Nicked

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[HTC One S] homescreen probleem

Update: door

Sinds 1,5 week heb ik een One S, en ben er blij mee!
Alleen heb ik af en toe een irritante bug, als ik Whatsapp of sms zit.
Dan springt de telefoon uit dat programma, en springt van helicopter vieuw naar het homescherm, en dat een aantal keer.
De trilfuntie gaat dan ook af, net alsof je op de knop drukt.

Heb al een paar keer geprobeerd of het schoonmaken van het scherm of de knoppen helpt, maar dit is niet zo.

Hebben hier meerdere mensen last van in Nederland?

Ik heb wel op de engelse vodafone website meerdere meldingenn gevonden, dus ga vanmiddag maar naar de winkel.

Sinds 1,5 week heb ik een One S, en ben er blij mee!
Alleen heb ik af en toe een irritante bug, als ik Whatsapp of sms zit.
Dan springt de telefoon uit dat programma, en springt van helicopter vieuw naar het homescherm, en dat een aantal keer.
De trilfuntie gaat dan ook af, net alsof je op de knop drukt.

Heb al een paar keer geprobeerd of het schoonmaken van het scherm of de knoppen helpt, maar dit is niet zo.

Hebben hier meerdere mensen last van in Nederland?

Ik heb wel op de engelse vodafone website meerdere meldingenn gevonden, dus ga vanmiddag maar naar de winkel.

51 Reacties 51
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Interessant Topic 😄
 
Ik heb de draad van het UK Forum ook doorgelezen.
 
Deze post sprong eruit:
 
Guys, i just had a chat with a support-lady from HTC, this is a known problem. They are developing a solution for this problem, but she couldn't tell me when this fix will be ready. She toled me everybody who has this problem should report to HTC to increase the preassure for the fix. Greets, **Jürgen**
 
Dat is de duitser waarover eerder in het Topic is gesproken.
HTC verzoekt de mensen om dit probleem bij hun aan te geven.
 
Contact HTC
 
HTC op Facebook
 
Voor Helpdesk Nederland: 020 715 7310 
Voor Helpdesk België: 02/ 404 0616
 
Spam, spam, spam ze zou ik zeggen!
 
Succes voor ieder die probs heeft hiermee!
 
 
 
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
De ROM die op de One S staat als je hem via Vodafone heeft bevat ook Vodafone software en heeft daarnaast ook een Vodafone opstart/afsluitlogo + Vodafone ROM. In tegenstelling tot de schapen in de Vodafone winkel beweerden staat er dus echt wel Vodafone software op (Music Shop, Updater en nog meer rommel). Ik heb echt spijt dat ik het toestel bij de Vodafone winkel heb gehaald. En rommel qua software én slechte hardware én een slechte winkel....
AndreM

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heeft iemand hier toevallig de telefoon al enige tijd in de WCDMA modus gehad en gebelt/data verbruikt?
In te stellen via instellingen -> mobiel netwerk -> netwerkmodus
Het probleem lijkt er dan inderdaad niet te zijn van wat ik eerder al ergens gelezen had, wel vind ik het signaal over het algemeen behoorlijk laag, dus die antenne die er in zit is naar mijn idee vrij beroerd.
1 ding is in elk geval zeker, voor mijn geen HTC meer, dit was de eerste en laatste keer. Kennelijk zijn ze ook nergens in staat om het probleem te reproduceren, mogelijk omdat dan het signaal wel sterk is.
 
Nicked
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn telefoon weer opgehaald, tot nu toe nog geen problemen, maar ook geen slecht bereik gehad.
 
Wel een hele mooie omschrijving qua reparatie:
"- contacten hersteld
- onderdeel vervangen"
 
Alleen erboven staat: symptoom niet beschikbaar
En verderop dat er is geconstateerd: touchscreen werkt niet.
 
Zelf heb ik van dit laatste nooit problemen gehad....
 
Maar goed, we gaan het morgen testen, als ik weer ergens slecht bereik heb.
 
(Dit is allemaal bij dynafix gebeurd trouwens, niet bij HTC)
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Touchscreen werkt niet stond ook op mijn omschrijving. Terwijl de coating eraf gaat zonder reden, ik het hometoets probleem heb en een accu die binnen no-time leeg is. Ik verwacht hem nog steeds gerepareerd terug, maar na wat escalaties en gebel met HTC/Dynafix verwcaht ik eigenlijk niet zoveel meer..
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Ik heb wat mee zitten lezen in dit onderwerp en heb zelf geen problemen met mijn HTC Desire HD, dus ik gok dat het echt een HTC One S probleem is, maar Johan je valt wel erg op moet ik zeggen. Moderator PatrickJa heeft nog zelfs contact gehad met HTC om na vraag te doen en er is nog zelfs een case gemaakt. Plus puntje is dat iedereen nu HTC afbelt en niet alleen in nederland.
 
Ow een Vodafone Rom hoef niks te betekenen, het enige wat Vodafone doet (zo ver ik weet) is hun logo in de bios zetten en wat van hun eigen applicaties, de problemen however zijn meer gericht op de HTC software dat helemaal zit te stuiteren van ongedult. Bel met HTC en laat ze een ticket aanmaken, het nummer heeft DroidGuru aangegeven.
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het issue zit inderdaad in de One S en heeft niet te maken met het feit dat het een Vodafone branded toestel is of niet. Ik heb hiervoor een Desire, Touch Diamond en Qtek S200 gehad (wat feitelijk ook gewoon een HTC was). Daarnaast is mijn vorige ervaring met HTC/Dynafix prima, binnen een week was m'n Desire weer terug als nieuw.
 
Het probleem wat ik heb met de geboden service vanuit met name Vodafone maar ook HTC/Dynafix is dat er onterecht verwezen wordt naar bijvoorbeeld HTC vanuit Vodafone, door Dynafix weer naar HTC en vanuit HTC weer naar mij. Ik krijg een offerte voor het repareren van een schade die ik niet heb toegebracht maar die komt door de afwerking van het toestel zelf, terwijl het toestel slechts 5 dagen oud was. Vodafone had het toestel gewoon om moeten ruilen de eerste keer dat ik in de winkel kwam, maar zij konden dit niet, wisten dit niet of mochten dit niet en dat is onjuist. Daarom zit ik nu met het probleem.
 
De software van Vodafone is overigens wel degelijk anders, er zitten extra apps in, je krijgt updates later, processen die je niet wilt hebben draaien (zoals updates voor Vodafone apps die je accu sneller leegtrekken) etc.

Bij HTC en Dynafix heb ik al een ticket lopen overigens hoor, toestel ligt daar niet voor niets 🙂
Nicked
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot zover nog geen problemen gehad, en wat mij opvalt is dat ik een nieuwe body heb, want de coating is weer overal gaaf...
 
Alleen zie ik wel dat het inderste klepje beschadigd is bij de reparatie, want er zit een put en een kras in...
Voor de zekerheid maar weer even terug, kijken of dat nog ergens genoteerd moet worden.
Ik ga hem daar niet voor terug sturen, maar het is wel weer jammer.
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Had je schade op het toestel? Opgestuurd via Vodafone of direct naar HTC?
Nicked
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De coating was een stukje (op 2 plekken ong 1 mm) weg, en toen mijn toestel terug was, waren de kale plekjes ook weg.
 
Er zat wel schade (zo'n kras als je uitschiet met een schroevendraaier) op het plastic kapje onderop.
Alleen heb ik hem nu zelf ook laten vallen, dus laat dat ook maar zitten.
 
Tot nu toe geen gezeur meer gehad! 😄
 
Het toestel is via vodafone verstuurd, dus niet bij htc geweest.
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Heb je mazzel mee dan, mijn toestel ligt al 3 weken bij Dynafix en ik krijg geen enkele medewerking vanuit HTC/Dynafix. Weet je overigens zeker dat je je eigen toestel weer terug hebt?
Nicked
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmm, daar heb je een punt, zal is naar IMEI kijken.
 
Overigens is het 1 minuut geleden weer heel kort gebeurd, dus ben bang dat het niet voor altijd weg is...
 
En het ging zo goed de afgelopen week. 😛
 
Als het weer gebeurd ga ik weer terug naar de Vodafone-winkel.
bartj12

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook al weken het probleem 😞
Ik ga komend weekend mijn telefoon aanbieden ter reparatie bij Vodafone Eindhoven. Ik hoop dat ze snel met een oplossingen komen of een terugroepactie...

We zullen zien!
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Mijn telefoon is inmiddels weer een paar dagen terug van Dynafix. De behuizing is vervangen en het toestel is "afgeregeld volgens specificaties". Helaas is dat laatste niet gebeurd, er zit nog steeds een Vodafone ROM op ipv de standaard HTC waar ik op gehoopt had.

Anyway, het home-button probleem is een dag of 2 niet voorgekomen, helaas was het zaterdag/zondag weer goed raak. Ik heb geen idee wat het is, behalve dat het voorkomt bij slechter bereik (E of G).
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik zie trouwens dat er op het forum van XDA ook al veel mensen zijn in andere landen met dit probleem:
 
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1679649
 
Er lijkt een fix op weg te zijn, maar het lijkt ook een standaard antwoord van HTC...
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zijn er al mensen bij wie er een goede fix is gekomen? Volgens mij is de enige fix tot nu toe het vervangen van het toestel. Ik heb zojuist bij HTC een ticket gelogd en ben benieuwd waar ze mee komen.
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
De "workaround";
 
HTC heeft dit probleem inderdaad vastgesteld en werkt hard aan een oplossing. Die zal 'over the air' worden uitgegeven in de vorm van een update. Software updates kan u controleren via:
Instellingen > Info > Software Updates.
 
Voorlopig kan u het probleem oplossen door de telefoon op enkel WCDMA of enkel GSM te zetten:
Instellingen > Mobiele Netwerken > Netwerk Modus.
 
 
Is toch niet echt een oplossing, in een gebied met weinig bereik kun je met GSM niet internetten (alleen heel traag) en met WCDMA doet hij in gebieden met minder bereik helemaal niets. Wat ik ook niet snap is waarom veel toestellen het probleem ook niet hebben...met dezelfde software?
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Goed nieuws? Wie zal het zeggen. De fix die het probleem moet oplossen is vorige week in Noord Europa uitgerold, West Europa volgt volgende week of over 2 weken. De man van HTC van de klachtenafdeling (ivm chipping issue wat ik heb (gehad)) kon geen concrete datum noemen, maar ik ga er vanuit dat dit dan ook echt het geval is. De man kon niet vertellen of het ging om de al uitgekomen Android 4.04 update die het probleem toch niet verhelpt, of dat het een andere update is.
Nicked
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn telefoon vorige week opgehaald, en hij is omgeruild voor een andere! (vorige zat een beschadiging op, dus heb dat zelf ook kunnen controleren) Tevens een andere IMEI. Er zat wel een plakkertje/beschermfolie op de camera maar niet op het scherm, dus ik hoop maar dat hij nieuw is, en geen refurbished (of hoe je dat ook schrijft.) Maar daar ga ik niet vanuit.

Tot nu toe geen probleem meer gehad met de helicopterview en homescreen, maar dat begon de eerste keer ook na een paar dagen.

Voorlopig nog positief dus, maar ik de 4 maanden dat ik hem nu heb is hij meer dan 1 maand weggeweest... Zou ik daar nog wat aan abo-kosten terug kunnen krijgen? 😛
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Gelukkig maar! Sinds ik hem op WCDMA only heb staan heb ik ook geen issues meer. Heb nog niet echt gemerkt dat ik in een gebied met minder bereik niet meer kon bellen of internetten. Overigens gaat HTC zelf het toestel nooit omruilen en stap ik de Vodafone winkel niet eens in om het te proberen gezien eerdere slechte ervaringen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic