johnz

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gratis data prepaid verdwenen

Goedemiddag,
 
Op 7 augustus heb ik mijn prepaidtegoed met 20 euro opgewaardeerd. Ik kreeg daarvoor 75 MB data als bonus, zoals altijd. Eind deze week bleek het tegoed (ik had nog minstens de helft over) verdwenen te zijn. In My Vodafone staat dat er echter nog 13 dagen resterend zijn en dat klopt ook. Vraag: waar is mijn overgebleven toegoed gebleven en hoe krijg ik dat er weer bij?
 
John
7 Reacties 7
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
johnz schreef:
Goedemiddag,

Op 7 augustus heb ik mijn prepaidtegoed met 20 euro opgewaardeerd. Ik kreeg daarvoor 75 MB data als bonus, zoals altijd. Eind deze week bleek het tegoed (ik had nog minstens de helft over) verdwenen te zijn. In My Vodafone staat dat er echter nog 13 dagen resterend zijn en dat klopt ook. Vraag: waar is mijn overgebleven toegoed gebleven en hoe krijg ik dat er weer bij?

John
Hi John,

Als in My Vodafone staat vermeld dat je geen MB's meer over hebt dan lijkt het erop dat je de MB's helemaal hebt verbruikt. Kun je wel nog verbinding maken met internet en gaat dit dan van je beltegoed af? Dan is dit inderdaad een teken dat je bonus tegoed op is. Je gaat dan automatisch gebruik maken van het dagtarief.
johnz
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Maartje,
 
Ik weet zeker dat de MB's niet op zijn. Eind vorige week had ik zeker nog de helft van de 75 MB over en ik ben een zeer matige gebruiker (ik kan er een maand mee en zelfs dan heb ik vaak nog wat over). Wanneer het op dreigt te raken, krijg ik altijd netjes een SMS. Die heb ik ook niet gehad, dus er is iets mis gegaan. In My Vodafone staat overigens i.p.v. het Blox-plaatje een kruisje (plaatje niet aanwezig). Verbinding maken doe ik nu liever niet, want dat kost me weer een euro. Het komt er dus op neer dat ik met 20 euro heb opgewaardeerd en maar de helft van de beloofde data heb gekregen.
 
John
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
johnz schreef:
Hallo Maartje,

Ik weet zeker dat de MB's niet op zijn. Eind vorige week had ik zeker nog de helft van de 75 MB over en ik ben een zeer matige gebruiker (ik kan er een maand mee en zelfs dan heb ik vaak nog wat over). Wanneer het op dreigt te raken, krijg ik altijd netjes een SMS. Die heb ik ook niet gehad, dus er is iets mis gegaan. In My Vodafone staat overigens i.p.v. het Blox-plaatje een kruisje (plaatje niet aanwezig). Verbinding maken doe ik nu liever niet, want dat kost me weer een euro. Het komt er dus op neer dat ik met 20 euro heb opgewaardeerd en maar de helft van de beloofde data heb gekregen.

John
Hi John,

Toets dan eens *104# in en druk daarna op de bel-toets. Je krijgt dan een sms met daarin de status van je tegoed. Als daarin staat dat je nog 0 MB van je bonus over hebt dan betekent het toch dat je jouw bonus volledig hebt verbruikt.
johnz
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Maartje,
 
De bundelinformatie is te lang (een bekend fenomeen, zoals je weet). Ik kijk altijd via de app. Als het tegoed bijna op is, krijg ik altijd een notificatie in de vorm van een SMS. Aangezien ik die SMS niet gekregen heb, concludeer ik dat het tegoed nog niet (bijna) op was. Daar is geen speld tussen te krijgen, lijkt me. Graag had ik hier een oplossing voor. Valt er niets na te kijken in de logs?
 
John
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Dat is inderdaad na te kijken, maar hiervoor zul je dan wel even contact moeten opnemen met onze klantenservice. Dat kunnen wij namelijk niet doen via het forum.

Wat betreft die waarschuwings-sms.. Naar mijn weten wordt er wel een sms verstuurd als het tegoed na dreigt te vervallen (dus na 30 dagen), maar niet als je MB's op gaan voordat het tegoed vervalt.
johnz
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Maartje,
 
Je krijgt inderdaad een notificatie per sms wanneer de geldigheid van je data-tegoed is vervallen. Een aantal dagen daarvóór krijg je eenzelfde soort bericht met de mededeling dat je tegoed bijna is verlopen. In tegenstelling tot jouw vermoeden krijg je, als het tegoed tussentijds op raakt óók een sms.
 
Voorbeeld: op 17 mei jl heb ik met 20 euro opgewaardeerd en kreeg 75 MB data. Dit verloopt rond 17 juni. Op 9 juni echter kreeg ik een sms; blijkbaar omdat het tegoed op was. De hele sms heb ik weggegooid, maar in mijn eigen log begint het bericht in ieder geval met: "Je gratis Prepaid-Internet is op en je buiten bun...". Nogmaals: die sms heb ik na mijn opwaardering op 9 augustus niet gehad (de app geeft een geldigheid aan tot 7/9). Aangezien ik nu geen bericht heb ontvangen dat mijn tegoed op is, maar dat in werkelijkheid wél op is, concludeer ik dat er bij Vodafone iets fout is gegaan. Vraag is nu: hoe krijg ik dit weer hersteld?

John
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi John,

Zelf kun je dit niet herstellen dus je zult dan toch even contact moeten opnemen met mijn collega's van de klantenservice. Dat lijkt me in dit geval het handigst omdat zij jouw gegevens er dan bij kunnen nemen. Ze kunnen je dan ook meer informatie geven en zien wat er precies is gebeurd. Succes!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic