Hallo LadyBug en welkom op het forum.
Altijd een lastig probleem, aangezien er inderdaad meerdere factoren zijn die de oorzaak kunnen zijn.
Ik zou in jouw geval van een kennis even vragen hun toestel te mogen gebruiken, je eigen SIM-kaart er in doen en kijken hoe je bereik is.
Als het dan slecht is, zou het een netwerkprobleem kunnen zijn, en daar kan ik je verder geen advies over geven, dat kan je beter bij Vodafone zelf melden.
Mocht je bereik plots wel goed zijn, dan zou dat duiden op een toestel-probleem. Dan komt de volgende vraag op tafel: ligt het aan de hardware of de software van het toestel?
Als er inderdaad een software-update van Motorola beschikbaar is, zou ik die als eerste uitvoeren in dat geval.
Mocht dat nog niet helpen, dan kan je nog naar de Vodafone winkel gaan om je toestel aan te bieden voor reparatie. Zorg er in dat geval wel voor dat je vooraf een backup hebt gemaakt van je teostel, zodat je je foto's, video's, contacten, berichten, etc later weer terug kunt zetten op je telefoon.
Succes.