lexdolfing

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HTC One m7 maakt geen geluid bij bellen

Hallo,

Mijn HTC One m7 maakt sinds kort geen geluid meer bij bellen, als ik iemand bel hoor ik de telefoon niet overgaan en als ik opneem (de beltoon speelt wel af) hoor ik de ander niet en de ander mij ook niet. Weten jullie hoe dit komt?

Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jennnn

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor het verplaatsen van het bericht! Ook mijn probleem is door middel van de software update opgelost 😄 Gewoon weer bellen en gebeld worden, geen trip naar de winkel en gedoe over toestelproblemen. Ik dacht zorgvuldig te zijn door het topic te kiezen wat het dichtst aansloot bij mijn probleem maar blijkbaar was ik niet zorgvuldig genoeg. Nogmaals dank! (Weet klantenservice dit inmiddels ook? Zodat vervelend heen en weer gedoe voorkomen wordt voor anderen die hier zeker tegenaan gaan lopen. Scheelt veel zorgen en ergenis)

Bekijk in context

61 Reacties 61
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @lexdolfing,

Bedankt voor je registratie op het Vodafone Forum!

Dit is inderdaad een lastig probleem. Controleer voor de zekerheid eerst of je al de laatste software gebruikt. Je kunt ook een back-up maken van je gegevens en de fabrieksinstellingen terugzetten. Wanneer dit het probleem niet oplost raad ik je aan om de stappen op deze website te volgen voor onze reparatieprocedure.
Marcel88

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Vodafone,

Ik liep flink achter met updaten, maar heb van de week er toch aan moeten geloven. Nu heb ik sindsdien echter het probleem dat ik niet meer kan bellen met mijn toestel. Ik kan iemand bellen, maar hoor hem niet overgaan. Als er wordt opgenomen (of als ik wordt gebeld en opneem) horen wij elkaar niet.

Ik heb geen probleem met de opname functie van mijn mobiel of met het beluisteren van wat dan ook. Het gebeurt alleen bij een telefoongesprek. Uit- en aanzetten werkt niet en volgens mijn telefoon heb ik de laatste update.

Weet iemand wat ik er aan kan doen om dit probleem op te lossen?
Marcel88

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hebben jullie hier iets voor?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Marcel88,

Leuk dat je je hebt geregistreerd op ons Forum!

Minder leuk is het natuurlijk dat je deze problemen ervaart na het updaten. Wel goed dat je de updates hebt uitgevoerd, deze zijn belangrijk omdat ze naast bekende problemen vaak ook beveiligingslekken dichten.

Ik raad je aan om eerst de stappen zoals vermeld in dit topic na te lopen. Wanneer deze stappen geen oplossing bieden vermeld dan in dit topic de uitkomst van elke test/antwoorden op de vragen. Dan kunnen we je beter verder helpen.

Let op dat het Forum is bedoeld voor en door gebruikers. Het kan daardoor zijn dat een moderator niet of later reageert.
IvoB1987

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem ook sinds kort bij mijn HTC One (m7). Het lijkt echt gekoppeld te zijn aan een van de laatste updates. Tijdens het bellen hoor ik niks en degene wat ik bel hoort mij ook niet. Ik heb een fabrieksreset geprobeerd en dit hielp voor een paar dagen maar daarna weer hetzelfde liedje. Ik zie bijvoorbeeld op https://www.hi.nl/forum/reparatie-diefstal-58/htc-one-geen-gehoor-bellen-42940 iemand met hetzelfde probleem. Het lijkt echt overal bij iedereen die het heeft sinds afgelopen maand te komen en volgens mij was ook redelijk kort daarvoor een update van de telefoon. Hoop echt dat hier een oplossing voor komt.
IvoB1987

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Deze persoon heeft ook hetzelfde probleem volgens mij http://forum.vodafone.nl/t5/HTC/HTC-One-m7-maakt-geen-geluid-bij-bellen/m-p/186879
JHSvanderWorp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Standaard oplossingen zullen niet werken, het probleem is ineens ontstaan sinds een week en wordt eerder erger dan beter met de laatste update.

Telefoon opnieuw starten met recovery procedure (geluid - en aan/uit vasthouden tot reboot en dan recovery selecteren) en na opnieuw aanzetten internet uit laten staan lijkt het te verhelpen, maar zet internet aan en het bellen en gebeld worden is weer voorbij. Er wordt wel een verbinding gelegd, de teller gaat lopen, maar er is geen geluid, niets. Telefoon gaat ook wel over bij binnenkomende gesprekken, maar beantwoorden helpt niet.

Voicemail afluisteren lukt ook niet. Internet is wel mogelijk, zowel via 4G als via WiFi.

Het lijkt sterk op een conflict tussen de voice verbinding en een dataverbinding. Iets in de laatste of voorlaatste update van Android is mijn vermoeden.

Graag snel een oplossing, ik gebruik de telefoon zakelijk en ben nu slecht bereikbaar 😞

Vrgr,
Jacco
Baggio666

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem met mijn M7. Ik kan in ieder geval bevestigen dat het niet alleen aan de software op de telefoon lijkt te liggen. De andere kant hoort dus ook helemaal niets.
smitskeNL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb daar ook last van sinds afgelopen weekend. Krijg zelfs geen kiestoon wanneer ik een nummer bel. Telefoon gaat wel over aan de andere kant, maar zonder geluid. De eerste keer was het rebooten van het toestel voldoende om het probleem te verhelpen. Maar vandaag heb ik dat meerdere keren gedaan zonder succes. Zojuist alle internet verbindingen uitgezet (WiFi en mobiel dataverkeer) en daarna het toestel opnieuw opgestart. Op dit moment kan ik weer bellen. Het blijft een eigenaardig probleem.
Tenshi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact hetzelde probleem als smitskeNL. Als ik wifi en mobiele data uitzet en vervolgens opnieuw opstart, dan kan ik bellen, maar zodra ik een van eerder genoemde functies weer aanzet is het geluid weer weg. Zeer vreemd dat dit zomaar uit het niets gebeurt. Heeft iemand al contact met HTC hierover gehad?
Baggio666

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bij mij werkt het inderdaad exact hetzelfde. Wel een erg bijzondere bug zo. Ik zie op verschillende fora mensen die er last van hebben, sommigen dachten een link te zien met de laatste update van HTC, maar die had ik nog niet geïnstalleerd dus dat is het ook niet.

Ik heb verschillende oplossingen gezien, bijvoorbeeld je telefoon app cache legen (instellingen->Apps->Alle applicaties-> Telefoon). Of een harde reset (wat ik trouwens nooit een oplossing van het probleem vind, meer een bevestiging dat je het NIET op kan lossen). Beide lossen helaas het probleem voor de meerderheid niet op!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Baggio666,

Het is inderdaad een apart probleem. Heb je al getest of het misschien voorkomt op een bepaald netwerktype? Je kunt bijvoorbeeld eerst testen door je telefoon op 2G te zetten, vervolgens 3G en vervolgens 4G. Wellicht is dit wel handig om te weten.

Op afstand is het helaas niet mogelijk om je telefoon na te kijken. Wanneer er echt iets defect is zou een reparatie nog de enige optie zijn. Kijk hiervoor op http://vodafone.nl/reparatie.
Baggio666

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Als ik mijn telefoon opstart zonder WiFi en zonder gegevensverbinding dan kan ik bellen. Als ik op enig moment óf WiFi óf 2G/3G gegevensverbinding aanzet dan kan ik direct niets meer horen als ik weer probeer te bellen.

Het tot stand brengen van een verbinding met het internet zorgt er dus voor dat ik niet meer kan bellen, althans, daar lijkt het zo erg op.
mkson

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook hetzelfde
Esmeexoxo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, laat ik hetzelfde probleem hebben met mijn HTC :'(
Baggio666

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Update:
Nog een extra testje gedaan, ook al verbind ik met een WiFi netwerk zonder internet toegang dan nog heb ik direct geen geluid meer tijdens bellen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi allemaal,

Ik heb zelf een test uitgevoerd met een HTC One M7, helaas kan ik deze problemen niet reproduceren. Ook andere collega's gebruiken deze telefoon, het is namelijk best een populaire telefoon. Echter ervaren andere collega's deze problemen niet.

Ik raad in ieder geval aan om sowieso een melding te maken bij onze klantenservice. Het Forum is namelijk bedoeld voor het delen van informatie. Technische problemen kunnen hier niet worden aangemeld bij onze technici. Zonder melding bij onze technici bestaat de kans dat het ook niet kan worden opgelost.

Om in ieder geval het delen van informatie op het Forum te stroomlijnen en mogelijk de oorzaak toch te kunnen achterhalen heb ik een vragenlijst gemaakt. Mocht je bijvoorbeeld contact opnemen via Twitter, Facebook of Chat dan kun je dit makkelijk delen.


  • Werkt het wel wanneer beide telefoons op 2G staan?
  • Op welke postcode ervaar je het?
  • Welk softwarenummer gebruik je (Menu > Instellingen > Over > Software-informatie > Softwarenummer)?
  • Gebruik je originele software van HTC of andere software (custom ROM)?
  • Ben je verbonden met het reguliere netwerk, via SignaalPlus of een indoor verbinding binnen een bedrijf?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @smitskeNL en @Tenshi ,

Willen jullie in de eerste post bij "X mensen hadden dit probleem" klikken op de button "Ik ook" wanneer jullie er ook nog last van hebben? Alvast bedankt!
Krabbie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij HTC raden ze aan een factory-reset te doen na een backup via HTC Sync manager op PC. Een soft reset werkte niet...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic