ariegoud

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hsdpa/3G Snelheid Wordt Gehinderd Htc Desire

Hallo,Heb sinds kort de desire, nieuw compleet abo incl. zorgeloos internet, helaas met branded 1.19 rom van VF. Probleem dat ik heb is dat mijn mobiel internet snelheid lijkt gecapped door of de telefoon of door VF. Als ik de speedtest app laat lopen kom ik niet boven de 0.8 Mbps, met gemiddeld een speed van 0.4 en een even hoge of hogere upload.. Nu heb ik dit probleem aangekaart bij het VF verkooppunt en daar wisten ze me niks te vertellen over de oorzaak. Hebben wel het probleem daar weten te repliceren, door de gsm van de verkoper ook een droid, de zelfde app te laten lopen, hij kwam op een 3.0 Mbps uit.. Lijkt mij toch een wezenlijk verschil. Ik heb al handmatig een nieuw APN ingesteld, maar resultaat blijft hetzelfde. Iemand last met hetzelfde probleem, of mensen die dezelfde rom hebben, maar ook gewoon op de 3 Mbps zitten. Zie ik mss een instelling in de telefoon over het hoofd? Worden snelheden door VF gecapped om een of andere reden? Bij voorbaat dank..
2 Reacties 2
marin277

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,Heb sinds kort de desire, nieuw compleet abo incl. zorgeloos internet, helaas met branded 1.19 rom van VF. Probleem dat ik heb is dat mijn mobiel internet snelheid lijkt gecapped door of de telefoon of door VF. Als ik de speedtest app laat lopen kom ik niet boven de 0.8 Mbps, met gemiddeld een speed van 0.4 en een even hoge of hogere upload.. Nu heb ik dit probleem aangekaart bij het VF verkooppunt en daar wisten ze me niks te vertellen over de oorzaak. Hebben wel het probleem daar weten te repliceren, door de gsm van de verkoper ook een droid, de zelfde app te laten lopen, hij kwam op een 3.0 Mbps uit.. Lijkt mij toch een wezenlijk verschil. Ik heb al handmatig een nieuw APN ingesteld, maar resultaat blijft hetzelfde. Iemand last met hetzelfde probleem, of mensen die dezelfde rom hebben, maar ook gewoon op de 3 Mbps zitten. Zie ik mss een instelling in de telefoon over het hoofd? Worden snelheden door VF gecapped om een of andere reden? Bij voorbaat dank..
/quote]

Hallo ariegoud,

Wat ik wil vragen, heb je dat probleem ook in het begin gehad, het abo heeft een data stop door teveel gebruik, dan vermindert de snelheid maar dan moet het de volgende maand weer normaal zijn zo rond de 2.4 Mbps.

groetjes marin
Glitch

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb soort gelijke ervaringen. Tot voor kort had ik een HTC Magic. Recentelijk ben ik overgestapt op de HTC Google Nexus One (vergelijkbaar met de HTC Desire) en hier liggen de 3G snelheden die ik bij Vodafone haal veel lager. Ik mag tegenwoordig blij zijn als ik 20% van de geadverteerde snelheid haal ( dat is dan 0,7 Mbps of 90kB/s ). Het lijkt er inderdaad sterk op alsof Vodafone high end toestellen afknijpt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic