Stefandeb

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoge rekening & onverwacht dataverbruik

Hallo allemaal,

Ik ben al jaren een tevreden klant van vodafone.
Tot afgelopen week, een factuur van 448 euro werd zonder aankondiging afgeschreven. Ik zou bijna 10gig data hebben verbruikt. Dit terwijl ik in de afgelopen jaren altijd rond de 1000MB verbruik zit.

Na 2 weken in de maand december kreeg ik een sms dat mijn data verbruik meer dan 100 euro buiten de bundel zou zitten en dat uit voorzorg mijn data geblokkeerd zou blijven voor de rest van de maand.

Dit heb ik zo gelaten, en besloot de factuur af te wachten. Tot mijn verbazing schijn ik 9,8gig te hebben gebruikt, schijnbaar in 2 weken, omdat ik de laatste 2 weken van de maand geen gebruik van mobiele data heb kunnen maken.

Na dat het bedrag van 448 euro was afgeschreven heb ik een mail naar de klantenservice gestuurd, waar in ik aan heb gegeven overal wifi te hebben (thuis, bij ouders, vrienden en op mijn werk) en dat het onwaarschijnlijk hoog verbruik is. Uiteraard krijg ik een standaard reactie, met de melding dat ik kan storneren en een betaalafspraak kan maken.

Storneren heb ik vorige week gedaan, na dat op 24dec het bedrag was afgeschreven. Nu, maar een paar dagen later zijn uitgaande oproepen al geblokkeerd. En krijg ik een sms met de mededeling voor 10 januari het bedrag van 448 over te maken om blokkade van toestel te voorkomen.

Mijn excuses voor de grote hoeveelheid tekst, maar ik zou graag advies krijgen van hoe nu te handelen, en van mensen met vergelijkbare ervaringen. Ik heb het gevoel niet serieus genomen te worden en wordt nu binnen 2 weken na factuur (die dus eerst wel betaald is geweest) mogelijk afgesloten. Ik hoor graag van jullie.

Groet stefan

126 Reacties 126
EvelienR

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jullie zijn lekker bezig Vodafone met mij zijn jullie ook nog niet klaar ben al jaren lid en dan zo behandeld worden ik zal jullie ook bij niemand aanbevelen meer want bij mij is ongeveer hetzelfde alleen kreeg ik tot nu toe nog geen rekening maar mij wel wijs maken dat ik 800 mb verbruikt zou hebben. In 2 dagen tijd wat totaal niet eens kan maar en vervolgens als ik bel zeggen dat er een storing is en dat ik nog genoeg mb heb vervolgens paar dagen later nog maar 60 mb heb dus nog maar keer gebeld en dan vervolgens zeggen dat het wel klopt nou sorry maar zo ga je niet met mensen om en dan vervolgens maar zeggen dat ik maar een klacht moet indienen nou dat heb ik ook zeker gedaan maar ik ben er ondertussen wel klaar mee
EvelienR

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou bij iPhone kun je ook gewoon instellen dat hij niet automatisch update of wat dan ook maar dat alleen handmatig gebeurt dus dat is bull**bleep**
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@JRR1969 kijk eens naar ons topic met tips & tricks voor je dataverbruik. Hiermee kun je de buitenbundelkosten in de toekomst voorkomen 🙂
Grdam

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit met het volgende. Gisteren keek ik in de middag op m'n Vodafone app en zag dat m'n data tegoed op was. Ik heb een 1gb abonnement en kom daar nooit overheen.
Ik heb daarna gelijk de klantenservice gebeld en die keek in de computer en zei dat er nog ruim 500 MB op stond.
Ik was dus gerust gesteld en daarbij had ik ook geen sms gekregen dat m'n databundel bijna op was. Helaas kreeg ik vanochtend toch een sms dat mijn databundel op is. Ik weer bellen en dan blijkt toch dat m'n bundel op is? Ik heb vanochtend op internet gekeken wat m'n verbruik was en zag tot mijn grote schrik dat ik gisteren in een paar uur tijd 2,33 GB had verbruikt? Gemiddeld gebruik ik 800 mb per maand.
Ik begrijp hier niks van. Ik was die dag gewoon thuis ( en WiFi) en heb de telefoon rond die tijd niet veel gebruikt. Om 11:12 kreeg ik een belletje en dat is ook precies de starttijd van de dataverbruik? Toeval? Daarbij vind ik het raar dat ik geen sms heb gekregen en de klantenservice zei rond 15:30 dat ik nog 500 MB overhad. Hoe kan dat?. Ik zit nu dus ruim 1,5 gb boven m'n bundel wat extra kosten betekent.
lilianvriezema

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Al jaren ben ik vaste klant bij Vodafone.
Altijd keurig optijd de rekening betaald, waar ik overigens zelden overheen ben gegaan.
Bijna eind van de maand en ik krijg een bericht dat ik nog 50mb internet tegoed heb. Geen enkel probleem want ik gebruik meestal wifi.
'S Avonds zie ik dat thuis de wifiverbinding even wegvalt. In de tussentijd heb ik behalve een paar whatsappjes geen internet gebruikt.
Na een uur krijg ik een bericht dat ik 100 euro boven mijn data bundel zit?! Binnen een uur!
De volgende dag heb ik gelijk contact opgenomen.
Een medewerker vertelde mij dat er inderdaad 100 euro verbruikt was, maar waaraan? 1.8 GB in 1 uur, zonder verklaring.
Ik heb nog uitgelegd dat ze mijn rekeningen er op kon nazien dat dit echt onmogelijk is en ik nooit veel verbruik. En dat dit dus een misverstand moet zijn.
Ze had hier echter geen enkele boodschap aan en kon niets voor mij doen.
Geweldige service!
Zodra mijn abonnement afloopt stap ik over!
eeftinghtw

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De datablokkering wordt ingeschakeld zodra je voor 100 euro data buiten je bundel hebt verbruikt.
Echter zie ik dat ik inmiddels 208,51 euro buiten mijn tegoed zit.
Hoe kan dit? dit zou toch niet mogen lijkt mij.
Dat betekent dat de blokaade ruim 100 euro later is ingegaan?

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
eeftinghtw

Als je de Nederlandse datalimiet hebt uitgeschakeld dan kun je gewoon verder blijven internetten, met hoge(re) kosten tot gevolg. Ook is het zo dat deze datalimiet alleen geldt bij particuliere abonnementen.

Het is ook nog mogelijk dat je in één sessie voor €208 aan kosten buiten je bundel hebt gemaakt. De blokkade wordt dan geplaatst op het moment dat je datasessie stopt, maar op je rekening worden de kosten dan wel gereduceerd tot €100.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic