende ranges (welke? Geen idee). Een statisch IP kun je alleen als grootzakelijke klant krijgen.

Groeten,
Flow
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @paulpit ,

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Maar ik zal even wat toelichten.

Wanneer u de telefoon via uw thuis netwerk verbind met uw router. Geeft uw router een IP aan uw Mobiele Telefoon. Stel u router heeft het IP: 192.168.178.1 (standaard). Dan zal die de apparaten die toegewezen worden ip's geven in de rage van 192.168.178.2 t/m 192.168.178.254. Uw router houdt bij in zijn DHCP pool welk apparaat welk ip heeft gekregen. Dit apparaat houdt recht op dit ip voor een bepaalde tijd (leasetime).

Als u uw telefoon niet via het Wifi verboden heeft, dan heeft uw een telefoon een ip adres wat toegewezen wordt door Vodafone. Deze is te vinden door via uw telefoon naar: www.mijnip.nl te gaan. Het nadeel hiervan is dat vodafone ook een Leache time gebruikt. Zo als @Flow al aangeeft, hebben ze dynamische ip adressen. Dit wordt bedoeld met het feit dat u het ip adres weer verliest, en aan een ander overgedragen wordt,

Maar wat u probeert is niet de ideale toepassing. Wat u het beste kan doen is uw server benaderen via VPN. Dit gaat het makkelijkste als u server OpenVPN ondersteunt. Door deze manier kan u de apparaten die u toe wil laten een Certificaat geven. Hierdoor kan u waar u ook verboden bent met internet, en op welke manier ook maar. Bij uw server komen. Daarnaast worden de gegevens tussen uw telefoon en server gecodeerd. Waardoor niemand deze pakketjes zou kunnen onderscheppen.

Uiteraard als u aangeeft wat voor server u wilt gebruiken, willen wij u uiteraard proberen u daarbij te ondersteunen.

Edit: Ook bij een andere provider zou je dit zelfde probleem houden.

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
@paulpit: ik begrijp wat je probeert te doen, maar als je geen aanvullend wachtwoord etc. gebruikt kan dan elke Vodafone-klant bij die bestanden. Ik neem aan dat je je dat realiseert?

Overigens gebruikt Vodafone meerdere IP-ranges. Dit is al eens in een ander topic langsgekomen en toen heeft een moderator deze informatie in een privébericht verstuurd.

NB: even een preventieve opmerking: als je een provider gebruikt op het Vodafone-netwerk maar niet Vodafone zelf, dan zijn het andere IP-adressen die je nodig hebt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic