matthijs26

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Help!

Sinds 23 juli is ons zakelijk abonnement omgezet. Na eerst geconfronteerd te worden met niet kunnen bellen of gebeld worden en geen internet gebruik mogelijk zonder WiFi nadat we de grens van Nederland over waren.hierdoor 2,5 week geen gebruik kunnen maken. Met een eigen zaak en medische noodzaak om bereikbaar te zijn meer dan vervelend. Met Vodafone contact gehad op ons vakantieadres hierover. Na 10 dagen reactie waar me niks mee konden
Nu worden wij geconfronteerd met torenhoge telefoonrekening en volledig slecht werkende aanspreekpunten. Ik heb alles nagekeken en volgens mij is ook bij elkaar genomen 4mb gigantische niet in ons abonnement opgenomen.zopgenomen.zie ook diverse forums officiële media dat er klanten van vodafone met onbegrijpelijke hoge data kosten geconfronteerd worden. In mijn rek overzicht is ook niet te vinden waar dit specifieke kosten vandaan komen. Graag reactie. Een volledig ontevreden klant
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Kan me voorstellen dat dit vervelend is!
De klantenservice kan niet zien waar aan de data is verbruikt alleen wanneer het verbruikt is. Waaraan het verbruikt is kunt u terug vinden in het toestel. Vanuit hier kunnen wij alleen tips and tricks mededelen omdat op het forum geen privacy gevoelige gegevens gedeeld worden.

Data verbruik heeft er mee te maken met hoe de telefoon is ingesteld, denk hierbij aan updates van software, updates van apps, afsluiten van apps, slimme netwerk wissel, Apps beperken tot alleen Wi-Fi etc.
Meer informatie hier over vindt u bij ons op het forum zodat u het op uw gemak kunt doorlezen. http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...

Mocht u meer informatie hierover willen kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice, afdeling Smartphone Crew. Zij kunnen dit ook uitleggen aan u of u kunt uw vraag er hier stellen over mits het niet vermeld staat in het topic. Via my Vodafone (website) kunt u wel zien wanneer het verbruikt is: Overzicht - status van je abonnement, blozen en extra's - bekijk verbruiksdetails - analyseer
Hier kunt u precies zien wat u per dag etc verbruikt heeft.

Houd er rekening mee dat als het abonnement midden in de maand wordt omgezet dan krijgt u het abonnement naar rato. Dit is omdat de abonnementen van de 1e tot het einde van de maand lopen.
Zoals ik al aangaf de klantenservice kan je hiermee verder helpen.
matthijs26
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De data trein dendert gewoon door. Gisteravond alleen met WiFi thuis verbonden geweest. Alle apps van de telefoon gehaald. Behalve standaard apps die erop zitten vanuit fabrieksinstelling staan er nog op. Plus gegevensverbruik ingesteld. Maar wat schets mij verbazing toch 1gb dataverkeer verbruikt!!! Met vorige telefoon en abonnement nooit problemen .nu nieuwe telefoon en nu abonnement een drama
Telefoon maar van ellende uitgezet
Wat nu Vodafone/ lachend een rek sturen van €1000 euro? Een zwaar gefrustreerde en boze klant.????????
Anonymous
Niet van toepassing
In verschillende toestellen kunt u automatisch verbinden met het datanetwerk terwijl het toestel verbonden is met de Wi-Fi is uitzetten. Doet u dit niet dan zodra het netwerk sterker is dan de Wi-Fi of de Wi-Fi te zwak is gaat de telefoon automatisch over op het data netwerk. U kunt tevens ook gewoon mobiele data uitzetten.

Tevens kunt u in de telefoon instellen welke apps gebruik mogen maken van data (ook de standaard apps) software updates en app updates over Wi-Fi of over het data netwerk. Hoe nieuwer het toestel hoe meer ingesteld kan worden. Smartphones gebruiken bijna overal het data netwerk voor. Het is niet voor niets een smartphone.

Betreft de rekening raad ik u nogmaals aan om contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen een betaling afspraak met u maken. Tevens krijgt u ook een sms binnen dat het tegoed op of bijna op is. Dan is het aan uzelf om actie te ondernemen (data uitzetten, alleen nog Wi-Fi gebruiken of blozen aansluiten)
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic