zilverster

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HTC one X met sense 5: Help! Camera functioneert niet meer, en de g sensor ook niet.

Ik was een uur geleden nog heel blij met de langverwachte update van mijn HTC one X naar sense 5. 
Het ziet er prachtig uit, maar nu doen mijn g sensor het niet meer (automatisch roteren), 
en als ik de camera-app open sluit het na 1 seconde weer. 
Help! Hoe kan ik dit verhelpen?
11 Reacties 11
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi zilverster,

Je geeft aan dat automatisch roteren niet meer werkt. Ga naar Instellingen > Weergave > gebaren en knoppen. "Scherm automatisch draaien". Is deze optie nog ingeschakeld? Je kunt ook proberen om de G Sensor te ijken.

Je geeft aan dat de camera app automatisch afsluit. Helpt het als je het toestel even opnieuw opstart? Ga ook naar instellingen > applicaties > apps beheren > selecteer de camera app > kies gedwongen stoppen. Start de app vervolgens opnieuw op. Helpt dat?

Als het niet meer lukt om gebruik te maken van deze functies, dan raad ik je aan om een back-up te maken van je gegevens en vervolgens het toestel te resetten naar fabrieksinstellingen. Werkt het vervolgens nog steeds niet? Dan kun je het beste even naar een Vodafone winkel gaan zodat een medewerker even met je mee kan kijken. Je kunt het toestel via de winkel eventueel ter reparatie op laten sturen.

zilverster
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Robbie, 
dank voor je snelle reactie.
Ik heb alles geprobeerd, ook een fabrieksreset,
maar het probleem blijft.
Ik ben bang dat dit toestel weer naar de reparatieafdeling moet. 
Grmpf. Dit was mijn laatste HTC. 
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Bij elk merk telefoon gaat wel eens iets mis met een update, bij mij werkt het gewoon dus het zou best wel eens kunnen dat het komt door een aanpassing gemaakt door Vodafone.

Je kan proberen echt een fabrieksreset te doen door in instellingen energie snel opstarten uit te schakelen, het toestel uit te schakelen en te starten en volume laag + power knop ingedrukt te houden. Je komt dan in bootloader, met de volume knoppen kan je omhoog/laag en selecteren met de powerknop selecteert dan factory reset

Ergens in de bootloader staat ook een regel met CID, kan je die exact even noteren?
danny1992dk

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,
 
Ik heb net een bericht gepost. Prettig om te zien dat ik niet de enige ben. 
Vervelende situatie. Ik denk dat ons als enige optie rest om de telefoon op te laten sturen...
 
Gr. Danny
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
je kan proberen te rooten en een custom rom te installeren, in principe mag je geen garantie worden geweigerd als je bootloader geunlockt is tenzij aangetoond kan worden dat de schade aan het toestel veroorzaakt is door een custom rom.

Ik moet wel zeggen dat de procdures voor het unlocken en flashen van een custom rom op de one x veel moeilijker zijn dan op de one en ook kan je het niet meer verbergen mocht je problemen hebben met de garantie afhandeling, aan de andere kant is de one x is meer een superduur toestel en zorgt kan er in principe door allerlei beveiligingen niet heel veel mis gaan wat niet met een klein beetje hulp, via een forum te verhelpen is
kanjer1970

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij werkt de camara ook niet meer en niks werkt,dus terug naar fabrieksinstellingen of andere dingen anders instellingen! HTC zelf kwam met de oplossing om de Rom te flashen is dit verstandig?
kanjer1970

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,zilverster werkt jou camara weer dus heb je je HTC weer gerapareerd en wat was de oorzaak?
momo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heey ,
mijn camera doet het ook nietmeer , alleen de 2 camera werkt (voorkant)
en normaal verander je van camera als je over je sherm sleept van links naar rechts of andersom,
maar bij mij lukt het niet ,ik heb ook al de instellingen gechekt maar blijkt niks,

PLEASE KAN ER MIJ IEMAND HELPEN !!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @momo,

Wat vervelend dat je last hebt van dit probleem. Maak je al gebruik van de laatste telefoonsoftware? Mocht dit al zo zijn zet dan de fabrieksinstellingen terug. Vergeet niet om eerst een back-up van je gegevens te maken. Mocht het met de laatste software niet werken en heb je de fabrieksinstellingen teruggezet? Maak dan gebruik van onze reparatieservice.
robert030

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zit een bug in de laatste update van WhatsApp...

WhatsApp van je telefoon af gooien en de telefoon opnieuw opstarten en de camera werkt weer.

(desgewenst WhatsApp weer terug zetten en deze niet meer gebruiken icm de camera functie)
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@robert030 Heb je misschien een linkje naar een pagina met dat bugreport? Kan voor veel mensen nuttig zijn denk ik 🙂

@momo Als je de oplossing van robert probeert, is het probleem dan opgelost?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic