Helaas ben ook ik in de Vodafone 360 update getrapt, omdat ik dacht dat het de FroYo update betrof.
Na deze update trof ik naast de 360 applicaties, ook een trial versie van een Monopoly spel. Deze heb ik gelukkig kunnen verwijderen, maar de 360 apps kan ik, zoals eerder vermeld, niet verwijderen. Mijn startpagina van de standaard internetbrowser was veranderd naar myweb.360.com - dit was simpel aan te passen naar mijn reguliere homepage in de instellingen van de browser.
De toestel taal had ik op Engels staan, maar na de update was alles in het Nederlands - dit ook weer via de instellingen gewijzigd naar mijn eigen voorkeuren.
Tevens merkte ik dat de ontvangstbevestiging voor SMS'jes uitgezet was na de update. Ook dit weer gewoon aangezet en dat werkt ook wel weer.
Ik ben, zoals eerder ook vermeld in vorige posts, niet verplicht om de 360 diensten te gebruiken, maar het neemt wel ruimte op mijn toestel in en belast mijn toestel wat niet gewenst is. Als ik een 360 telefoon had willen hebben, had ik daar wel voor gekozen. Ik heb bewust voor een HTC Desire gekozen vanwege het 'open' en 'vrije' karakter. Dit wordt nu door Vodafone toch een beetje ingeperkt.
Zelf heb ik nooit problemen gehad met Vodafone; ben erg tevreden met het netwerk en vooral de datasnelheid. Deze Vodafone update vind ik echter op z'n zachtst gezegd niet slim en niet gebruikersvriendelijk.
Hopelijk komt Vodafone met een gepaste oplossing en gaat in ieder geval de FroYo update gewoon door...
Sterkte allemaal!