FtBstrdNL

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen service in buitenland.

Goedemorgen, ik heb even een vraag over het volgende probleem:

Zodra ik in het buitenland ben geeft mijn telefoon "geen service" aan waardoor ik niet kan bellen/sms'en/internetten enz, nu heb ik alle mogelijke problemen op mijn telefoon al geprobeerd en ook een bezoekje aan de telefoonwinkel (waar die vandaan komt) leverde niks op, al m'n instellingen stonden goed.
Is het mogelijk dat het probleem ergens bij Vodafone ligt? Anders ben ik helemaal ten einde raad!
Ik zou graag straks op m'n vakantie in september graag bereikbaar willen zijn!

Hopelijk weet iemand het verlossende antwoord!! 🙂
Groeten Marcel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
@FtBstrdNL

Ik zou de klantenservice eens vragen of je misschien een blokkade hebt voor gebruik in het buitenland. De contactmogelijkheden vind je op de volgende pagina: Klantenservice

Bekijk in context

9 Reacties 9
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
@FtBstrdNL

Ik zou de klantenservice eens vragen of je misschien een blokkade hebt voor gebruik in het buitenland. De contactmogelijkheden vind je op de volgende pagina: Klantenservice

FtBstrdNL
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er zat inderdaad een blokkade op!
Bedankt hiervoor en het is inmiddels opgelost dus kan zonder problemen op huwelijksreis straks! 🙂
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Dat klinkt als een bijzondere reis 😄
Alvast gefeliciteerd en een heel fijne vakantie!

jennyrolink

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit in Panama en opeens heb ik geen service op mijn telefoon. Ik ben een tijdje in Nederland geweest, maar gebruik hier mijn telefoon met name voor de tan codes. Voorheen had ik geen last van dat geen service.
Wat moet ik doen?
Ik heb geld nodig en zonder tan code kom ik geen stap verder.

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @jennyrolink ,
Het zou aan het netwerk ter plekke kunnen liggen. Met Claro Panama is het niet mogelijk om sms berichten uit Nederland te ontvangen. Met Cable & Wireless moet het wel lukken. Wil je eens naar dit netwerk switchen en het dan nog eens proberen?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
@Per: zeker weten dat dat niet betekent dat mensen uit dat land geen sms van VodafoneNL-klanten kunnen ontvangen? Als het goed is kun je op elk netwerk waarop je inlogt sms ontvangen, dat is maar zelden stuk. Overigens is er nergens op de site meer een overzicht van roamingpartners aanwezig, jammer! 🙂

@jennyrolink: als je "geen service" krijgt en ook niet op andere netwerken kunt inloggen, neem dan eens contact op met klantenservice om te kijken of er een automatische blokkade actief is geworden of iets anders fout is gegaan!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@RuudNL

Ik snap wat je bedoelt maar dat klopt niet helemaal. Als je in het buitenland bent en belt/sms't of internet via een buitenlands netwerk is het belangrijk dat wij met dat netwerk een roamingovereenkomst hebben. Als wij met een bepaald netwerk geen roamingovereenkomst hebben dan kun je dus niet bellen, sms'en of internetten via dat netwerk.
Soms hebben we ook alleen overeenkomsten voor bellen, sms maar niet voor internet. Dan kun je dus wel bellen en sms'en maar niet internetten. 😄
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ja, dat bedoel ik: volgens mij zijn er geen netwerken waar je wél kunt inloggen maar geen sms kunt ontvangen. Wel netwerken waar je kunt bellen/sms'en maar geen data kunt gebruiken.

Hebben jullie trouwens nog een overzicht van die netwerken op de site? Deze versie is intussen al 5 jaar oud ofzo en klopt niet meer:
https://business.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pdf/Vodafone_roamingovereenkomsten.pdf
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Goeie vraag. Er is uiteraard wel een actuele variant, maar of die ook online is durf ik niet te zeggen. Ik vraag of dit gecheckt en geupdate kan worden!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic