Hallo allemaal,
Een maand geleden heb ik via Belsimpel.nl een HTC One X-toestel met een tweejarig Vodafoneabonnement gekocht. Maar ik krijg 'm nu al niet meer aan de praat. Als ik de smartphone in de lader steek, geeft 'ie slechts sporadig aan dat de accu oplaadt (zo nu en dan knippert een rode led). Ik heb geen idee hoe dit is gekomen, hoe ik het kan verhelpen en of ik bij Vodafone of Belsimpel.nl moet zijn voor garantie.
Help! Wat is er gebeurd? Gister laadde het toestel erg traag op. Als ik de HTC in het stopcontact stak, kon ik een half uur weggaan, terugkomen en zien dat 'ie slechts 2% meer opgeladen is. Ik heb toen besloten 'm op fabrieksinstellingen terug te zetten. Al mijn gegevens zijn gewist, maar ik dacht dat het wel beter zou zijn.
Toen mijn telefoon weer opstartte, begon het automatisch al mijn oude Google Play Storeapps te downloaden. Toen werd mijn telefoon heel warm en heb ik besloten 'm even uit het stopcontact te nemen. Even later gaf de smartphone aan dat 'ie weer wat was afgekoeld (en dat de gezondheid van de batterij nog goed is). Toch viel mijn mobiel op een gegeven moment uit. Helemaal niks meer. Alleen zo nu en dan een knipperend rood ledje.
Nu zit 'ie al de hele nacht aan de lader, maar er is geen enkele voorruitgang. Heb net even geprobeerd een harde reset uit te voeren door de volume down- en aan/uit-knop in te drukken. Er verscheen een menuutje, alleen ik wist niet waar ik op moest drukken (ik kon kiezen uit onder andere reboot en fabrieksinstellingen). Er stond ook dat de batterij leeg is, wat ik al dacht. Nu lukt het me niet eens meer de harde reset uit te voeren.
Ik heb de indruk dat de batterij echt helemaal leeg is en zelfs niet meer kan opladen. Ik weet niet of dit correct is.
Wat ik heb geprobeerd:
- Verschillende opladers (zowel in de computer als in het stopcontact en met verschillende laders)
- Even met rust laten (helpt niet)
- Fabrieksinstellingen (daar begon het mee)
- Harde reset (maar wist niet waar ik op moest drukken)
Het is extra vervelend, omdat mijn toestel pas een maand oud is. Ik ben er altijd voorzichtig mee omgegaan, heb een degelijke flipcase gekocht, nooit laten vallen, er zit geen krasje in het beeldscherm en de smartphone is niet geroot. Tot nu toe geen klachten gehad, maar nu is het wel goed raak.
Ik weet niet of ik het zelf kan verhelpen of dat ik me beter kan beroepen op de garantie. En als ik het laatste doe: moet ik bij Belsimpel zijn of Vodafone? Kunnen jullie me helpen?
Groet,
Meindert