Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer
Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
297 Reacties 297
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Barry,

Ik heb het voor je nagevraagd en ik adviseer je om met Vodafone duitsland contact te zoeken.
Je zou naar een Vodafone winkel kunnen gaan of contact op kunnen nemen met de telefonische klantenservice.
Klik op de link voor meer info: http://hilfe.vodafone.de/system/selfservice.controller?CONFIGURATION=1004&PARTITION_ID=1&CMD=STARTPA...

Groet - Kind regards,
Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL

Sjorsvw

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,
Ik ben van plan een losse iphone 5 te kopen van iemand die het toestel gekregen heeft bij een abbonements verlenging bij Vodafone. Hierbij beweerd hij dat een nieuw toestel simlockvrij is bij abbonements verlenging, ik heb hier mijn twijfels bij...
Wat klopt?
 
Adrian

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toestel is simlock vrij.
Sjorsvw

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
100 maal dank 🙂
boresti

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb al meerdere keren geprobeerd om mijn unlockcode aantevragen om mijn telefoon (blackberry curve 8520) simlock vrij te maken,
telkens kreeg ik een melding dat ik hem niet op kon vragen, 'probeer het later nog eens'.
 
Ik ben hier eerlijkgezegd niet heel blij mee want ik heb het ook bij andere mensen hun 'berichten' zien staan..
 
ook kregen zij daarbij antwoord dat een blackberry geen simlock heeft, nou dat heeft hij dus wel.
ik heb een 'hi' provider kaartje erin gestopt en er stond dat in een unlockcode moest hebben, die heb ik dus niet..
 
in het geval dat mijn IMEI code nodig is hoor ik dat graag want ik wil hem zo snel mogelijk simlockvrij maken.
 
Mijn blackberry heb ik sinds vorig jaar juli/augustus ongeveer.
 
Groeten en veel dank, Megan.
MirandaS

Gedreven Liefhebber
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Megan,

Vervelend voor je dat je je unlockcode niet kon opvragen.
Heb je het ondertussen nog een keer geprobeerd of het nu wel lukt? Ook al eens de site via een andere browser proberen te openen?

Laat me even weten of het gelukt is.






PaulColdenhoff

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
 
kan iemand mij adviseren wat ik moet doen. Ik heb een (blijkbaar)Duitse iPhone 4 s gekocht met een duitse vodafone simlock en kan hem in Nederland niet registreren. Ook niet met een nieuwe Vodafone sim. 
 
Wie o wie kan mij helpen. 
 
Groeten Paul Coldenhoff
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
PaulColdenhoff schreef:

Wie o wie kan mij helpen.

Hoi Paul, ik ben bang dat er niets anders aan te doen is dan de iPhone unlocken. Hij zal niet werken met een andere sim voor dat gebeurd is en dat kan alleen de oorspronkelijke (Duitse?) verkoper voor je regelen.

Als hij ge-unlockt kan worden kun je hem gewoon gebruiken. Als dat niet lukt zou ik bij de verkoper proberen om hem om te ruilen ofzo. Want zonder unlock kun je er helaas niets mee
boresti

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb het geprobeerd via google chrome en internet explorer, weer kreeg ik de foutmelding.
Ik ben laatst ook al opgebeld door klantenservice om mij te helpen maar dat lukte ook niet.
Nu zouden zij het voor mij handmatig opvragen en zou dat zo'n 5 tot 7 dagen duren.
Erg lang maar het is niet anders..
 
Groetjes, Megan.
boresti

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Een beetje jammer maar ik had het al wel al verwacht,
 
ik zou binnen 5 á 7 dagen mijn unlockcode via email krijgen die door kantoor zelf in het systeem was opgevraagd.
Maar die heb ik dus nu (8 dagen later) nog niet.. 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Boresti,

Dat is natuurlijk niet goed. Kun je aangeven met welke afdeling je binnen Vodafone gesproken hebt. Ik zal dan bij de desbetreffende afdeling navragen wat de mogelijkheden zijn.

Bauke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben van plan een blackberry curve 9320 te gaan kopen. Ik wil wel een simpelabbonoment dus geen vodafoneabbonoment. Is de blackberry curve 9320 simlockvrij? Zo niet, moet ik dan betalen om hem wel simlockvrij te maken?
Groeten,
Bauke
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hoi Bauke,

Wanneer je dit toestel met prepaid sim aanschaft zal er een simlock op zitten, het verwijderen hiervan zal waarschijnlijk € 100,00 kosten.
Wanneer je het toestel los aanschaft vraag dan goed na of deze met een simlock wordt geleverd of dat deze simlockvrij is.
DylanoZ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals er werd gezegt, is je toestel die je bij een provider koopt altijd gesimlocked naar de provider waar je hem vandaan haalt, in jou geval Vodafone.. Het simlock vrij maken van je toestel kan bij redelijk wat winkels, Met varieerende prijzen.
 
- Dylano
frankdexx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone.
@ jaar geleden heb ik een contract afgesloten bij jullie samen met een htc telefoon, helaas ging de htc kapot en was niet meer te repareren ik heb toen een vodafone prepaid telefoon gekocht (samsung Gio gts 5660) zodat ik daar mijn simkaart in kon doen.
Helaas werkte dit niet maar werd mij wel verteld vooraf dat het ging.
Jullie hebben mij toen een code gestuurd en toen deed hij het.
Nu wil ik in die telefoon een simyo kaart doen en hij vraagt weer over ontgrendelen?????
Ik kan bij jullie tot een unlockcode aanvragen?
Alvast bedankt voor het lezen.
 
Met vriendelijke groet 
F.G.P.R. Hubers
 
José43

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heey frankdexx
 
http://www.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/unlockcode_aanvragen/ 
Kun je het zelf aanvragen. Moet je wel even opletten of je telefoon al 12 maanden oud is. Anders moet je iets betalen.
 
Adios, José:D
NiekieGee

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone hulptroepen 😉

Ik heb een rare vraag, en ik vind het ook maf dat ik via Google hier geen direct antwoord voor kan terugvinden (behalve als het gaat om buitenlandse Vodafone toestellen die door Nederlanders gekocht zijn en die ze graag ook in NL willen gebruiken maar waar een buitenlandse Vodafone simlock op zit).

Ik kan van een kennis een iPhone 4S overnemen voor mijn zoon. Die kennis heeft dit toestel 5 maanden geleden in de Vodafonewinkel gekregen na een abonnementsverlenging.

Nu denkt die kennis dat deze iPhone 4S niet simlock vrij is omdat er een opmerking op zijn facturen staat dat er een netwerklock op zit.

Ik dacht echter zelf dat alle providers de iPhones simlockvrij leverden. Mijn vriend heeft namelijk ook een abonnement bij jullie met een iPhone 4 en deze is ook simlockvrij geleverd (ook verkregen bij een verlenging).

Mocht het zijn dat er toch een netwerklock op zit, kan deze dan ge-unlocked worden, en wat zijn hier de kosten van?

Sorry als mijn vraag niet zo gepast is hier, maar ik heb zelf toch al wat vooronderzoek gedaan en kon niet echt ergens een duidelijk antwoord vinden.

Alvast bedankt voor tijd en moeite,
Groetjes Niekie

Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi NiekieGee,

Ik kan me voorstellen dat je twijfels hebt, gezien de opmerking.

Indien het toestel direct bij Vodafone is aangeschaft zit er geen simlock op. Je kunt dit overigens ook zelf testen door een simkaart van een andere provider te plaatsen. Succes!
SithaCaessens

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Mijn contract is bijna verlopen en ik wil graag mijn telefoon simlock vrij maken voor iemand die hem wil overkopen.
Mijn vraag is of dat simlock vrij maken wat kost ? en zoja hoeveel kost dat dan ?
 
Groetjes Sitha
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi SithaCaessens,

De kosten voor het simlockvrij maken van je toestel zijn verschillend.

Afhankelijk van je toestel betaal je € 50,84 of € 101,68 voor de unlockcode. Heb je het toestel langer dan 12 maanden in gebruik? Dan is de unlockcode gratis.

Wat voor toestel heb je precies en hoe lang heb je dit toestel?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic