fverhoog

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Herinneringsbericht voicemail uitzetten

Ik luister niet vaak mijn voicemail af, zeker niet van bekende bellers, omdat ik ze meestal direct terugbel. Om die reden krijg ik bijna dagelijks een herinneringsbericht van Vodafone: "u heeft x onbeluisterde berichten, bel voicemail om ze af te luisteren". Is er een mogelijkheid deze volledig onzinnige en vervelende berichten uit te zetten? Ik weet best dat ik onbeluisterde berichten heb, dat hoeft Vodafone me niet dagelijks te vertellen.

Alvast bedankt.
46 Reacties 46
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


Jazeker, diezelfde knop. Ik heb ook zitten zoeken waar ik heb ingesteld dat achter die knop het nummer 1233 van Vodafone moet zitten, maar dat kan ik niet vinden. Ooit heb ik dat eens ingesteld, maar waar...? Wellicht in een oudere iOS, ik gebruik al iPhones sinds de iPhone4.

Ik heb vervolgens even zitten googlen nog en kwam dit tegen:
https://support.apple.com/en-us/HT201436

De bovenste regel is wat er bij mij gebeurt. Doel jij dus op visual voicemail? Ik wist niet dat Vodafone dat ondersteunt.
Anonymous
Niet van toepassing
Even ter info: Vodafone ondersteunt geen Visual Voicemail helaas.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
NetwerkFreak heb jij toevallig nog een oplossing voor fverhoog ? 🙂
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
fverhoog

- Zet u voicmail tijdelijk even aan door te bellen naar; 12331
- Kies Settings > General > Reset > Reset Network Settings.
- Restart uw iphone
- Bel 1233 en controleer op mogelijke berichten.
- zet u voicmail weer uit door te bellen nar 12330
- Restart uw iphone
- Kies Settings > General > Reset > Reset Network Settings.

Ik hoop dat het probleem dan opgelost is
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


Ik zal je oplossing gaan proberen. Maar even een vraag vooraf: je zegt "zet je voicemail tijdelijk aan" en verderop "zet de voicemail weer uit". Maar mijn voicemail staat nu toch gewoon aan...?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
fverhoog

Dit is normaal de procedure om het probleem op te lossen dat gelijk de voicmail gebeld wordt.

De meldingen die u krijgt lijken mij namelijk iphone meldingen alleen de vraag is even; waar komt die weg... dus ik hoop dat dit een gevolg probleem van elkaar is
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


Dat snap ik, alleen vind ik het vreemd dat ik mijn voicemail aan zou moeten zetten, terwijl deze al aan staat. Zijn de stappen 1 en 5 van jouw handleiding niet overbodig in mijn situatie?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
fverhoog

Stap 1 kan u als stap 7 zien. Dus naar de reset uw voicmail weer aanzetten
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
fverhoog, ik ben benieuwd! Hebben de tips van NetwerkFreak nog geholpen? 🙂
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nog geen tijd gehad om te testen, wellicht vanavond.
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


Ik heb het volgende gedaan:

- voicemail uit
- reset network settings
- restart iphone
- voicemail aan
- reset network settings
- restart iphone

Vervolgens weer op de voicemail knop gedrukt in het telefoonmenu, maar weer wordt direct de voicemail gebeld. Ik weet niet of ik nu nog herinneringsberichten krijg, ik heb momenteel geen voicemails meer
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
fverhoog, je kunt dit eventueel testen door vanaf een ander nummer een bericht in te spreken. Hopelijk is het zo gelukt.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
fverhoog heb je nog kunnen testen wat Marc- aangaf? 🙂
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


De situatie is niet veranderd: ik krijg nog steeds een herinneringsbericht en als ik op de knop voicemail druk, wordt de voicemail gebeld. Hebben jullie nog andere ideeën?
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier trouwens het flash-bericht:



En het bericht wat ik krijg als je onderaan het flash-bericht kiest voor 'waarom heb ik dit bericht ontvangen?':


Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes


Je voicemail wordt geactiveerd op het moment dat je op de voicemail knop drukt.

Wat je kunt proberen is hetvolgende:
- Zet, voor de zekerheid, voicemail uit door 12330 te bellen
- Toets vervolgens ##5005*86# in gevolgd door de bel toets

Bovenstaande code zou ervoor moeten zorgen dat de het voicemail nummer (+31654501233) die gelinked is aan die knop, verwijdert wordt. Test het vervolgens uit en werkt het niet, probeer dan eens het nummer te wijzigen naar ##5005*86*+31654000000#, bel toets (eerst voicemail uitzetten via 12330).

Ik lees op een aantal sites dat dit voor de een wel werkt en voor de ander niet. Nooi geschoten is...

Blijf je toch steeds deze herinnering krijgen, raad ik je aan om support te bellen. De zogenaamde MWI (message waiting indicator) zal dan handmatig uitgeschakeld moeten worden in het voicemail platform.
Xavalon

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Plaatje van voicemail in eerder bericht is misleidend, daar staat visual voicemail 'aan' op wat Vodafone niet biedt in Nederland maar wel in sommige andere landen (1217 bellen werkt niet hier wel in sommige andere landen om visual voicemail aan te zetten). Hadden we dat maar dan konden we gericht voicemails afluisteren ipv de hele zooi van ingesproken voicemails achter elkaar te moeten afluisteren. Moderator forward dit eens naar de productmarketiers.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Dat is dus ook het probleem wat ik merk.


Kunnen vodafone medewerkers zien of er systeem sms berichten verstuurd worden?
Anonymous
Niet van toepassing
Visual Voicemail zal hier niet komen. Heb dit pas nog intern aangekaart. Op korte termijn zal het niet verschijnen, wat er op lange termijn gaat gebeuren durf ik je niet te zeggen

medewerkers van de klantenservice zien berichten voorbij komen als iemand een voicemail heeft. Ook logisch wat wij zien in wat gebeld wordt, ge-sms't wordt en of er data wordt verbruikt
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes

Dat is inderdaad te zien
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic