Son

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Groene vlek op scherm lumia 930

Sinds een aantal dagen heb ik een groene vlek op het scherm (van mijn nokia lumia 930) naast de cameraknop. Omdat hij ook vaak erg warm wordt, ben ik bang dat hij door aan het branden is of iets dergelijks. Gisteren ben ik bij de Vodafone winkel geweest, maar zij keek vrij vragend en riep uit soort reflex "dat heb ik nog nooit gezien, die moet je opsturen". Ik wil hem best opsturen, maar liever pas nadat ik ongeveer weet wat er aan de hand is. Ik heb gezocht op Internet, en er zijn veel vergelijkbare situaties te vinden waarin er bij sommigen wordt toegegeven dat het aan het toestel ligt en bij anderen wordt het gegooid op schade door derden zonder dat daar argumenten voor worden gegeven. Wanneer het zo vaak gebeurt bij een relatief nieuw toestel, is daar dan niet al een richtlijn voor? Is er inderdaad een fabricagefoutje ontdekt? En wat kan ik nu het beste doen? (Ik hou echt tot in het diepst van mn hart van dit toestel, dus ik zou het jammer vinden als ik hem erg lang moet missen ;)).
10 Reacties 10
dicey

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Terugsturen zal vrees ik wel moeten, echter is de snelste oplossing dat via Nokia/Microsoft zelf te doen (voor mij was dat bij een voorgaand probleem een paar dagen). Het probleem wat jij hebt is geen algemeen probleem maar zou wel via garantie opgelost moeten worden. Je zou theoretisch natuurlijk via Vodafone het toestel voor reparatie in kunnen dienen, maar die zijn over het algemeen wat trager dan Nokia/Microsoft zelf.

Begin hier: http://www.nokia.com/nl-nl/support/warranty-check/
dicey

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Ik weet niet of je het toestel al teruggestuurd hebt, echter komt er binnenkort een software update voor de Lumia 930 die dit probleem ook oplost. Het schijnt namelijk dat de verkleuring in een zeldzaam aantal gevallen veroorzaakt wordt door een kleine softwarefout bij de aansturing van het scherm.
capsoft

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Dicey,

mag ik vragen wat je bron is? ik heb namelijk onlangs mijn 930 naar Nokia/Microsoft gestuurd en volgens arvato is het een hardware issue. Ze zeggen dat ik mijn telefoon heb laten vallen en dat er lucht bij het scherm is gekomen door de val, wat reageert met het scherm en de vlek veroorzaakt.

Ik heb aangegeven dat ik het een vreemd verhaal vind en het idee heb dat ze de garantie afschuiven op valschade zodat ze het niet hoeven te repareren, maar ze zijn 100% zeker van hun zaak.

Ik geloof er niet zoveel van omdat de vlek niet altijd zichtbaar is en er behoorlijk wat mensen met deze klacht zitten. Daarom ben ik erg benieuwd of je een officiele bron hebt waar staat dat het software/oververhitting is.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Son capsoft dicey

Ik heb het intern even voor jullie nagevraagd en we vermoeden dat het toch eerder een hardware issue is. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om de software-update af te wachten, maar ik denk dat je meer baat hebt bij een reparatie.
dicey

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
capsoft

Microsoft/Nokia z'n twitter accountje heeft hier ooit informatie over gegeven:

https://twitter.com/LumiaHelp/status/549484852244774912

https://twitter.com/LumiaHelp/status/549484895743918080

https://twitter.com/LumiaHelp/status/549484933375205376

Het kan natuurlijk altijd zijn dat hier een hardware issue is ontstaan.
capsoft

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de bron dicey ik zie ook op twitter dat iemand uit barcelona zijn telefoon wel onder garantie heeft kunnen laten repareren, maar ik weet niet 100% zeker of het hetzelfde issue is als bij mijn telefoon.
_Nadia_ bedankt voor het navragen.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
capsoft ik heb het idee dat het issue in de bovenstaande tweets inderdaad iets anders is dan dat van de groene vlek. Je kunt altijd eens naar een Vodafone winkel met een repairdesk gaan om advies van de monteur in te winnen. Je kunt ook overwegen om zelf eens aan de bel te trekken bij Nokia, misschien herkennen ze het issue en kunnen ze je meer informatie geven hierover.

Son
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen,

Ik heb mijn toestel inderdaad naar een vodafone vestiging gebracht, en zij hebben hem naar de fabrikant gestuurd ter reparatie. Binnen twee weken had ik hem terug en alles viel binnen de garantie.

Wel begint hij sinds een week weer met enorm warm worden bij gebruik en laden. hoop dat het goed blijft gaan. 🙂

bedankt voor je reactie in ieder geval!

Groetjes Son.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedemiddag Son!

Fijn om te horen dat je het toestel terug hebt mogen ontvangen :). Probeer eens op te laden als de telefoon uit staat merk je dan al verschil in warmte?
capsoft

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Son, mag ik vragen wat de geconstateerde oorzaak was van de groene vlek?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic