IngeWestenenk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geldigheid Prepaid tegoed en nummer

Hoi,
Ik heb 20 oktober 2013 voor het laatst opgewaardeerd en 10 januari 2014 kreeg ik een sms
dat mijn beltegoed bijna op is, voorkom ongemak en waardeer tijdig op.
Ik vrees dat ik te laat ben, want ik kan helemaal niet meer bellen of sms'en (ook geen *102/1200 oid)
Waarom wordt er geen termijn genoemd waar binnen opgewaardeerd moet worden?
Is mijn mobiele nummer nog te redden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Inge, ja hoor, geen zorgen, je nummer is niet vervallen 🙂

Dit sms'je is een herinnering dat je beltegoed bijna op is, meer niet. Dan weet je dat het handig is binnenkort op te waarderen zodat je kunt bellen wanneer je dat wilt. Deze sms heeft verder niets te maken met de geldigheid van je nummer.

In het kort werkt het zo: Vanaf het moment dat je opwaardeert is je telefoonnummer opnieuw een jaar geldig. Als je laatste opwaardering in oktober 2013 gedaan is, is je nummer dus nog geldig tot oktober 2014. De details voor een specifiek nummver vind je ook in My Vodafone. En meer details over tegoed, de geldigheid van je nummer en opwaarderen vind je hier op onze site.

In dit geval kun je dus als je tegoed straks op is en je waardeert niet op gewoon nog gebeld worden (en opwaarderen) tot oktober 2014.

PS. Goede vraag trouwens, ik heb je topictitel iets algemener gemaakt, dan hebben anderen ook iets aan de vraag en het antwoord 🙂

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Inge, ja hoor, geen zorgen, je nummer is niet vervallen 🙂

Dit sms'je is een herinnering dat je beltegoed bijna op is, meer niet. Dan weet je dat het handig is binnenkort op te waarderen zodat je kunt bellen wanneer je dat wilt. Deze sms heeft verder niets te maken met de geldigheid van je nummer.

In het kort werkt het zo: Vanaf het moment dat je opwaardeert is je telefoonnummer opnieuw een jaar geldig. Als je laatste opwaardering in oktober 2013 gedaan is, is je nummer dus nog geldig tot oktober 2014. De details voor een specifiek nummver vind je ook in My Vodafone. En meer details over tegoed, de geldigheid van je nummer en opwaarderen vind je hier op onze site.

In dit geval kun je dus als je tegoed straks op is en je waardeert niet op gewoon nog gebeld worden (en opwaarderen) tot oktober 2014.

PS. Goede vraag trouwens, ik heb je topictitel iets algemener gemaakt, dan hebben anderen ook iets aan de vraag en het antwoord 🙂
IngeWestenenk
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt en ik hoop dat je gelijk hebt.
Ik heb ingelogd via My Vodafone en zie deze melding:
Nog te besteden € 6,98Nu opwaarderennog 269 dagen bruikbaar t/m 20 Oktober 2014 Maar waarom krijg ik dan steeds op mijn telefoon dat ik alleen noodoproep kan bellen.Kan ik enkel ander nummer bellen of sms'en. Ik snap het niet.Moet ik dan toch eerst meer erbij opwaarderen?
Petrav

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
heb nieuw beltegoed gekocht maar krijg te zien dat ik geen netwerk ondersteuning hebt. ook bellen naar 1200 gaat niet. Telefoon al lange tijd niet opgewaardeerd. Wat zou het probleem kunnen zijn??
grietsje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*edit door Bast* Topic ingevoegd in bestaand topic over geldigheid nummer & tegoed

Hallo
Ik heb hier een simkaart en die werkt niet. Kan niet bellen en ook niet gebelf worden. Wat moet ik doen?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Inge, dat klinkt eigenlijk meer alsof er waar je bent (was) iets mis is met het netwerk, of dat bv je sim of toestel niet helemaal in orde is. De geldigheid van je nummer of tegoed is het in ieder geval niet 🙂
mams1957

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb in november een email ontvangen van Vodafone, dat mijn nummer op 9-12-2013 afgesloten zou worden. Door omstandigheden heb ik er niet meer aangedacht om op te waarderen, omdat ik dit nummer ook alleen gebruik voor het internet op vakantie.(alles op reis). Kan het nummer nog gedeblokkeerd worden en krijg ik dan het beltegoed terug? of kan dat niet meer?

martjeschoon

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds oktober een prepaid abonnement die weinig gebruikt wordt.
Mijn telefoon heeft 2 maanden uitgestaan en nu kan ik niet meer bellen en ook niet meer gebeld worden.

Als iemand mij belt, krijgt diegene te horen dat het nummer niet in gebruik is.
Als ik zelf wil bellen, staat er dat ik alleen noodoproepen kan doen. Ook bellen naar 1200 lukt niet.

Alvast bedankt voor de hulp.
rkartodikromo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Weet iemand hoe vaak je minimaal moet bellen/sms'en om je simkaart actief te houden?

Ik weet dat andere mobiele telefonieaanbieders voor prepaid kaarten eisen dat er minimaal 1x in de zoveel tijd gebeld/gesms't wordt, anders deactiveren ze het nummer. Benieuwd hoe dit met Vodafon zit.

Rene
note4

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Asan1970
note4

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil opwaardeeer kaart 10 euro bestellen van vodafone zou het dan weer zijn dat ik gebeld kan worden
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
note4 via het forum kun je geen opwaardeerkaart bestellen. Meer informatie over opwaarderen vind je op onze website.
Karin21

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
Ik ben al jaren Vodafone Prepaid gebruiker maar vraag me af waarom er een tegenstrijdigheid zit in de berichtgeving over de geldigheid van het beltegoed. Op de "startpagina" staat dat beltegoed onbeperkt geldig is, maar doorklikkend tot de detailpagina's staat er dat de geldigheid beperkt is tot 12 maanden. Vreemd?!
Door de verplichting eenmaal per jaar op te waarderen blijkt dus inderdaad dat de geldigheid niet onbeperkt is. Ben ik nu de enige die dit raar vind?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Karin21, welkom op het forum. Ik zie dat nog niemand heeft gereageerd. Waar zie je staan dat het onbeperkt geldig is? Heb je daar een link van? Je beltegoed is namelijk niet onbeperkt geldig.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic