lexdolfing

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HTC One m7 maakt geen geluid bij bellen

Hallo,

Mijn HTC One m7 maakt sinds kort geen geluid meer bij bellen, als ik iemand bel hoor ik de telefoon niet overgaan en als ik opneem (de beltoon speelt wel af) hoor ik de ander niet en de ander mij ook niet. Weten jullie hoe dit komt?

Alvast bedankt!
61 Reacties 61
Boxman

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Android 4.4.3 softwarenummer 6.09.401.11
Maria89

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor mij hielp de update! Bedankt!
Sinds vandaag hielp zelfs opstarten namelijk niet meer en dan wordt het wel héél irritant.
Nu hopen dat dit blijft werken 🙂
A__l__e__x__

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds begin deze week heb ik hetzelfde probleem met mijn HTC One. Ondertussen heb ik alle mogelijke oplossingen al geprobeerd en sommige werken voor een paar uur en dan is het weer terug bij af. Echt ellende dit aangezien een definitieve oplossing nog steeds niet is gevonden en je toch anders zou verwachten van een combi Vodafone en HTC. Voelt nu alsof ik een Chinees B-merk telefoon heb waar nul komma nul support op zit.
evert1993

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb heet toevallig hetzelfde probleem. Heb alles al geprobeerd wat hier wordt opgegeven als oplossing. Helaas heeft nog niks tot een oplossing geleid en het probleem blijft.

Het lijkt er op dat een update van een app voor dit probleem heeft gezorgd. Ik heb vorige week voor het laatst gebeld en al mijn updates worden automatisch bijgewerkt. Dus ik zit nu met een telefoon van een paar honderd euro waar ik niet mee kan bellen.

Ik zie ook dat het probleem zich al een paar weken voordoet bij nogal wat mensen..... Erg slecht dat er dan nog geen oplossing is gevonden. Nu is het maar wachten tot dat die het op de net zo magische manier dat die er mee kapte het wel weer gaat doen dan maar..............
evert1993

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik kon het er toch niet bij laten zitten en heb nog even contact gezocht met htc. Zij erkende dat er bij google play services een bug zat. Het duurde langer voordat google een update uit zou brengen. Dus hebben ze nu zelf een update uitgebracht waardoor alle functies weer ondersteund worden. Als je niet vanzelf de systeemupdate krijgt dan moet je het volgende doen:

Ga naar instellingen dan helemaal naar onderen naar info en dan naar software updates, je telefoon zal dan automatisch zoeken naar software updates. Downloaden en installeren en dan zou alles weer moeten werken.

Ben benieuwd of dat dit ook bij de rest juist werkt!
eveltman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gistern de .11 update geinstallered sinds dien geen probleem meer gehad.
stefanielb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem met mijn HTC one. Maar als ik internet uitdoen dan kan ik dus wel bellen. ik heb tijdens het telefoongesprek mn Internet aan gedaan en toen ik vervolgens weer belde deed hij het nog steeds. Hopelijk komt er binnenkort een update die het oplost!
Diederick

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

64142 schreef:
Ik heb (had) hetzelfde probleem, HTC kon me geen oplossing bieden dus besloot Google Play Services te updaten naar 5.6.96 (...-010). Dat werkt bij mij nu al 24 uur!

Update te vinden op:
http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/google-play-services/google-play-services-6-5-96-1630522-010-apk/
Even rebooten en klaar. Succes!

Let op dat je niet zomaar update naar een andere versie van Google Play Services! Lees de voorwaarden. De laatste 3 cijfers in het buildnummer moeten overeenkomen met het nummer op je telefoon. In @64142 zijn geval is dat 010, bij mij is het 038.
Echter ook deze methode werkt niet bij mij..
Heb nog geen oplossing..

Ik ga mijn telefoon opnieuw installeren en probeer via een andere versie verder te komen. Ik draai op een Custom Rom, waarschijnlijk conflicteert dit dan weer met de laatste update van HTC / Google Play Services
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@stefanielb

Probeer de oplossing eens die een paar berichten boven jou werd genoemd:

Ga naar instellingen dan helemaal naar onderen naar info en dan naar software updates, je telefoon zal dan automatisch zoeken naar software updates. Downloaden en installeren en dan zou alles weer moeten werken.
anouk_degraaf

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik heb sinds vanochtend geen geluid wanneer ik iemand probeer te bellen of wanneer ik gebeld word. Ik hoor geen toon overgaan en hoor niks wanneer iemand iets zegt. Ik heb mijn telefoon al opnieuw uit en aan gedaan maar dit heeft niet geholpen. Wat kan ik hier aan doen?

Groetjes,
Anouk
Jennnn

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Precies hetzelfde probleem heb ik ook! Ik ontdekte het pas vanavond omdat ik de hele dag aan het werk was maar zouo best kunnen dat het vanmorgen al was. Ik kan smsen, appen en gewoon op internet maar niet bellen of gebeld worden. Als ik bel gaat bij de ander de telefoon wel over maar ik hoor hem niet eens overgaan. Als de ander opneemt hoort niemand iets. Andersom ook zo, gaat over en als ik opneem...niks. Ook opnieuw opgestart en nu op zoek naar een oplossing voordat ik drastische stappen ga ondernemen die misschien niet nodig zijn.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo beiden, verstandig om even af te wachten :). Het kan al zo simpel zijn als werkzaamheden op locatie, dus ik zou niet direct je telefoon helemaal gaan factory resetten ;). Daarnaast zijn er behoorlijk wat HTC One's, dus even kijken of jullie dezelfde versie hebben is ook verstandig.

Ik zou even bellen met de klantenservice om je abonnement en te laten checken en te laten checken of er iets mis is op de postcode waar je bent. Mocht je de klantenservice niet kunnen bellen (zou in dit geval kunnen 😄 ) chat dan even via de My Vodafone app of vodafone.nl/support.
Jennnn

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben de trotse bezitter van een Htc one silver, 32 gb. Meer informatie kan ik op de doos niet echt vinden 🙂 Bellen lukt inderdaad niet 😛 dus ik zal het even online proberen 😉 Bedankt voor voor de tip

Jennnn

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het heeft een paar uur geduurd maar weet nu zeker dat het tijdverspilling was. Sprak via de chat in de app 3 verschillende mensen. Eerste twee heel aardig en ze dachten met me mee. Toen het advies van Cindy niet bleek te werken en ik nogmaals de chat aanzetten sprak ik Mark (geloof ik) Die kon het voorgaande gesprek inzien zei hij en borduurde erop voort. Hij ging vanaf die kant iets doen met het netwerk. Ik moest de app uitzetten en na 5 minuten terugkomen. Dat deed ik, paar minuutjes extra gegeven. Toen trof ik John, die vertelde dat terugkijken in eerdere gesprekken niet kan (hele verhaal opnieuw) en opmerkte dat hij zag dat er wel gebruik was gemaakt van het netwerk 😮 Ja, ik zei toch: ik kan niet bellen of gebeld worden???? Nou ik zie een kort gesprek, dus je kunt bellen! Ja, moet toch testen of het is opgelost?? Ik belde mijn dochter, zij nam op en....niks... Ik heb geen andere simkaart of telefoon om te testen waar het aan ligt dus zit er niks anders op dan op mijn enige vrije dag deze week naar de winkel te gaan.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@anouk_degraaf

Ik heb je topic verplaatst. Er was namelijk al een topic aangemaakt over dit onderwerp. Kijk eens of je iets hebt aan de tips in dit topic! Dat geldt ook voor jou @Jennnn 😄
Jennnn

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor het verplaatsen van het bericht! Ook mijn probleem is door middel van de software update opgelost 😄 Gewoon weer bellen en gebeld worden, geen trip naar de winkel en gedoe over toestelproblemen. Ik dacht zorgvuldig te zijn door het topic te kiezen wat het dichtst aansloot bij mijn probleem maar blijkbaar was ik niet zorgvuldig genoeg. Nogmaals dank! (Weet klantenservice dit inmiddels ook? Zodat vervelend heen en weer gedoe voorkomen wordt voor anderen die hier zeker tegenaan gaan lopen. Scheelt veel zorgen en ergenis)
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Jennnn, fijn om te horen dat een update het probleem heeft opgelost. Bedankt voor de terugkoppeling hierover!
Boxman

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik ben weer terug bij af inmiddels. Geen geluid, wel de built .11. Dan maar een factory reset 😞
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Boxman ,

Vergeet je niet voordat je en reset maakt van het toestel en back up te maken van de data die op het toestel staan? Anders raken die verloren!
DeesV

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi!

Het is alweer even geleden, maar ik vraag mij af of iedereen er al vanaf is?

Ik had hetzelfde probleem, maar na een systeemupdate deed ie het weer. Ik heb een HTC One.

Ik heb alleen sinds vandaag een onverklaarbaar vogelgetjirp met een licht geruis op de achtergrond zodra ik bel (het begint al bij het overgaan). Het lijkt wel een grap.

Heeft iemand hier heel toevallig een verklaring voor?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic