RenevanVeen

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedkeur nummerbehoud

ivm het slechte netwerk van een concurent telecomaanbieder kon ik mijn abonnement daar per direct opzeggen en mocht ik gratis mijn nummer meenemen naar een nieuw abbonement bij een andere telecomaanbieder. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb via Coolblue gekozen voor een red abonnement bij Vodafone en zodra ik het toestel naar mijn oude aanbieder had teruggestuurd werd het telefoonnummer gelijk vrijgegeven. Ik heb netjes bericht gahad van ontvangst van het toestel en dat het telefoonnummer was vrijgegeven. Nu is mij vraag wanneer gaat Vodadone deze nummerbehoud aanvraag goedkeuren ? Omdat ik mijn oude toestel heb moeten inleveren en mijn nieuwe Vodafone abonnement met bijhorend toestel nog niet geleverd krijg sta ik nu dus een beetje met lege handen....geen toestel en een abonmement bij de concurent wat nog doorloopt en waar ik bovendien toch geen bereik mee heb totdat Vodafone het nummerbehoud rond heeft. Ik weet dat de aanvraag door de telecomdealer gedaaan is en dat mijn aanbieder het nummer heeft vrijgegeven maar waar is dan het wachten nog op ? Mede omdat ik het toestel ook voor mijn werk gebruik en mijn vrouw ruim 7 maanden zwanger is wil ik graag weer kunnen bellen en vooral ook bereikbaar zijn.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RenevanVeen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste Maartje, Het probleem is opgelost, de nummerportering is een week vervroegd dus daar ben ik blij mee. Van vodafone heb ik zaterdag een reactie via facebook ontvangen.

Mvg, René

Bekijk in context

9 Reacties 9
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Het is in jouw geval de vraag wanneer de huidige provider de aanvraag van Vodafone goedkeurt.
Je vraagt bij Vodafone een abonnement aan met nummerbehoud. Vodafone dient het verzoek in bij je huidige provider en die moeten accoord geven. Ik meen dat je, ongeacht de looptijd van je contract, binnen 10 )werk'dagen je nummer kan over laten zetten.
Nu heb je nog wel een verplichting )retour zenden toestel' aan je huidige provider, maar dit staat los van nummerbehoud. Ik meen dat je de status van je nummer behoud hier kunt checken.
Succes enne alvast gefeliciteerd met de kleine.
RenevanVeen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Inmiddels ben ik er via de klantenservice achter gekomen dat Vodafone de portering pas heeft aangevraagd voor 20 Augustus. Misschien is het niet goed gecommuniseerd door Coolblue maar portering hoeft van mijn oude aanbieder dus niet zolang te duren en kan wat hun betreft per direct. Ik hoop dan ook dat dit verspoedigt kan worden en ik zo snel mogelijk mijn abonnement bij Vodafone kan ingaan.
 
Mvg,
René van veen
 
RenevanVeen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Poita schreef:
Het is in jouw geval de vraag wanneer de huidige provider de aanvraag van Vodafone goedkeurt.
Je vraagt bij Vodafone een abonnement aan met nummerbehoud. Vodafone dient het verzoek in bij je huidige provider en die moeten accoord geven. Ik meen dat je, ongeacht de looptijd van je contract, binnen 10 )werk'dagen je nummer kan over laten zetten.
Nu heb je nog wel een verplichting )retour zenden toestel' aan je huidige provider, maar dit staat los van nummerbehoud. Ik meen dat je de status van je nummer behoud hier kunt checken.
Succes enne alvast gefeliciteerd met de kleine.
 
Zoals al aangegeven mijn huidige provider is al accoord gegaan, wat hun betreft kan en mag het nummer per direct worden overgezet. Vandaar mijn vraag waar is het wachten op 😄
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
RenevanVeen schreef:
Poita schreef:
Het is in jouw geval de vraag wanneer de huidige provider de aanvraag van Vodafone goedkeurt.
Je vraagt bij Vodafone een abonnement aan met nummerbehoud. Vodafone dient het verzoek in bij je huidige provider en die moeten accoord geven. Ik meen dat je, ongeacht de looptijd van je contract, binnen 10 )werk'dagen je nummer kan over laten zetten.
Nu heb je nog wel een verplichting )retour zenden toestel' aan je huidige provider, maar dit staat los van nummerbehoud. Ik meen dat je de status van je nummer behoud hier kunt checken.
Succes enne alvast gefeliciteerd met de kleine.

Zoals al aangegeven mijn huidige provider is al accoord gegaan, wat hun betreft kan en mag het nummer per direct worden overgezet. Vandaar mijn vraag waar is het wachten op 😄
Hi Rene,

Ik weet ook niet precies waarom de aanvraag pas voor 20 augustus is gedaan aangezien ik nu geen toegang heb tot jouw gegevens. Neem anders even contact op met mijn collega's via Twitter of Facebook zodat ze even jouw gegevens erbij kunnen pakken. Misschien kunnen zij dan een verklaring vinden voor het feit dat je nummer pas op 20 augustus actief bij ons zal worden.
RenevanVeen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste Maartje.
 
Gegevens heb ik zojuist via facebook doorgegeven.
 
Waarom staat deze tread als opgelost ? Ik heb nog geen reactie van Vodafone mogen ontvangen.
 
Mvg,
René
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
RenevanVeen schreef:
Beste Maartje.

Gegevens heb ik zojuist via facebook doorgegeven.

Waarom staat deze tread als opgelost ? Ik heb nog geen reactie van Vodafone mogen ontvangen.

Mvg,
René
Hi René,

Dat weet ik ook niet! Iedereen kan in principe op opgelost klikken. 😉 dus het kan ook per ongeluk zijn gebeurd. Heb je inmiddels wel een reactie ontvangen?
RenevanVeen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste Maartje, Het probleem is opgelost, de nummerportering is een week vervroegd dus daar ben ik blij mee. Van vodafone heb ik zaterdag een reactie via facebook ontvangen.

Mvg, René
Jwm

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een vraag over het goedkeuren van het nummerbehoud. Ik heb vorige week dinsdag nummerbehoud aangevraagt en 30-09-2013 als ingangsdatum aangegeven. Die datum is inmiddels verstreken maar mijn nummer is nog steeds niet overgezet? Kan dit nog gebeuren?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Jwm schreef:
Ik heb ook een vraag over het goedkeuren van het nummerbehoud. Ik heb vorige week dinsdag nummerbehoud aangevraagt en 30-09-2013 als ingangsdatum aangegeven. Die datum is inmiddels verstreken maar mijn nummer is nog steeds niet overgezet? Kan dit nog gebeuren?
Hi Jwm,

Je moet altijd rekening houden met de opzegtermijn van je huidige provider. Over het algemeen is die opzegtermijn één maand dus dan zou het niet kunnen om je nummer binnen een week over te zetten. Kom je van een andere provider naar ons toe? Dan kun je het beste even contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice. Zij kunnen dan voor je nakijken wanneer het abonnement bij ons precies actief zal worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic