avhalteren schreef:
Wat wel steekt is dat je de indruk wekt dat er maar 2 personen zich gemeld hebben. Je zou eens een kwartje in de google moeten gooien.
Nu, wat ik er vooral mee wil zeggen: wij hebben er amper meldingen over gekregen. Ik kan wel een kwartje in de google gooien, maar dat is voor mij helaas onbruikbare info. Om maar een stom voorbeeld te noemen: speaker van de telefoon is niet helemaal in order en geeft soms een harde kraak. Grote kans dat dat op het net gaat als "probleem bij Vodafone met harde ruis". Ja, je zit bij Vodafone een je ervaart dat probleem, maar de oorzaak zit niet in ons netwerk. Al dat soort details worden echter bij de google zelden tot nooit genoemd. Vandaar dat ik af moet gaan op meldingen die bij ons gedaan zijn en we andere factoren uit moeten sluiten.
Als je een groot-zakelijk abonnement hebt, dan is het daarbij inderdaad zo dat je niet via de klantenservice een nieuwe sim kunt krijgen. Het nummer wordt immers betaald door de zaak, heeft wellicht toegang tot dingen als een bedrijfsnetwerk, inbelnummers, etc. Vandaar dat de zaak/telecombeheerder een nieuwe sim kan uitgeven of aanvragen en de eindgebruiker niet. Lijkt me vanuit security-standpunt zeer begrijpelijk en verstandig toch?
Ik snap uiteraard wel dat het de ervaring als eindgebruiker niet ten goede komt, en dat vind ik erg jammer. Kan er helaas niet zo veel aan doen alleen :(. Het enige dat ik jammer vind is dat mijn collega je klacht niet erg proactief opgepakt lijkt te hebben. Een heldere melding kan onderzocht worden immers, en als het forum extra informatie verschaft lijkt me dat alleen maar goed.
Hoe dan ook, test eventueel even je eigen sim in een ander toestel of vraag de andere sim aan, dan zijn andere factoren uitgesloten en kan een nader onderzoek gestart worden.